
UPDATE Transporturile, frânate de coronavirus: Pe rutele interne, numărul pasagerilor s-a înjumătățit. Cursele internaționale de persoane aproape au dispărut. UNTRR cere ajutor Guvernului
Firmele de transport rutier din România vor fi grav afectate din cauza epidemiei cu noul coronavirus, atrage atenția Uniunea Naționalã a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR). Deja au fost suspendate toate cursele de pasageri spre Italia, iar șoferii care vin în țară din zone unde se înregistrează focare sunt obligați să se autoizoleze. UNTRR spune însă că de suferit au și transportatorii, care efectuează curse interne.
Potrivit estimărilor făcute de UNTRR, „în cazul transportului rutier național de persoane – linii regulate – numărul de pasageri a scăzut cu 50%, iar pentru transportul de persoane ocazional scăderea este aproximativ 100%”. În plus, firmele de transport persoane care operau pe relația România-Italia au oprit total activitatea. În această perioadă aproape că au dispărut și cursele internaționale ocazionale către alte state, în afara Italiei.
UNTRR estimează și o scădere cu circa 15% pentru transportul rutier de mărfuri international.
Transportatorii avertizează că „transportul de mărfuri internațional dintre Italia și România este în pericol din cauza măsurii de autoizolare a șoferilor care revin din Italia – aceste operațiuni trebuie sã includã costul cu imposibilitatea utilizãrii șoferului 14 zile”.
UNTRR solicitã autoritãților române revenirea asupra acestei decizii și monitorizarea acestor șoferi, fără a fi puși în autoizolare, precum și măsuri compensatorii financiare și fiscale pentru firmele de transport rutier ai căror șoferi sunt trimiși spre autoizolare și în cazul anulării curselor.
Potrivit UNTRR, Italia este al doilea partener comercial al României, după Germania. Pe cale rutieră sunt transportate peste 2 milioane tone mărfuri (import/export) în relația România – Italia. Între România și Italia se fac aproximativ 120.000 de curse/sens/an pe cale rutieră.
Pentru a reduce posibilitatea ca șoferii să se infecteze cu noul coronavirus cât timp se află pe teritoriul Italiei, UNTRR solicitã Guvernului României sã întreprindã demersuri pe lângă Comisia Europeană și Guvernul Italiei în vederea aplicării unei derogări temporare de la interzicerea efectuării repausului săptămânal normal în autovehicul. Astfel, șoferii vor fi mai izolați.
Reprezentanții transportatorilor solicită Guvernului asigurarea de facilități suplimentare pentru șoferii profesioniști în zonele aglomerate, în special în cadrul punctelor de trecere a frontierei, pentru a limita riscul de infecție cu noul virus.
„Prin natura muncii prestate, șoferii profesioniști au o activitate extrem de mobilă, iar transportul rutier internațional interconectează toate economiile statelor membre și toate sectoarele economice ale UE. Astfel, riscul ca șoferii profesioniști să fie expuși la infectarea cu noul coronavirus este mai ridicat, iar autoritățile române ar trebui să ofere facilități suplimentare în cazul acestora, inclusiv realizarea unei campanii de informare punctuale care să ofere sfaturi special adaptate șoferilor”, transmit cei de la UNTRR.
Până una alta chiar UNTRR a lansat un site (www.coronavirus19.ro), unde pot fi găsi ultimele informații cu privire la epidemia de coronavirus, ce zone sunt afectate și ce restricții sunt impuse.
În condițiile în care numărul de cazuri la nivel european va crește și vor fi luate tot mai multe măsuri de limitare a circulației în Europa pentru a încetini răspândirea virusului, transportatorii se așteaptă la o încetinire a activității și cer Guvernului măsuri de sprijin, precum amânarea plății ratelor la leasing, credite etc., suspendarea plății contribuțiilor sociale pentru angajați, plata de indemnizații suplimentare pentru șoferii, care sunt plasați în carantină, și suspendarea plății ratelor la creditele ipotecare pentru angajații din companiile afectate.
Potrivit unui sondaj realizat de UNTRR printre firmele de transport rutier, dacă epidemia cu noul coronavirus va atinge punctul maxim în Europa în următoarele 60-90 de zile, 52,6% din firmele chestionate au răspuns că ar avea resurse să-și mențină activitatea doar pentru 30 de zile, 26,3% între 30-60 de zile și numai 10,5% din firme și-ar permite menținerea activității pentru o perioadă mai mare de 90 de zile.
Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:
Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media
Donează suma dorită pentru susținerea proiectului G4Media
CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867
Deschis la Raiffeisen Bank
© 2025 G4Media.ro - Toate drepturile rezervate
Acest site foloseşte cookie-uri.
Website găzduit de Presslabs.