“Trasee separate de formare accelerată” din primară până la universitate, pentru o carieră în cercetare, propuse de ministrul Ciprian Teleman / Dar e nevoie de bani pentru ca tinerii “să găsească un mediu minim confortabil pentru a rămâne acolo”
“Trasee separate pentru copii, începând din școala primară – gimnazial, preuniversitar-universitar, prin care cei mai buni să se califice pentru a începe o carieră în cercetare”. Așa sună o propunere pe care ministrul Cercetării, Inovării și Digitalizării, Ciprian Teleman, a formulat-o joi, într-o dezbatere, ca posibilă soluție de viitor pentru problema resurselor umane din cercetare. El a afirmat că ministerul pe care îl conduce ar trebui să lucreze cu Ministerul Educației pentru a stabili astfel de “trasee separate de formare accelerată”, inițiativă care să fie completată de o finanțare mai bună în domeniu, pentru ca tinerii “să găsească un mediu minim confortabil pentru a rămâne acolo”.
Oficialul nu a precizat ce anume înțelege prin formare accelerată, furnizată separat, pentru viitori angajați în cercetare.
- El a făcut comentariile în cadrul unei intervenții în cadrul dezbaterii cu tema “Cum revitalizăm sistemul național de cercetare-dezvoltare?”, găzduită joi de Senat. El a insistat, în intervenția sa, pe subfinanțarea domeniului cercetării și pe faptul că soluțiile de revitalizare a acestuia au nevoie de o împrospătare a resurselor umane, pe lângă o creștere a finanțării.
Ciprian Teleman a comparat această căutare a resurselor tinere cu “selecția ADN-ului de campion” pe care o practica antrenorul de gimnastică Octavian Bellu, în strategia pe care acesta o aborda în confruntările olimpice cu țări precum SUA sau China.
Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:
Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media
Donează suma dorită pentru susținerea proiectului G4Media
CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867
Deschis la Raiffeisen BankCitește și...
© 2024 G4Media.ro - Toate drepturile rezervate
Acest site foloseşte cookie-uri.
Website găzduit de Presslabs.
4 comentarii