G4Media.ro

„Trebuie să fim trăsniți sau nu vom atrage atenția”: Bizareriile fără precedent…

sursa foto: Aleksandar Pasaric/Tokyo

„Trebuie să fim trăsniți sau nu vom atrage atenția”: Bizareriile fără precedent din campania electorală din Tokyo au stârnit, de fapt, revoltă în rândul electoratului

Tokyo alege un nou guvernator în acest weekend, dar locuitorii spun că acrobațiile publicitare personale au depășit campania serioasă într-un grad nemaivăzut până acum, cu femei aproape nud în ipostaze sugestive, animale de companie, un personaj AI și un bărbat care își exersează loviturile de golf, scrie Associated Press.

Este imposibil de ignorat. Campania pe internet fiind încă relativ nouă, candidații folosesc în mod tradițional panourile electorale desemnate – peste 14 000 – pentru a se promova. Panourile improvizate sunt instalate doar în timpul scurtului sezon de campanie și reprezintă un spațiu valoros pentru expunere într-un oraș deja plin de publicitate.

Dar nebunia din acest an – în special din partea necandidaților care închiriază spațiul de afișaj – se dovedește excepțională, iar locuitorii au inundat birourile electorale cu apeluri și mesaje furioase.

„Sunt de prost gust. Ca cetățean japonez, mă simt jenată, deoarece văd mulți vizitatori străini trecând pe lângă aceste panouri și probabil că se întreabă ce se întâmplă”, a declarat Mayumi Noda, o funcționară. „Ca alegător, cred că este scandalos și lipsit de respect față de ceilalți candidați care concurează serios.”

Un număr record de 56 de candidați, inclusiv guvernatorul în exercițiu Yuriko Koike, care își dorește al treilea mandat de patru ani, candidează la alegerile de duminică. Mulți dintre candidați sunt figuri marginale sau persoane influente care doresc să se facă și mai cunoscute.

Tokyo, un oraș cu 13,5 milioane de locuitori, are o putere politică și culturală foarte mare în Japonia. Bugetul său este egal cu cel al unor națiuni, iar politicile sale influențează guvernul național.

La câteva ore după începerea campaniei oficiale, pe 20 iunie, locuitorii s-au confruntat cu o serie uimitoare de afișe. Pentru unele, nici măcar nu este clar dacă persoana din spatele lor este un candidat sau pur și simplu caută expunere.

Un panou prezenta afișe pentru un magazin de divertisment pentru adulți. Un altul avea un model feminin aproape dezbrăcat, într-o postură sugestivă, cu un mesaj care spunea „Nu mai restricționați libertatea de exprimare”. Altele prezentau fotografii ale unui câine de companie sau ale unei femei kickboxer. Un candidat numit „Primar AI” a folosit imaginea unui umanoid metalic.

Clipurile video de campanie au stârnit, de asemenea, critici. Unul dintre ele o arată pe candidata Airi Uchino spunând: „Sunt atât de drăguță; vă rog să urmăriți emisiunea mea de campanie” și repetându-și numele cu o voce ascuțită, în stil anime, în timp ce le cere alegătorilor să devină prieteni pe rețelele sociale.

Într-un alt videoclip, un candidat care reprezintă ceea ce el numește „partidul golfului” vorbește despre politicile sale în timp ce, ocazional, își exersează swing-ul de golf.

În conformitate cu o lege din 1950 privind alegerile pentru funcții publice, candidații din Japonia sunt liberi să spună orice, atâta timp cât nu susțin un alt candidat sau au un conținut evident fals sau calomnios.

Escaladarea din acest an este parțial legată de apariția unui partid politic conservator care a prezentat 24 de candidați pentru funcția de guvernator. Având în vedere că fiecare panou electoral din Tokyo are 48 de pătrate în care candidații își pot lipi afișele, partidul închiriază jumătate din spații oricui plătește, inclusiv necandidaților.

Acest tip de abordare neașteptată nu este reglementat.

Costul închirierii unui panou începe de la 25.000 de yeni (aproximativ 155 de dolari) pe locație pe zi, a declarat Takashi Tachibana, un lider de partid.

„Trebuie să fim trăsniți sau nu vom atrage atenția presei”, a declarat Tachibana într-un comentariu pe YouTube postat și pe site-ul partidului.

„Ideea este să faci acțiuni imorale și scandaloase … pentru a atrage atenția”, a declarat Ryosuke Nishida, profesor la Universitatea Nihon și expert în politică și mass-media.

„Motivul pentru care unii oameni găsesc aceste spectacole amuzante este pentru că ei cred că obiecțiile lor nu sunt luate în considerare de politicieni și de partidele existente sau nu se reflectă în politica lor.”Într-un parc din apropierea gării aglomerate Shimbashi din Tokyo, trecătorii se uitau la un panou de campanie cu jumătate din spațiile sale ocupate cu afișe cu câini.

„Nu decid cu cine să votez uitându-mă la chipurile de pe afișele lor”, a declarat Kunihiko Imada, un instalator. „Dar tot cred că aceste panouri sunt folosite greșit”.

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...