G4Media.ro

Trei asociații din justiție resping invitația la dialog a ministrului Cătălin Predoiu:…

Foto: Pixabay

Trei asociații din justiție resping invitația la dialog a ministrului Cătălin Predoiu: ”Este obligatoriu ca participanții să împărtășească valori comune, să accepte reguli și principii echivalente”

Asociaţia Forumul Judecătorilor din România, Asociația Mișcarea pentru Apărarea Statutului Procurorilor și Asociația Inițiativa pentru Justiție au declinat invitația ministrului Justiției, Cătălin Predoiu de a participa la o ședință cu reprezentanții asociațiilor profesionale ale magistraților, pentru a discuta ”aspecte privind îmbunătățirea cadrului legislativ în domeniul justiției”.

Întâlnirea trebuia să aibă loc în 16 decembrie 2021, însă reprezentanții celor trei asociații susțin că aceasta ”este cu totul inutilă”, pentru că România trebuie să urmeze clar anumiți pași pentru independența justiției și, în plus, nu consideră că împărtășesc cu ministerul aceleași valori.

”Cât timp pașii de urmat pentru respectarea rapoartelor Comisiei Europene, hotărârii Curții de Justiție a Uniunii Europene din 18 mai 2021, avizelor Comisiei de la Veneția, rapoartelor GRECO și avizelor Consiliului Consultativ al Judecătorilor Europeni, respectiv Consiliului Consultativ al Procurorilor Europeni sunt extrem de clari, proiectele de lege rezultate din dezbaterile cu asociațiile magistraților și consultarea publică cu societatea civilă fiind publicate de Ministerul Justiției cu mult timp în urmă, la 26 martie 2021.

De asemenea, este obligatoriu ca participanții la dialog să împărtășească valori comune, să accepte reguli și principii echivalente.

Or, actualul ministru al justiției este cel care a propus, în luna februarie 2020, un proiect de lege pentru desființarea Secției pentru Investigarea Infracțiunilor din Justiție însoțit de așa-numite ”garanții” asupra cărora Comisia de la Veneția și-a prezentat îngrijorarea severă, arătând că sunt contrare Constituției României și statului de drept”, se arată în comunicat.

Potrivit celor trei asociații, Comisia de la Veneția a explicat în Avizul nr.1036/2021, publicat la 5 iulie 2021, că ”magistratura curată nu are nevoie de filtre de impunitate!”, referindu-se la înființarea Secției pentru investigarea infracțiunilor din justiție (SIIJ).

”O parte dintre acești magistrați s-au trezit imediat cercetați disciplinar și chiar propuși pentru suspendare din funcție de Inspecția Judiciară pentru presupuse convorbiri private, fapt incompatibil cu regulile minimale ale statului de drept, și sunt în continuare hărțuiți, fără ca actualul ministru al justiției să ia vreodată public atitudine în raport de aceste împrejurări”, susțin asociațiile.

”Totodată, în privința desființării SIIJ, ministrul justiției a invocat în fața Comisiei Europene existența unor opinii divergente în sistemul judiciar, omițând să arate că peste 90% din adunările generale ale tuturor instanțelor și parchetelor din România au respins crearea unei asemenea secții sau au solicitat desființarea sa, în multiple rânduri în ultimii ani, în acord cu absolut toate recomandările organizațiilor internaționale relevante. Faptul că o minoritate susține o altă soluție tehnică este o împrejurare firească în orice democrație constituțională, însă lipsa unui consens între asociațiile profesionale nu justifică nici blocarea oricărei reforme și nici o amânare sine die a modificărilor necesare, folosind un astfel de context”, se mai arată în document.

Asociația Forumul Judecătorilor din România, Asociația Mișcarea pentru Apărarea Statutului Procurorilor și Asociația Inițiativa pentru Justiție solicită din nou reforme rapide în justiție, ”pentru alinierea legislației naționale cerințelor minimale ale dreptului Uniunii Europene privind statul de drept, rapoartele entităților internaționale relevante și doleanțelor majorității covârșitoare a magistraților români”.

Reformele solicitate de cele trei asociații:

  1. Desființarea necondiționată a secției de parchet separate, creată pentru investigarea infracțiunilor comise de judecători și procurori;
  2. Abrogarea limitărilor cu privire la libertatea de exprimare, materializate în obligația de abținere a magistraților de la „manifestarea sau exprimarea defăimătoare în raport cu celelalte puteri ale statului”;
  3. Reinstaurarea meritocrației în magistratură; reglementarea unor examene meritocratice de promovare, inclusiv și mai ales la Înalta Curte de Casație și Justiție;
  4. Revizuirea sistemului de numire și revocare a procurorilor-șefi și limitarea rolului ministrului justiției în aceste proceduri, simultan cu creșterea atribuțiilor Consiliului Superior al Magistraturii; întărirea independenței procurorului și reglementarea clară și restrictivă a noțiunii de procuror ierarhic superior;
  5. Respectarea rolului și a atribuțiilor stabilite de Constituție pentru Consiliul Superior al Magistraturii, ca organism colegial, prin înlăturarea transferării arbitrare a unor atribuții ale Plenului către secții sau către anumiți judecători, în funcție de gradul profesional deținut, de natură a deturna funcționarea colegială; revizuirea dispozițiilor privind alegerea și revocarea membrilor CSM, în sensul instituirii unui vot universal, respectiv a unei proceduri flexibile și accesibile;
  6. Reorganizarea Inspecției Judiciare, crearea a două inspecții distincte pentru judecători, respectiv procurori, reconsiderarea rolului și a atribuțiilor inspectorului-șef; reglementarea unor examene meritocratice pentru selectarea inspectorilor judiciari, respectiv pentru numirea în funcțiile de conducere;
  7. Revizuirea normelor privind răspunderea materială a magistraților, cât timp acestea ignoră independența justiției;
  8. Ratificarea de Parlamentul României a Protocolului nr. 16 la Convenția pentru apărarea drepturilor omului și a libertăților fundamentale, al cărui text a fost adoptat de Comitetul Miniștrilor la data de 10 iulie 2013 și care a fost deschis spre semnare la 2 octombrie 2013, la Strasbourg.

Protocolul nr. 16 prevede posibilitatea pentru cele mai înalte jurisdicții ale părților contractante de a solicita un aviz consultativ Curții Europene a Drepturilor Omului, atunci când apreciază că o anumită cauză aflată pe rolul lor ridică o problemă gravă privind interpretarea sau aplicarea Convenției sau a protocoalelor sale. Acordarea posibilităţii de a sesiza Curtea Europeană a Drepturilor Omului pentru a solicita o opinie legală şi curţilor de apel (inclusiv curţii militare de apel) având în vedere că şi aceste instanţe au fost indicate printre cele mai înalte jurisdicţii române care vor fi în măsură să ceară un aviz Curţii Europene cu ocazia depunerii declaraţiei din partea României la data semnării Protocolului din 14.10.2014 (a se vedea comunicatul Ministerului Afacerilor Externe la adresahttps://www.mae.ro/node/29238). Acordarea posibilităţii şi instanţelor inferioare de a sesiza jurisdicţiile superioare (Înalta Curte de Casație și Justiție, respectiv curţile de apel) pentru a se încuviinţa solicitarea de aviz consultativ, dat fiind faptul că multe litigii în care se pune problema compatibilităţii legislaţiei interne cu cele ale Convenţiei Europene a Drepturilor Omului nu ajung a fi dezbătute în faţa curţilor de apel sau a instanţei supreme.

sursa foto: Pixabay

Citește și:

Vicepreședinta Comisiei Europene, Vera Jourova, cere României un calendar realist al reformelor din justiție, 2022 e văzut ca un an critic / În privința desființării SIIJ, ministrul Cătălin Predoiu invocă opinii divergente în sistemul judiciar

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

32 comentarii

  1. Predoiu e o coadă de Baltag a mafiei bolșevice.

    • Da,Predoiu e omul Mafiei !

    • Iar incepe Predoiu cu valsul lui scamoshat pe muzica doamnei Dogioiu, propagandista de casa? El numai diakog face. Ministrul Gargara.

    • Nu stiu daca fac bine cele trei asociatii.
      Vor merge la discutii doar organizatiile anti-justitie controlate de PSD si PNL prin Savonea, Baltag etc, iar concluzia va fi ca magistratii din Romania nu vor desfiintarea SIIJ si doresc sa ramana in vigoare legile justitiei mutilate din vremea lui Draknea…

  2. Statutul de sluga UE nu trebuie continuat.

    • Nu vrea nimeni legături cu Rusia! Ţara ta e o glumă.

    • Gunoi….ai tu vreo pereche specială de ochelari?…nu de alta, vezi rusi peste tot..eu cred ca tu nu folosesti gaz natural, vine de la rusi, nu de alta….ai niste criterii estetice de mai lasat mut…dacă 2,3 judecători au postat pe facebook chestii plăcute mișcării useristi, gata, sunt cinstiți și vor binele tarii ăsteia…Bogdan Parlog, ala de il intoxicat pe Stelica la MJ, după ce termină cu posturile și interviurile în presă prietena, o ardea pe deconturi fantasmagorice la Parchetul Militar…gascuta progresistă din cele 3 ong-uri sunt detinatorii adevarului absolut in justitie?

  3. Predoiu este o coada de topor care executa dispozițiile mafiei se#cu#tran#spar#tin#ice psd+pnl in frunte cu sconcsul urat mirositor de la cotroceni.

    • :)) In paragraful al treilea lipsește predicatul din ultima propoziție (propozitia principala in fraza).

      Sau, ca sa ma exprim in stilul articolului: Propoziția circumstanțială (introdusă prin elementul de relație, locutiunea conjuncțional subordonatoare: “cat timp”) este o propoziție subordonată in fraza si îndeplinește funcția de complement circumstanțial de timp/ condițional al predicatului care …lipseste din propoziția principala.

    • Vai 🤭😱

  4. Vedeti ca paragraful 3 e o „propozitie” lunga si pompoasa din care lipseste predicatul.

    • :)) In paragraful al treilea lipsește predicatul din ultima propoziție (propozitia principala in fraza).

      Sau, ca sa ma exprim in stilul articolului: Propoziția circumstanțială (introdusă prin elementul de relație, locutiunea conjuncțional subordonatoare: “cat timp”) este o propoziție subordonată in fraza si îndeplinește funcția de complement circumstanțial de timp/ condițional al predicatului care …lipseste din propoziția principala.

  5. Cele „Trei oengeuri, pardon, asociații din justiție” au o mentalitate totalitar-comunista atunci când resping invitația la dialog a Ministrului Justiției, indiferent care ar fi acesta, și au convingerea idioată că sunt deținătorii adevărului absolut în domeniu justiției.

    • Asociaţiile acelea sunt alcătuite din oameni cinstiţi. Ştii tu, sunt genul de oameni pe care tu îi urăşti.

    • 👍👍👍

    • Băi Putină obosită, de unde știi tu că acele asociații sunt alcătuite din oameni cinstiți? Ai stat tu la curul fiecărui individ din acele asociații să vezi dacă sunt cinstiți? Îți sunt toți rude? Îi cunoști personal? Îi supraveghezi zi de zi? Nu te-ai săturat să mananci 💩 zilnic pe acest site?

    • Bravo lor! Cum să participi la dialogul surzilor?!

    • @ Eugen
      Dar tu „nu te-ai săturat să mananci 💩 zilnic pe acest site?”

      A mai fost ministru dl Predoiu, stim ce ii poate pielea… A reformat aberatiile lui Dragnea pana n-a mai putut…

    • Nici vorba.
      Statul de vorba cu o unealta a mafiei ca Predoiu nu ar face decât sa-l legitimeze.
      O otreapa ca Predoiu nu merita decât dispreț.

  6. Ma scuzați, am rabie, am luat când am fost in Rusia dupa salariu. Scuze sunt doar un biet sclav.

  7. Ar fi mai bine s o sugeți

  8. Eu sper ca va „media” dl prezident Haos Werner Iohannis, cel care a „rezolvat” problema Statului de drept in Romania(!), drept urmare Primaria din Aachen l-a premiat anul trecut cu Premiul Carol cel Mare pentru „merite deosebite” in ‘rezolvarea” problemei Statului de drept in Romania!!!

  9. Romanii isi fecundeaza mamele pentru perpetuarea coruptiei.

  10. Fi-v-ar magistrații cu asociațiile lor ai dracului pentru că fac totul doar pentru a-și proteja privilegiile!

  11. f bine fac!
    predoiu, e un politruc, un om fara caracter perfid care a demonstrat in mandatul precedent cum se poate sa fii ministrul just si sa nu indrepti nimic din legile multilate ale just, cum poti sa ingropi dosarul 10 aug , cum sa impiedici buna functionare a diicot sj dna. A fost si vina lui orban fara discutie.
    noroc lui predoiu ca l place iohannis
    RUSINE PNL, jenant urmas al fostului mare partid liberal.

  12. Cerințe de bun-simț, care au menirea de-a asigura independența justiției, scoaterea sa de sub bocancul golanilor și hoților din politică și de a asigura unitarismul aplicării legii pentru toată lumea, indiferent de statutul avut. Cu preșoiu la butoane, fiți siguri, toate acestea nu se vor întâmpla. Justiția trebuie să fie aservită bandiților, la câți sunt și la ce lipsă de probitate morală și lipsă de corectitudine afișează, să fim serioși, de justiție funcțională au ei nevoie? Și, mai ales, având în vedere la cât cașcavalul e de furat!… Joianis, acest hoit pestilențial, la ordinul mafiei din servicii coordonează toate mizeriile la care asistăm astăzi. Orice societate, indiferent unde s-ar găsi ea, fără justiție serioasă și funcțională, e lipsită de orice viitor favorabil populației de rând!

  13. Toata lumea s-a prins ca e vorbarie goala pe justitie asa ca nu isi mai pierede nimeni timpul cu ei.

    😀😀😀😀😀😀😀😀😀

  14. Întâlnire să ce? Rămâne cum am stabilit. Singurul proiect din „justiţie” este privilegierea castei canceroase, care a transformat România în juntă militară bananieră. Pensii speciale cât mai mari, libertate cât mai multă pentru infractori şi dosare cât mai ţăndăreizate. Care justiţie? In România ciocoiască nu există justiţie. Preşoiu este cel mai emblematic ministru al „justiţiei”, este după chipul şi asemănarea mafiei magistraţilor. Îi dorim să fie ministru minim 20 de ani!

  15. Orice discuție cu justiția ar trebui sa lămurească mai întâi:
    1. cum e posibil ca un judecător poate avea o avere de 6 milioane de euro.
    2. cum e posibil ca nimeni sa nu ia nici o măsură.

    De abia după aceea, se pot discuta și altele, de ex:
    – cum de Nuțu Cămătaru este în libertate și scrie cărți, deși instantele puteau să-i dea 30 de ani pentru probatoriile aferente
    – de ce judecatorii dau sentințe blânde, jenante, interlopilor, deși au la dispoziție rechizitorii consistente
    – cine dorește a Serviciile sa fie o activate, pentru a permite lumii interlope sa funcționeze în coniventa cu clasa politica
    – de ce România a pierdut controlul pe zona de anticorupție
    -de ce România are inca activat MCV-ul, nu e in zona Schengen, de ce nu este admisa la VIZE spre SUA, deși găzduiește scutul de la Deveselu, punct avansat NATO
    – cum pot exista sentințe diferite în spețe similare, atât în penal at și în civil
    -de ce nu avem o țară
    ….si multe, multe întrebări fundamentale

    • 1000 de întrebări, 1 singur răspuns:

      CORUPŢIE. CORUPŢIA DIN MAGISTRATURĂ ESTE ABSOLUTĂ. TOTALĂ!

      La Mulţi Ani de simulări de procese în Dosarele Revoluţiei, Mineriadelor şi 10 August!

  16. O corectie:

    – cine dorește a Serviciile sa fie INACTIVATE , pentru a permite lumii interlope sa funcționeze în coniventa cu clasa politica

  17. În justiție, pentru a-l parafraza pe Marin Preda, „dacă justiție nu e, nimic nu e”… 😥