G4Media.ro

Trei automarfare cu saltele, haine şi mobilier second hand, întoarse din vama…

Sursa foto: Poliția de frontieră

Trei automarfare cu saltele, haine şi mobilier second hand, întoarse din vama Petea / Transporturile veneau din Austria și din Olanda

Trei automarfare încărcate cu saltele, mobilier şi haine second hand au fost întoarse de la frontieră, în vama Petea, deoarece şoferii nu au putut prezenta documentele legale, informează, duminică, Inspectoratul Teritorial al Poliţiei de frontieră (ITPF) Sighetu Marmaţiei, transmite Agerpres.

Potrivit sursei citate, la intrarea în ţară s-a prezentat un şofer român în vârstă de 54 de ani, conducând un automarfar înmatriculat în România, care transporta, conform documentelor de însoţire a mărfii, 8.900 kg de produse second-hand (mobilier, haine uzate şi electronice), de la o asociaţie din Austria pentru o altă asociaţie din judeţul Satu Mare.

„Poliţiştii de frontieră au solicitat sprijin autorizat lucrătorilor Comisariatului Judeţean pentru Protecţia Consumatorului Satu Mare, care au stabilit că bunurile transportate nu pot intra pe teritoriul României, întrucât marfa nu corespunde operaţiunilor de curăţare, dezinfecţie şi dezinsecţie”, precizează sursa citată.

În acelaşi punctul de trecere a frontierei s-au prezentat pentru a intra în ţară, doi cetăţeni – unul român, în vârstă de 43 de ani, şi unul olandez, în vârstă de 74 de ani, conducând fiecare câte un automarfar înmatriculat în România, respectiv în Olanda. Aceştia transportau, conform documentelor de însoţire a mărfii, 2.240 kg de saltele second-hand şi 300 kg îmbrăcăminte uzată), care erau destinate unor firme din judeţele Botoşani şi Satu Mare.

Şi în acest caz, poliţiştii de frontieră au solicitat sprijin autorizat lucrătorilor Comisariatului Judeţean pentru Protecţia Consumatorului Satu Mare, care au stabilit că bunurile transportate nu pot intra pe teritoriul României, întrucât marfa nu corespunde operaţiunilor de curăţare, dezinfecţie şi dezinsecţie.

În toate cele trei cazuri, autorităţile de control au dispus nepermiterea intrării pe teritoriul României a bunurilor transportate, fiind înapoiate pe teritoriul maghiar.

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

23 comentarii

  1. Ăștia care le aduceau, erau români adevărați, aur-isti cinstiți, car boicotează Austria, le cumpără gunoiul.

    • Mai da o citire. Ala de 74 de ani e olandez, o venit sa calce si el ceva in Romania.

    • asa-I ca nu le ai cu comertul? Soferul si camionul sunt, in general, cei ce transporta de la vanzator la cumparator, nu proprietarii.
      Documentul necesar pt. transporturi intracomunitare in UE e un simplu CMR. Restul de la caz la caz.

  2. Neprimirea în Schengen e și o constrângere de a consuma produse de second hand într-o UE cu mai multe viteze.

    • Sper ca cei de la vama sa nu se razgandeasca (sa intervina bacsisul)
      Are statul roman o pozitie clara, legi ferme pentru a interzice strainilor sa ne transforme in groapa de gunoi a unor tari obraznice?
      Dupa cum functioneaza, dupa cum arata si incidentul in discutie, cred ca nu. Gunoiul avea destinatari, iar ei au probabil autorizatii pentru astfel comert.

  3. Întreb pentru un prieten.
    Dacă întram în Schengen, mai verifică cineva conținutul tir-urilor la vamă sau austriecii ne vor trimite tot gunoiul lor fără să se prindă careva?

    • Dacă ai ști câte gunoaie exportă țările astea și în Asia. Austria, Germania, Olanda etc. Și asta, nu tocmai legal. A fost un scandal pe tema asta în Indonesia și Malaysia, acum câțiva ani. Dar in EU nu se vorbește despre asta; trebuie sa dea impresia că sunt un standard de moralitate și eficiență.

      Nu ma mira astfel de știri. Românii au ce învăța de la ei, dar sa deschidă bine ochii și sa negocieze pe picior de egalitate cu ei, când e cazul. Poporul român poate mai mult și merită mai mult. Asta, pe fondul Schengen.

    • Eu cumpăr de la second hand lucruri foarte bune. Nu-i gunoi, e marfa. In instanta vor cistiga

    • Intrebare? Restul traficului din vami tot asa risguros e purificat sau e tot la mica intelegere ca totdeauna?

    • Daca vor castiga vor afla asta peste 3-4 ani, cat dureaza un proces! :)))))))) ca nu prea cred sa se accepte ordonanta presedentiala pt mobila veche si cutii de televizoare (pardon, electronice second hand), ca nu prea pare urgenta, nu crezi? :)) mai pune si un an recurs si moare olandezu’ de 74 de ani, dar poate castiga :))

  4. Înseamnă că șoferi nu au dat dreptul vameșilor de aceea au fost prinși

  5. Actele necesare la vamă în colonie de sclavagism sunt euroii dar poate șoferi nu știau de acele acte

    • Nea Yvane, ce naiba domnule, chiar asa! Pe bune, chiar daca esti dumneata sofer, dar chiar sa si scrii ca unul? Trebuie sa va mai instruiasca cei de la Petersburg, ca din exterior se observa imediat ca nu aveti nicio treaba. Daca, in schimb sunteti roman, imi cer scuze

  6. Na mare bai! Au intors gunoaiele de la vama. Pai in Olanda si Suedia costa mult distrugerea acestor produse mizerabile. Gunoiul unora,aurul altora (ca noi). 😄😄😄

  7. Este vorba alte 3 automarfare sau sunt aceleasi din articolul „Peste 25 de tone de deşeuri, oprite la intrarea în România, în vestul ţării / Produsele veneau din Germania, Italia şi Austria” ?

  8. Am citit mai atent artiolele si pare ca sunt alte 3 automarfare, deci in total 6

  9. Dic moh, Or venit vamesii la munca? Ca la serviciu erau si pana acuma.

    • Si Ungaria ce a păzit nu sunt ei granita Schengen. Sau Schengen este doar intr-un sens nu in ambele . Sau erau prea ocupați cu salamul si țuica romanilor pe care ii tin in vama 10 ore.

  10. UE exporta asa gunoaie in multe tari africane dar si in foste tari socialiste. Prosti sunem noi ca acceptam asa mizerii. Alta data, daca confectiile, incaltaminnte, tricotaje, etc. realizate in Ro nu se vindeau in un sezon, apoi se vindeau cu 25% mai ieftin, dar erau noi, nu carpe ori electrocasnice mizerabile.

    • Ghertzoiului romanas ii curg balele cand vede vechituri, degeaba dati vina pe UE. Are rost sa mai aduc vorba de cazanele care circula pe strazi, din care cel putin trei sferturi trebuiau casate de acum 10-15 ani?

  11. Vamesi patrihoti, da” lipsiti de empatie…sa boicotezi MARFA stransa cu sudoare de diasporezii haurari….