G4Media.ro

Firmele lui Dorinel Umbrărescu au câștigat vineri două contracte majore de 680…

Firmele lui Dorinel Umbrărescu au câștigat vineri două contracte majore de 680 milioane lei și 670 milioane de lei pentru o porțiune din Autostrada Transilvania și un tronson din Drumul Expres Craiova – Pitești

Vineri, conducerea Companiei de Autostrăzi (CNAIR) și reprezentanții asocierii de firme românești SA&PE CONSTRUCT SRL – SC SPEDITION UMB SRL – SC TEHNOSTRADE SRL, controlate de Dorinel Umbrărescu, au semnat la Zalău contractul în valoare de 680 milioane de lei fără TVA pentru proiectarea și construcția a 12 km din Autostrada Transilvania (Brașov – Târgu Mureș – Cluj – Oradea), potrivit unui comunicat al Ministerului Transporturilor. Tot vineri, Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere i-a atribuit acelorași trei firme controlate de Umbrărescu contractul pentru proiectarea și execuția Tronsonului 3 al Drumului Expres Craiova – Pitești, de 31,75 km.

În ceea ce privește bucata din Autostrada Transilvania, este vorba despre 12 kilometri construiți în Sălaj, între localităţile Zimbor şi Poarta Sălajului.

Proiectarea va dura un an, construcția – doi ani. Perioada de garanție a lucrărilor este de zece ani.

Traseul Subsecțiunii 3B2 începe după intersecția Autostrăzii Brașov – Târgu Mureș – Cluj – Oradea cu DN 1G km 13+260 (Huedin – Zimbor – Tihau (DN 1G)), apoi traseul autostrăzii se înscrie între dealurile Fânețelor și Lupului, în lungul văii Capusu, intersectează, în Valea Glodului, DC 56 între localitățile Bercea și Santa Mana, îndreptându-se către nord până la intersecția cu DJ 108A (Romanasi – Agrij), la vest de localitatea Poarta Sălajului.

La finalul Subsecțiunii 3B2, la km 25+280, se va amenaja o intersecție giratorie provizorie, necesară accesării sectorului de autostradă din DN 1F, prin intermediul unui drum local, până în momentul dării în exploatare a Subsecțiunii 3B3, Poarta Sălajului – Zalău.

Lucian Bode, ministrul Transporturilor, a declarat că ”vom da în trafic în acest an 25 de kilometri din Autostrada Transilvania, sectoarele Iernut-Cheţani şi Biharia – Borş. Au fost semnate contractele pentru proiectare şi execuţie pentru alţi 52 de kilometri din Autostrada Transilvania. Mă refer la Târgu Mureş-Ungheni, astăzi Zimbor-Poarta Sălajului şi Chiribiş-Biharia, în urmă cu câteva zile, pe 12 iunie la Oradea. Mai spun un lucru în susţinerea afirmaţiilor mele: toate tronsoanele cuprinse între Nădăşelu şi Borş au fost deblocate. Tot ceea ce am prezentat aici s-a întâmplat din noiembrie 2019 până astăzi. Când spus că au fost deblocate, spun că Nădăşelu-Zimbor, cei 30 km, are termen pentru depunerea ofertelor 6 iulie. Peste câteva zile vom cunoaște și cine sunt ofertanții, iar contractul, dacă nu vor exista contestaţii, îl vom semna în luna septembrie, anul acesta”.

În ceea ce privește contractul pentru Lotul 3 din drumul Pitești – Sibiu, durata contractului este de 36 de luni, din care 12 luni perioada de proiectare și 24 luni perioada de execuție a lucrărilor, potrivit Economica.net. Prețul contractului e de 670 de milioane de lei.

Foto: Guvernul României

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

13 comentarii

  1. Adică vreo 65 000 000lei kmetru uaaauuuu si fără tva!!!!!!! Cred că e o greșeală, poate au de făcut un tunel ceva jajja

  2. Ce prețuri. Zici că fac șoseaua în Nepal…..

    • Dar daca nu o faceau,era mai bine?

    • @Alex,
      Da, era. Că, în timp, poate ar fi apărut vreunii care s-o facă la un preț real?
      Oricum, îmi place cum pui problema: ca un bugetar pizidist! Ca un regățean get-neget.

  3. Un tronson dificil de executat, câștigat la un cost de 93% din prețul estimat. Nu se poate compara ca si complexitate cu 1 km din Craiova pitesti lotu 3 câștigat astazi de același constructor ,zona doar de câmpie fara structuri din beton prea complexe, câștigate la un pret de 3-4 milioane euro km. Vestea buna e ca acest constructor este unu dintre cei mai buni la capitolul autostrăzi din tara.

    • Si eu zic ca pretul este bun.Se pare ca am cam scapat de para-indaratul ala pacatos.
      La autostrada zona este dificila si s-ar putea ca toti 12 km sa fie suspendati la 13.3 mil/km este ok.
      la drumul expres este iar ok pentru in 32 km sant multe noduri, la 4.2 mil/km.
      Daca te gandesti ca unii primari au platit jumatate de milion ca sa toarne asfalt peste noroi pe nu stiu ce ulita preturile sant ok.

    • Pe vremuri se folosea „mai rasfirat baieti”! Acum… Deci, daca tot va dati cu parerea, aflati ca din 2008 pana in 2013 a scazut cu 36% aproximativ pretul de executie al unei autostrazi! CEL PUTIN IN pOLONIA!
      Daca va dati cu parerea fara sa stiti macar exact ce tronson va fi executat. atunci ma faceti sa cred ca au aparut postacii pro… Inainte de a va „bucura” cititi preturi si explicatii, chiar pe intelesul postacilor
      http://pzpb.com.pl/wp-content/uploads/2016/02/Road-building-in-Poland_ver_ang.pdf
      Ce are de construit pretenaru` vostru este la nivel de Austria si peste!!!

    • Baieti, mai rasfirati ca nu estechiar zona de reduceri… Voi habar nu aveti ce tronson va fi construit si deja cantati osanale! Vedeti aici preturi in Polonia si-n Europa! Pretenarii vostri sunt peste Austria!
      http://pzpb.com.pl/wp-content/uploads/2016/02/Road-building-in-Poland_ver_ang.pdf

  4. Nasol! Trebuia să fie câștigate de Strabag. Dar nu e târziu nici acum: puneți DNA-ul pe Umbrarescu și-ati „rezolvat” problema. 😉

    • Nici macar nu a fost unu din ofertanti la acest lot. Strabag o campanie foarte buna de asemenea, dar umb este o firma romanesca extrem de buna care si-a creat o baza de oameni foarte mare, utilaje noi foarte multe si isi permit sa ofere niste prețuri extrem de competitive.

  5. Oricat numa sa fie cat de cat ok. Astep cu nerabdare contractele aditionale;)

  6. Asa si? UMB a facut treaba buna pana acum.

    Putem binenteles contacta Bechtel!

  7. La centura Bacaului au avut, conform contractului, 6 luni perioadă de proiectare însă UMB-ul a terminat în 3 luni. Pt execuție au termen de 30 luni însă, la cum merge treaba,cred că vor termina în 24 luni dacă îi ajută vremea. Să ne abținem de la comentarii răutăcioase atunci când vine vorba despre această firmă serioasă.