G4Media.ro

Trei scenarii pentru educație, după închiderea școlilor. Ștefan Pălărie, coordonatorul pe învățământ…

Foto: Facebook.com/ Stefan Palarie

Trei scenarii pentru educație, după închiderea școlilor. Ștefan Pălărie, coordonatorul pe învățământ al PLUS: Scenariul 3 este cel al unei bătălii contra-cronometru cu tehnologia. Vom avea de recuperat pe parcursul întregilor luni de vară

“Prelungirea închiderii școlilor lasă, în realitate, 3 scenarii mari posibile pentru România”, susține Ștefan Pălărie, coordonatorul grupului de lucru politici publice în domeniul educației la PLUS. Într-o analiză cu privire la efectele epidemiei de coronavirus asupra educației și structurii anului școlar, Pălărie spune că primul scenariu – “unul idealist și fără nici o acoperire în datele reale privitoare la evoluția virusului COVID-19 și a scenariilor comparative din Italia sau Spania (culturi mai apropiate nouă)” – prevede începerea școlii “imediat la finalul stării de urgență care ar expira pe data de 15 aprilie”.

Scenariul 2 este cel “extrem al înghețării anului școlar 2019 – 2020“, cu impact amplu asupra întregii societăți.

Scenariul 3 este cel al “unei bătălii contra-cronometru cu tehnologia“. “Scenariile de mijloc sunt cele mai complicate de prezis. Ele implică o finalizare a crizei de sănătate în aproximativ 50-90 de zile. Pe extrema 50 de zile, școala s-ar termina la final de lună iulie. Pe scenariul celor 90 de zile, vom avea de recuperat școală pe parcursul întregilor luni de vară“, atrage atenția Pălărie, în analiza publicată pe pagina sa de Facebook.

Din păcate nici un scenariu intermediar de salvare a anului școlar nu va veni fără sacrificii majore, fie din partea elevilor și părinților, fie din partea profesorilor, fie din partea nivelului de pretenții pentru fiecare examen de trecere de la un ciclu de învățământ la altul“, spune acesta.

Coordonatorul grupului de lucru politici publice în domeniul educației la partidul condus de Cioloș afirmă că și pentru cei care nu aparțin grupurilor vulnerabile, efortul de a continua orele într-un mix de “la distanță” și ore recuperate fizic va fi enorm, pentru fiecare clasa în parte. (…) Dar dacă ne facem fiecare dintre noi bucățica de treabă, vom reuși să batem bestia asta numită timp“.

Scenariul 3 “va fi o luptă contra cronometru pe care o țară întreagă va trebui să o poarte. Este și datoria noastră colectivă față de educație și față de generațiile de mâine. În felul ăsta poate ne mai spălăm puțin din rușinea de a fi ajuns în anul 2020 fără viziunea, echipamentele și competențele de școală-on-line la care să putem apela atunci când avem nevoie“, spune Pălărie.

 

 

Publicitate electorală

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

3 comentarii

  1. Este rupt de realitate!
    Elevii romani NU vor putea fi motivati sa recupereze peste vara ceea ce se pierde acum, nici online, nici offline. Materia predata va curge pe langa ei, ca apa pe langa rata. E vorba de marea masa, nicidecum de elevii silitori care sunt foarte putini.

    • Wow, dar tu ce propui ? Să închidem anul școlar, acum și în vară sa ne odihnim că doar suntem romani. Băi ce va place vouă munca și școala. Daca elevul e problema, atunci materia va curge pe lângă el în orice zi a anului scolar deci propun sa desființam anul școlar. Nu elevii sunt problema ci profesorii și sistemul. Ei sunt copii care trebuie modelați dar n-are cine sa o facă. La școală un copil in Germania sta 9 ore/zi in care face și temele cu profesorul. Și școala se termina în 31 iulie în fiecare an și începe pe 10 sept. Noi ne suparam că ne pierdem vacantele. Nu ne place munca, nu ne place educația.

    • Rastalmacesti si exagerezi cea am spus, dupa cum iti convine. Nu te desfasori printre elevii romani obisnuiti de ani de zile cu un sistem la fel de schiop ca tara, dar iti dai cu parerea. Imi dai exemple din alte tari care au prins acolo pt ca au evoluat incet- incet, adaptandu-se la nevoile copiilor, la specificul tarilor respective, nicidecum pt ca au fost impuse dintr-o data. Eu am vorbit despre lipsa de motivatie a copiilor, tu imi vorbesti de profesori. Problema principala este materia stufoasa, avalansa de informatie inutila cu care sunt bombardati elevii romani, lucru care nu le poate stimula plcerea de a invata sub nicio forma.
      NU am scris nimic referitor la scurtarea/anularea anului scolar, ci m-am referit strict la atitudinea elevilor din viata reala, din scolile/liceele romanesti. Poti sa schimbi si sa modelezi copiii cat vrei tu, daca le dai timp si le adaptezi sistemul dupa nevoi. Ce s-a intamplat anul asta e atipic si e profund deplasat sa obligi niste copii sa invete brusc in conditii cu care nu au fost obisnuiti.
      Mi-e indiferent daca ii desconsideri sau nu pe profesorii romani. Selectia lor nu se face dupa merite reale, iar programa dupa care ei predau e o catastrofa. Nu poti avea copii motivati, daca ii obligi profesorii sa le toarne in minte informatie inutila si sa faca tot felul de documente de parca ar fi secretari la primarie!