G4Media.ro

Trenul pe ruta Chișinău-București își reia activitatea după doi ani de pauză:…

Sursa: orheianca.eu

Trenul pe ruta Chișinău-București își reia activitatea după doi ani de pauză: Va avea două curse săptămânale iar din ianuarie va avea trei

„După aproape doi ani de pauză, trenul care unea inima Republicii Moldova cu cea a României își reia activitatea. Poate că acum, la început, reluarea acestei curse nu va aduce mari resurse în bugetul Întreprinderii de Stat „Calea Ferată din Moldova”, dar cu siguranță va genera multă bucurie cetățenilor”, a declarat directorul Agenției Proprietății Publice, Eugeniu Cozonac, în cadrul evenimentului de relansare a cursei Chișinău-București, informează Ziarul de Gardă.

„Ne aflăm în preajma celor mai frumoase sărbători de iarnă. Or, pentru fiecare dintre noi, Crăciunul și Revelionul se asociază cu revederea rudelor, prietenilor și oamenilor dragi. Altfel spus, sărbătorile înseamnă: unire, fericire și speranță.

Sunt foarte mulți oameni care obișnuiau să parcurgă anume cu trenul cei 358 de km care despart capitala Republicii Moldova de cea a României, fie pentru a-și vizita rudele, fie pentru a-și vedea copiii care studiază peste Prut, fie pentru a continua sau pune pe roate anumite afaceri. Iată de ce, pentru cei care așteptau cel mai mult, evenimentul de astăzi vine ca o alternativă în transportul de pasageri, ca un vis împlinit, ca un cadou dacă vreți”, a spus Eugeniu Cozonac.

Până pe 31 decembrie trenul va circula de două ori pe săptămână, cu plecare din Chișinău în zilele de joi și duminică, iar din București în zilele de luni și vineri.

Începând cu 2 ianuarie 2022 trenul va circula de trei ori pe săptămână, cu plecare din Chișinău în zilele de marți, joi și duminică, iar din București în zilele de luni, miercuri și vineri.

Costul călătoriei a rămas același – tariful SMART (nerambursabil) – 19 euro, prețul unui bilet pentru călătoria în vagon cu compartimente – 580 lei, în vagon capitonat 670 lei. Copiii cu vârsta cuprinsă între 4 și 12 ani vor beneficia de o reducere de până la 40%.

 

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

11 comentarii

  1. Merita vazut:

  2. Poate ar trebui gândit un proiect care să atragă finanțare UE pentru ruta asta. Din cate am văzut pe net trenul este o antichitate iar călătoria durează enorm. M-aș duce cu trenul pe la Chișinău dar mă descurajează durata mare a călătoriei.

    • De la Bucuresti la Chisinau pe calea ferata sunt 590 km prin Bacau si 435 km pe drum prin judetul Vaslui. Acesta este motivul principal pentru care trenul are putini calatori, majoritatea circula cu autocare, microbuze.
      De ce nu se construieste o cale ferata cu ecartament european pana la Chisinau si Balti????
      Sunt trenuri dese de la Bucuresti la Brasov, Ploiesti, Constanta, Craiova, Pitesti, Buzau;
      de la Iasi la Bacau, Galati, Suceava, de la Cluj la Oradea, de la Timisoara la Arad, plus intre alte localitati.

    • @Laurentiu

      Raspunsul il ai de la Drula, care spunea ca filozofia lui Citu pentru transportul pe cale ferata era: „oricum e falimentar totul, sa scapam de o povara, desfiintam, dam ceva la privati…”
      Bineinteles ca esti important sa poti sa faci o legatura cu Chisinaul pe cale ferata, poate chiar de mare viteza, dar asta presupune pe langa vointa si multa munca, planificare pe termen lung, lucru pe care actualul guvern nu il are, ei vor doar sa fure. Insa asta e, poporul a ales peste 50% PNL si PSD, asta primesc. Oricum, poporului nu ii pasa de proiecte pe termen lung, important e sa fie ieftini micii la Selgros. Deci sunt multe explicatii pentru care nu se face ce spui tu acolo.

      Legat de trenul la Chisinau, din punctul meu de vedere are un avantaj, fiind tren de noapte si cusetele foarte ieftine poate fi o calatorie relaxanta decat sa parcurgi pe zi intr-un microbuz din anii 90.

  3. E simpatica grafica pe care ati facut-o insa trenul nu merge pe ruta aia, o ia pe la Iasi, Roman, Bacau, Buzau si Ploiesti 🙂

  4. Ati trecut trenul prin vama Albita.Nu mai aveti harti???Ce reprezentati voi e drum european!

  5. Il prelungesc pana-n Siberia.

  6. Hai cu racketii si cu spionii lui Putin.
    Si asa le dam libera circulatie prin UE cu buletine romanesti de ani de zile…