G4Media.ro

Trenul special Connecting Europe Express își începe călătoria din gara Lisabona, în…

sursa foto captura

Trenul special Connecting Europe Express își începe călătoria din gara Lisabona, în 2 septembrie

Connecting Europe Express, un tren special creat cu prilejul Anului european al căilor ferate 2021, va pleca din gara Lisabona pe 2 septembrie. El va opri în peste 100 de orăşele şi oraşe în cursul călătoriei sale de cinci săptămâni, înainte de a ajunge la Paris, pe 7 octombrie, a informat miercuri Comisia Europeană.

Plecând de la Lisabona şi încheindu-şi călătoria la Paris, trenul va face o oprire notabilă la Ljubljana, conectând preşedinţiile portugheză, slovenă şi franceză ale Consiliului UE.

„Căile ferate au modelat bogata noastră istorie comună. Transportul feroviar reprezintă însă şi viitorul Europei, este soluţia noastră pentru atenuarea schimbărilor climatice şi stimularea redresării economice în urma pandemiei, pe măsură ce construim un sector al transporturilor neutru din punctul de vedere al carbonului. În săptămânile următoare, Connecting Europe Express va deveni o conferinţă continuă, un laborator şi un forum de dezbatere publică cu privire la modul în care transportul feroviar poate deveni mijlocul de transport de predilecţie, atât pentru călători, cât şi pentru întreprinderi. Vă invităm să-l întâmpinaţi călduros când se va opri într-o gară din apropiere”, a declarat comisarul european pentru transporturi, Adina Vălean.

De-a lungul călătoriei, sunt prevăzute diverse evenimente pentru a întâmpina trenul în gările în care se va opri în Europa. Persoanele pasionate de căile ferate vor putea urmări, de asemenea, dezbaterile care vor avea loc la bord, precum şi conferinţele privind politica UE în domeniul infrastructurii şi rolul reţelei transeuropene de transport (TEN-T), care vor fi transmise în direct pe site-ul web al evenimentului de la Lisabona, Bucureşti, Berlin şi Bettembourg. Connecting Europe Express este rezultatul cooperării unice dintre Comisia Europeană şi Comunitatea Căilor Ferate Europene şi a Gestionarilor de Infrastructură (CER), operatorii feroviari europeni, administratorii de infrastructură şi numeroşi alţi parteneri de la nivelul UE şi de la nivel local.

Andreas Mattha, preşedintele CER şi directorul general al Căilor ferate federale austriece, a subliniat importanţa proiectului comun.

„Connecting Europe Express este o dovadă impresionantă a succesului Anului european al căilor ferate; în acelaşi timp, el scoate în evidenţă provocările comune care ne aşteaptă. Membrii CER sunt hotărâţi să facă din Pactul verde european un succes. Un sector feroviar european puternic este vital pentru atingerea obiectivelor climatice ale UE. În prezent, există prea multe bariere tehnice în transportul feroviar transfrontalier, iar circulaţia unui tren peste frontierele naţionale în Europa este o operaţiune foarte complexă. Trebuie să continuăm să transferăm transportul de mărfuri de la transportul rutier către cel feroviar, să oferim servicii eficiente persoanelor care fac naveta în fiecare zi şi să dezvoltăm transportul feroviar internaţional de călători pe distanţe lungi cu servicii de zi şi de noapte. Sunt convins că proiectul Connecting Europe Express va sensibiliza opinia publică cu privire la aceste provocări. Aş dori să mulţumesc tuturor colegilor şi partenerilor care au făcut posibilă realizarea proiectului Connecting Europe Express şi îi urez acestuia drum bun, a spus Mattha.

Realizarea proiectului Connecting Europe Express a fost posibilă datorită colaborării partenerilor din sectorul feroviar european şi a instituţiilor de la nivel naţional, local şi de la nivelul UE. Din cauza lăţimilor ecartamentului diferite din Europa, Connecting Europe Express va fi compus, de fapt, din trei trenuri – trenul iberic, trenul standard şi trenul baltic – care se vor întâlni de-a lungul călătoriei. Proiectul este o ocazie de a reaminti lipsa interoperabilităţii dintre unele părţi ale reţelei feroviare europene, dar şi de a demonstra cooperarea foarte bună dintre întreprinderile feroviare şi administratorii de infrastructură.

Vagoanele care alcătuiesc trenul au fost oferite de diferite companii feroviare europene. Unul dintre acestea, oferit de MAV (Ungaria), va găzdui o expoziţie mobilă organizată de Agenţia Executivă pentru Climă, Infrastructură şi Mediu (CINEA) şi de întreprinderea comună Shift2Rail. În cadrul acestei expoziţii vor fi prezentate numeroasele tehnologii şi inovaţii existente care îmbunătăţesc experienţa în sectorul feroviar şi va arăta modul în care UE sprijină proiectele de infrastructură. Trenul standard va mai fi dotat cu un vagon pentru conferinţe (oferit de SNCF, Franţa), două vagoane standard (DB, Germania şi SBB, Elveţia), un vagon-restaurant (FS, Italia) şi un vagon de dormit (Ă-BB, Austria). Trenul iberic care călătoreşte între Portugalia şi Spania a fost oferit de operatorul spaniol Renfe, iar trenul baltic este operat de Lituania LTG.

În contextul pandemiei actuale, siguranţa a fost un aspect prioritar în organizarea tuturor activităţilor din jurul proiectului Connecting Europe Express. Unele evenimente vor fi transmise în direct, iar persoanele pasionate de căile ferate sunt încurajate să întâmpine trenul în anumite gări, relatează Agerpres.

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

3 comentarii

  1. sincer as vrea sa aud de un tren care traverseaza europa cu super viteaza, alternativa reala la avione , cel putin pe anumire locatii

    • Se vor scurta distanțele între județe și localități, unele având mulți locuitori, iar în prezent se ocolește prea mult pe calea ferata.
      Se pot utiliza bani de la Uniunea Europeană și bugetul național!!!!!!!!
      Investițiile se vor amortiza în câțiva ani, iar Uniunea Europeană pune accentul pe transportul feroviar.
      Linii noi de cale ferată convenționale:
      – între Pitești și Râmnicu Vâlcea, aproximativ 50 km, utilitatea acestei linii necesare se cunoaște, se poate realiza pe fostul amplasament sau între Costești și Băbeni, sau la nord între Curtea de Argeș și Călimănești, iar traficul va fi între 20-50% în raport cu cel dintre București și Brașov, din varii motive, nu afecteaza traficul feroviar pe liniile aglomerate existente;
      – Bacău – Moinești/Comănești (aproximativ 50 km) pentru a scurta distanțele din Moldova cu sudul Transilvaniei (sunt peste 3 milioane de locuitori în aceste județe) iar linia 501 va cunoaște o creștere majoră de trafic;
      – Neamț (Bicaz) – Gheorghieni (40 km) pentru realizarea rutei centrale între Moldova și Transilvania, (inclusiv Chișinău) care va fi paralelă cu autostrada A7, sunt peste 5 milioane de locuitori în aceste județe;
      – Târgu Mureș – Sighișoara (50 km) pentru scurtarea duratei și distanței dintre Târgu Mureș și Muntenia, Dobrogea, Oltenia, Sibiu;
      – Sinaia – Pietroșița (doar 30 km), pentru o variantă către Valea Prahovei și scurtarea distanței dintre Argeș, Dâmbovița cu Valea Prahovei și Brașov;
      – București – Alexandria (60 km) deoarece sunt mulți locuitori cu domiciliul pe această rută;
      – Iași (Hârlău) – Botoșani de asemenea face legătura mai scurtă cu municipiul Botoșani;
      – Râmnicu Vâlcea (Alunu) – (Seciuri) Târgu Jiu pentru o variantă secundară cu județul Gorj și stațiunile Rânca, Horezu;
      – Piatra Neamț – Târgu Neamț sau Roman pentru că municipiul Piatra Neamț nu are legături scurte cu jumătate din Moldova plus Republica Moldova;
      – Cluj Napoca – Zalău, Baia Mare – Sighet, Ploiești – Snagov – Balotești unde sunt destule localități, Moreni – Câmpina, Chiajna-Crevedia-Videle.
      De asemenea niște linii scurte spre stațiuni: Câmpulung – Rucăr, Zărnești – Bran/Moieciu, Mâneciu – Cheia, Constanța – Navodari – Aeroportul Kogălniceanu – linia 804 cu județul Tulcea, Mangalia – Varna (litoralul bulgăresc).
      Linii noi de mare viteză între:
      Constanța – București – Sibiu (via Pitești sau Brașov) – Cluj Napoca – Oradea, București – Buzău – Bacău – Roman – Iași – Chișinău; Focșani – Bârlad – Huși – Chișinău, Cluj Napoca – Târgu Mureș – Piatra Neamț – Bacău sau Roman – Bârlad, București – Pitești – Craiova, Brașov – Sibiu – Arad – Timișoara, Craiova – Reșița – Timișoara și Buzău – Galați.

      Desigur că nu toate localitățile pot avea acces la cale ferată, nu se pot mulțumi toți românii.
      ! Numărul de locuitori din România și bunăstarea acestora vor fi factorii determinanți în gradul de utilizare a căilor ferate, și restul mijloacelor de transport, mai puțin numărul de pasageri și volumul de mărfuri din străinătate.

  2. rupeti-va spatele la sparanghel ca sa va platiti taxele si sa imbogatiti contribuabiilii „productivi” germani

    cumparati gaze ruse, venind prin conducte romanesti, dar achitati factura la o companie franceza, care nu a facut nimic pentru gazul si conducta cu pricina

    duamna Valean trebuie sa achite chiria un tren gol inchiriat de la grofi, si de unde altundeva bani?