G4Media.ro

Trenurile din Germania nu vor mai folosi motorină începând din 2040

Sursa foto: Tiwtter / Deutsche Bahn Personenverkehr

Trenurile din Germania nu vor mai folosi motorină începând din 2040

Deutsche Bahn, operatorul feroviar de stat din Germania, şi-a anunţat intenţia de a elimina complet motorina din combustibilii utilizaţi de flota sa de locomotive, urmând să fie înlocuită cu biocombustibili până în anul 2040, informează DPA, citată de Agerpres.

„Cele 3.000 de vehicule diesel din flota noastră vor fi transferate gradual spre utilizarea de combustibili alternativi, începând din acest an”, a declarat, duminică, directorul general de la Deutsche Bahn, Richard Lutz. „Pe lângă trecerea la energie electrică verde în proporţie de 100%, eliminarea treptată a motorinei până în 2020 este unul dintre punctele principale ale planului nostru ecologic”, a adăugat Lutz.

Deutsche Bahn intenţionează să se bazeze pe biocombustibili, printre altele, care sunt produşi din resturi şi deşeuri, astfel încât producţia de biocombustibili să nu concureze cu producţia de alimente.

Cu privire la noile sale vehicule, Deutsche Bahn a precizat că, în viitor, va cumpăra doar locomotive care funcţionează cu hidrogen sau pe baterie.

DB Cargo, subsidiara de transport de marfă a Deutsche Bahn, a anunţat, la rândul său, obiective similare la mijlocul lunii ianuarie, inclusiv utilizarea aşa-numitelor locomotive dual-power, care pot face trecerea de la un motor electric la unul convenţional pe motorină şi în acest mod pot fi utilizate atât pe liniile electrificate, cât şi pe liniile secundare.

Anterior, Deutsche Bahn şi-a anunţat intenţia de a investi 13,6 miliarde de euro în infrastructura feroviară din Germania în acest an. Operatorul feroviar german vrea să modernizeze 1.800 de kilometri de cale ferată, 2.000 de macazuri, 140 de poduri şi 800 de staţii.

În România operează DB Cargo Romania, membră a grupului Deutsche Bahn AG, lider de piaţă în domeniul transportului feroviar.

Prezentă pe piaţa locală din anul 2000, DB Cargo Romania este alcătuită, în prezent, din peste 700 de angajaţi care asigură, prin cele 60 de locomotive şi peste 3.000 de vagoane dispuse pe întreaga reţea feroviară din ţară, transporturi naţionale şi internaţionale.

Sursa foto: Tiwtter / Deutsche Bahn Personenverkehr

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

8 comentarii

  1. Tot prin 2040 isi vor inchide si centralele pe carbune.
    Colonia Romania si-a inchis centrala Mintia in 2021 si urmeaza sa le inchida pe celelalte cu mult inaintea Germaniei. Germania avand un PIB de 16 x mai mare decat Ro.
    Noi ne aruncam in cap cand zice bruxelul.

  2. Le trec pe gaz de la ruși.

  3. Germanii se deplaseaza folosind energie verde, din sparanghel.

  4. Vor folosi locomotive electrice alimentate de la o centrala pe carbune! Si totul e verde! 🤣

  5. „Verzii” p.oo.lii, le ia 18 ani să schimbe locomotivele ?

    • Șmecherii au termene de gratie de 20-30 de ani . Sclavetii din popor sa fie atenți cu centralele de apartament ca se duce naibii ozonul asa ca de la anul le interzicem