„Trenurile foamei” Iaşi-Timişoara rămân şi fără vagoanele cuşetă / Pasagerii vor coborî din vagoane / Călătoria durează cel puțin 16 ore și jumătate
După ce, anul trecut, numărul curselor directe Iaşi-Timişoara s-a restrâns de la trei la două, la sfârşitul acestei veri vor dispărea şi vagoanele de dormit, respectiv cele cuşetă, anunță Ziarul de Iași.
Unul dintre trenuri, Interregio 1833, cel care merge pe traseul Cluj-Oradea, va parcurge distanţa de 789 km tot în 16 ore şi 26 de minute ca până acum, dar cel de noapte, IRN 01763, care trece prin Cluj-Deva, mai pierde o oră: 18 ore şi 23 de minute pentru 849 km.
Garniturile, doar cu locuri de clasa a doua (cu rezervare), vor avea o întrerupere pe parcurs. Între staţiile Ilva Mică şi Năsăud, pasagerii vor coborî din vagoane şi vor merge cu autobuzul. Motivul: lucrări la calea ferată care vor începe pe 20 august şi vor dura aproximativ două săptămâni. Segmentul respectiv de cale ferată aparţine Regionalei CF Cluj.
De menţionat că, la începutul anului, CFR a semnat trei contracte pentru realizarea studiului de fezabilitate şi a proiectului tehnic necesar modernizării traseului feroviar dintre Cluj-Napoca şi Suceava (310 km). Durata contractelor este de doi ani, iar reabilitarea liniei este menită să crească viteza trenurilor de călători la 160 km/h şi a celor de marfă la 120 km/h.
Apelativul ”trenurile foamei” pentru garniturile ce pleacă din estul țării, către vest a venit după ce de-a lungul timpului au fost folosite de românii din Moldova, mai săraci ,pentru a căuta de lucru în orașele din Vest, Oradea, Arad, Timișoara.
Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:
Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media
Donează suma dorită pentru susținerea proiectului G4Media
CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867
Deschis la Raiffeisen Bank
© 2024 G4Media.ro - Toate drepturile rezervate
Acest site foloseşte cookie-uri.
Website găzduit de Presslabs.