G4Media.ro

Trimestre, semestre sau module? Daniel Funeriu: Este irelevant. Singurul lucru care ar…

Sursa foto: Pixabay

Trimestre, semestre sau module? Daniel Funeriu: Este irelevant. Singurul lucru care ar produce un efect ar fi să prelungim anul școlar. Nu poți să ai 3 luni de vacanță de vară și să fii tot așa de bine pregătit ca unul care are o singură lună

România are printre cei mai scurți ani școlari între țările din UE și cel mai mic număr de ore pe care copiii îl petrec în școală, spune fostul ministru al Educației Daniel Funeriu. Astăzi membru al corpului de experți al Comisiei Europene care asistă Guvernul Republicii Moldova, Funeriu a declarat că un elev german care termină 12 clase va fi petrecut în școală cu 2 ani și jumătate mai mult decât un copil român care termină 12 clase, motiv pentru care părinții și profesorii spun că programa este încărcată. “Nu poți să ai 3 luni de vacanță de vară și să fii tot așa de bine pregătit ca unul care are o singură lună. Singurul lucru care ar produce un efect pentru copii ar fi să prelungim anul școlar”, a declarat Daniel Funeriu, fost ministru al Educației, în emisiunea Info Edu, de pe TVR+, întrebat despre structura anului școlar din România.

„Dacă vrem să reducem inechitatea din sistem prelungiți anul școlar, toate studiile arată că aceasta este principala măsură”, a adăugat Daniel Funeriu.

Redăm discuția din emisiunea Info Edu, de pe TVR+:

Moderator: Să fie trimestre, semestre sau module?

Daniel Funeriu: Este irelevant. Singurul lucru care ar produce un efect pentru copii ar fi să prelungim anul școlar. România are cel mai scurt an școlar, cel mai mic număr de ore pe care copiii îl petrec în școală.

Un elev german care termină 12 clase va fi petrecut în școală 2 ani și jumătate mai mult decât un copil român care termină 12 clase și de aici vine impresia tuturor părinților că programa este încărcată. Nu, oameni buni, programa nu este încărcată. E mai lejeră ca în Germania. Credeți-mă, că am copii acolo la școală. Doar că ei au 20% mai mult timp școlar decât avem noi. Și atunci evident că în România se creează această impresie a unei permanente alergări după programă.(…)”

 

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

25 comentarii

  1. vacanta de vara 15 iulie -31 august

  2. Da nu știu ce ne mai încurci cu prezența dacă tot ai copiii în Germania. Te invităm respectuos să pleci de tot acolo, sau pe unde ti-ai dat bacul. Băsescule, crezi că am uitat?

  3. in opinia domnului ministru singurii care au dreptul la 3 luni de vacanta sunt parlamentarii. Copii in schimb nu au dreptul sa mearga in vacanta cu parintii o saptamana. Cu toate ca copiii din ciclul gimnazial au programul mai aglomerat decat al adultilor.

    • Eu propun sa nu le se mai dea vacanta, sa invete si sambata si de ce sa mai creasca parintii copii, sa ii ia statul pe toti si sa scoata Einstein pe banda.😵‍💫

    • @ Vali. Stimabile, compari mere cu pere. Daca stai in Țările de jos vezi-ti de ciorba ta de acolo și nu-ți mai da cu presupusul despre sistemul romanesc.

  4. Cum era de asteptat, comentariile indica opinia majoritatii. Cine are capul pe umeri, posibilitati si curaj, isi educa/va educa copiii in vest.

    • Singurul comentariu obiectiv si corect, critic si autocritic! Subscriu 100%. Asta-i explicatia pentru tot ce se-ntampla/ni se-ntampla, de la „ciuca-prim genreral al tarii” pana la femeia ucisa de caini intr-o asa-zisa capitala europeana!

    • +1

      Problema este ca, daca pleaca, nu se mai intorc. Sau si daca se intorc sunt goniti de romanii verzi si mandri – Vezi mai sus comentariul lui Ion…

  5. Inca unul (din lunga lista) care a pus umarul la demolarea invatamantului romanesc! Se pregateste sa-i continue opera ministresa Deca, care a tras invatamintele necesare de la predecesorul sau si acum a secretizat legea invatamantului, pana la votare si promulgare-ca sa evite criticile! Politruci USL-isti incompetenti!

  6. Ma refer la Cimpeanu, desigur, nu la Funeriu, pentru care am tot respectul!

  7. In lume se testează săptămâna de lucru de 4 zile. Deci nu lungimea anului este problema. Problema este ce faci in cele 180 zile și cât de dotate sunt unitățile școlare. Mai ales cele tehnice. Un an cu mai multe vacante, așa cum este acesta, aduce mai multe momente de odihna care cresc randamentul și reduc oboseala.

  8. Este absolut stupid sa tii copiii in scoala mai mult, cu aceiasi profesori prost pregatiti si in aceleasi spatii neadecvate. Este absolut stupid sa faci ore vara pe canicula. Funeriu are o obsesie.

  9. Altu cu soluții de rahat ce nu adresează problemele fundamentale. Tin minte perioada din scoala, as fi innebunit sa fac scoala in sistemul asta fara vacante in care sa ma pot relaxa si concetra pe chestiile pe care ma interesau.

    Cum naiba ar schimba slaba calitate a sistemului, profesori, structura, testare, gradare un an scolar mai lung, unu care si asa fura foarte mult timp din viata copiile pentru teme multe si inutile. Nu se pune accentul sa inveti sa gandesti sa te poti adapata in lumea asta complexa si, schimbatoare. Daca mancatul de rahat de imbolnaveste, mancand si mai mult rahat nu devii sanatos.

    Politicienii romani is absolut inutili, mai bine am importa si politicieni din Nepal.

  10. Funeriu are dreptate,dar când politicieni analfabeți fac legile în funcție de orice numai în interesul copiilor nu, ăsta e rezultatul.

  11. Funeriu, un sinistru cu idei proaste dar fixe. Ce-l deranjeaza pe el e forma, nu fondul. Cate luni pe an sa ingurgiteze elevii ghiveciul numit scoala romaneasca, 9 sau 11? De parca daca mananci 9 sau 11 luni aceeasi zeama lesinata, rezultatele nu ar fi aceleasi.
    Si, ca mi-am adus aminte, el este cel care prin Legea 1/2011, a pus umarul masiv la turarea motoarelor fabricilor de doctorate.

  12. Observ că ziaristul cenzor, pardon moderator, nu a admis opinia avizată a unui profesor cu 37 ani vechime – poate știe ziaristul mai mult despre învățămînt! Reiau, chiar dacă nu publicați: nivelul scăzut al învățământului din România se datorează, printre altele, următoarelor cauze: 1. profesorii dictează texte, elevii scriu după dictare și apoi memorează silnic și reproduc papagalicește; 2. profesorii dau teme, culegeri de rezolvat și distrug vacanțele elevilor, cînd nu ar trebui să dea nimic. În plus, copiii de I-IV cară ghiozdane grele care le deformează coloana. Așa că toate bune și frumoase, „Dați-i înainte, stimabile!” (Caragiale)

    • Din cauza acestor abordari copii din Romania or petrece mai putin timp la scoala dar mai petrec inca pe atata acasa facand teme in timp ce in celelate tari vin acasa si fac ce le place. Cei care sustin aceasta abordare i-as intreba ce ar zice daca atunci cand se intorc acasa dupa 8 ore de munca le-ar cere angajatorul sa mai petreaca 4-5 ore acasa pregatindu-se pentru urmatoarea zi de munca?

  13. Chiar și cu prelungirea anului școlar nu se vor schimba prea multe deoarece sistemul de învățământ de la noi pune accentul doar pe note și pe tocit, în loc să pună accentul mai mult pe lucruri practice și lucruri care vor fi de folos copiilor pe viitor. Nu ai cum să compari sistemul de învățământ de la noi cu cel din alte țări deoarece în alte țări e foarte diferit. Copilul român e „obligat” să învețe toate materiile, pe când în alte țări se pune accent doar pe unele, de aceea copiii străini sunt mult mai bine pregătiți. Prelungirea anului școlar va duce, după părerea mea, la mai mult abandon școlar din cauza stresului în plus. Plus că copiii mai stau și câteva ore în plus după programul de la scoală pentru a-și face temele, când mai au și ei timp liber?

  14. As vrea sa ii întreb pe cei care sunt mereu împotriva temelor ptr acasă, cum cred că își vor sedimenta elevii cunoștințele pe care le au fost predate la ore? Cum vor știi care sunt pașii rezolvării unor probleme, cum vor știi să comenteze un text ,să interpreteze un text, daca nu citesc ,sau daca nu își verifică notițele și le aplica practic în temele date? Înțeleg că au ore multe ,și că mai au și teme ,atunci hai să mărim săptămână de școală să aibă mai puține ore. Sau să facă materia de V-VIII până în clasa a XIIa și liceul să facă obligatoriu colegiu. Admiterea la facultate să fie după Colegiu obligatoriu. Stau mai mult în școală și pe banii părinților. De vorbit știm să vorbim din afara dar când trecem în sistem sau la catedra ne ducem și nu ne mai uitam in urma. Mereu vad exemple de super dascăli. As vrea că acești super dascăli să treacă pe la școlile cu absenteism ridicat și la clasele in care copii sunt pe cont propriu fie că părinții sunt plecați,fie că i-au scăpat din”mana” și le e frica părinților de copii.

  15. Tot nu fac mare lucru la școală. Ori nu ajung pana la BAC ori, la școlile cu pretenții, iau 10 pe linie , dar numai dacă fac meditații sau cară din greu la profesori

  16. Sclavul turnatorului petrov manancă bors.
    Profesorul nu pleacă în vacanta cu elevul.
    Când vrei să dai bine dai informații mincinoase.
    Trei luni de vacantă nu există.
    Sa se uite în lege.
    Nu sunt 90 de zile.

  17. Dl.fost ministru vorbește doar de cantitatea de programa, nu de calitatea ei.Poate ne povestește despre calitatea și eficiența programei românești comparativ cu ce e dincolo și dacă aceasta folosește într-o măsură la viitorul copiilor…

  18. Ramona ai dreptate! Am postat un comentariu adineauri,dar nu mi a fost publicat! Se pare că nu ai voi sa spui anumite lucruri care deranjează! Cine are peste 45-46 ani și a prins sistemul de învățământ de dinainte,poate vedea realitatea cu elui mai eficient sistem de învățământ! Aveam olimpicii internaționali și mereu ne batem pentru primele 3 locuri!

  19. Nu înțeleg de ce îi cereți mereu părerea acestui incompetent. Minte cu nerușinare când spune că avem cele mai puține zile de școală din UE. Calitatea învățământului nu ține de cantitate, ci de calitate. Să înveți vara, pe caniculă, fără minime condiții, este o aberație.
    Despre finanțarea dezastruoasă nu l- am auzit spunând nimic, despre condițiile din școli nimic, despre salarizarea mizerabilă a profesorilor nimic.
    Să vă fie rușine!

  20. Întreabă-i pe profesorii din Finlanda unde se face învățămîntul și dacă dau teme de casă. După care uită-te pe clasamente să vezi unde-i Finlanda și ce rezultate au tinerii de acolo la examene. Și mai învață limba română, că pui cam mulți „i” unde nu trebuie!