G4Media.ro

Trotinetele electrice de închiriat dispar de vineri din Paris / Măsura a…

Sursa foto: Pexels / Chris Molloy

Trotinetele electrice de închiriat dispar de vineri din Paris / Măsura a fost luată în urma unui referendum local

Trotinetele electrice de închiriat vor fi de domeniul trecutului pe străzile din Paris. Începând de vineri, 1 septembrie, nu vor mai exista cele 15.000 de aparate motorizate pe două roți, care puteau fi închiriate la minut și la orice oră, scrie Le Figaro.

În 2 aprilie 2023, puțin peste 100.000 de parizieni au votat în proporție de peste 89% împotriva reînnoirii contractului care îi lega pe cei trei operatori de trotinete – Dott, Lime și Tier – de municipalitatea pariziană, în cadrul unui vot cetățenesc fără precedent convocat de primarul Parisului, Anne Hidalgo.

„Parizienii ne-au dat o foaie de parcurs foarte clară și vom urma decizia lor, așa cum am promis că vom face. La 1 septembrie, nu vor mai exista trotinete de închiriat în Paris”, a anunțat primarul socialist, vorbind despre „o victorie a democrației locale”.

În pofida abținerii celor aproximativ 1,3 milioane de alegători înscriși pe listele electorale din Paris, edilul parizian se angajase „să respecte pur și simplu rezultatul” și, în orice caz, făcuse campanie împotriva trotinetelor.

După ce a contribuit la introducerea lor în 2018 și după ce a fost considerat un oraș pionier în ceea ce privește noile forme de mobilitate, Parisul va deveni în cele din urmă singura capitală europeană care va interzice definitiv trotinetele. Este o decizie luată de consiliul municipal, care intenționează să se bazeze pe flotele de biciclete electrice Vélib’ și de biciclete electrice în regim de închiriat pentru a oferi o soluție de mobilitate ușoară parizienilor și turiștilor deopotrivă. Mai ales în perspectiva Jocurilor Olimpice și Paralimpice care vor avea loc în regiune anul viitor.

Publicitate electorală

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

6 comentarii

  1. Stelian Bujduveanu inca se gandeste ce favoruri sa ofere, nu sa le reglementeze.

  2. O măsură benefică și de bun-simț. Pe când și la noi?

  3. trebuiau reglementate mai bine, acei oameni se vor intoarce poate la biciclete, poate la masini , sau vor aglomera mijloacele de transport in comun

    • Proprietarii acelor trotinete de închiriat sunt orientați spre profit, nu responsabilitate sociala : respectarea codului rutier, respectarea pietonilor, etc. Masura din Paris este necesara in Bucuresti, deoarece NUMAI asa se va schimba ceva.

    • Doar trotinetele de închiriat sunt vizate de aceste schimbări. Din articole alternative reiese că legislația nu s a schimbat. Deci, cei ce le foloseau vor folosi mijloace alternative, își vor lua propriile trotinete, deși puțin probabil, sau își vor găsi alte forme de distracție. Nu știu dacă știți dar în orașele mari franceze sunt zeci de mii de trotinete, majoritatea folosite la livrări. Ei vor continua sa existe, in special pe carosabil. In schimb, mai dispar de pe trotuare câțiva

  4. Deci, poate pietonii sa simtă o posibilă imbunătățire a siguranței pe trotuar. Pare să fie o decizie „electorală” având în vedere că primăria o implementează doar be baza unei prezente mici la acel referendum. O decizie care poate duce publicul către biciclete de închiriat sau poate crește vânzările de trotinete intr o mică măsură, vehicule care vor circula inocul acele trotinete, practic nu se schimbă mare lucru, dar lasă impresia că e o inițiativă extraordinară care ar trebui implementată fidel peste tot. Momentan e singurul oraș, probabil că dacă această măsură ar aduce ceva schimbări majore ar fi adoptata la scara largă…. Ceea ce mă îndoiesc.