G4Media.ro

Trump impune noi tarife: impact global și consecințe economice asupra industriei de…

Sursa foto: Pixabay

Trump impune noi tarife: impact global și consecințe economice asupra industriei de retail și modă

Președintele Donald Trump aplică o strategie de tarifare în doi pași cu Mexicul și Canada – impunând taxe vamale de 25% asupra ambelor țări, doar pentru a ajunge rapid la acorduri care suspendă noile tarife pentru 30 de zile, relatează WWD.

Însă noile tarife de 10% asupra Chinei, care se adaugă celor deja existente, par să rămână în vigoare și urmează să intre în vigoare marți.

Tarifele impuse importurilor mexicane au fost amânate cu 30 de zile după ce președinta Mexicului, Claudia Sheinbaum, a fost de acord să trimită 10.000 de soldați la graniță pentru a preveni traficul de droguri.

Luni seară, Trump a convenit și asupra amânării tarifelor canadiene pentru 30 de zile, având în vedere noile eforturi ale Canadei de a reduce fluxul de fentanil în SUA. În replică, premierul canadian Justin Trudeau impusese anterior taxe vamale de 25% asupra produselor americane, de la îmbrăcăminte și încălțăminte până la mobilier și articole de uz casnic. Se presupune că și aceste tarife vor fi suspendate.

Pentru brandurile de modă, analista Ashley Helgans de la Jefferies (bancă de investiții independentă) a afirmat că firmele pe care le acoperă au o „expunere limitată la aprovizionarea din China”, de 10% sau mai puțin. Ea a precizat că Tapestry Inc. și Ralph Lauren Corp. au capacitatea de a continua să crească prețurile pentru a compensa eventualele costuri suplimentare.

„Companiile au devenit tot mai agile de la pandemie în diversificarea aprovizionării”, a declarat Helgans.

Totuși, magazinele universale precum Kohl’s Corp. și Macy’s Inc. ar putea fi mai afectate, deoarece se concentrează pe oferirea de valoare și au clienți mai sensibili la presiunile inflaționiste generate de tarifele crescute la importuri. Helgans a menționat că, în 2019, Kohl’s a raportat că „puțin peste 20%” din aprovizionarea sa provenea din China.

Pentru alte branduri de modă, analista a remarcat că expunerea Capri Holdings Ltd. la China este sub 5%, în timp ce PVH Corp. avea o expunere de 10-12% în 2019.

În sectorul încălțămintei, VF Corp. a declarat recent că dependența sa de China este minimă, estimând în 2019 că importurile sale din China vor fi de 4% în 2020.

Analistul TD Cowan, John Kernan, a menționat că majorarea tarifelor cu 10% asupra importurilor chinezești de îmbrăcăminte și încălțăminte nu reprezintă un risc major pentru câștigurile pe acțiune ale companiilor analizate, însă represaliile Chinei rămân o amenințare.

Printre brandurile cu o expunere semnificativă la aprovizionarea din China se numără Skechers (45%), Amer Sports (33%), Puma (32%) și Nike (18%).

Companiile de încălțăminte sunt deosebit de vulnerabile, deoarece China este unul dintre primii trei furnizori ai SUA.

CEO-ul Asociației Distribuitorilor și Retailerilor de Încălțăminte din America, Matt Priest, a avertizat că aceste tarife vor crește prețurile pentru consumatori, deoarece cea mai mare parte a încălțămintei importate din China este destinată segmentului „produs de valoare” și vândută în retaileri de masă precum Target și Walmart. Creșterea prețurilor în aceste magazine ar afecta în special familiile cu venituri modeste.

Ordinul semnat de Trump sâmbătă include și o clauză care elimină scutirea comercială „de minimis” – ce permitea intrarea fără taxe vamale în SUA a transporturilor sub 800 de dolari – pentru produsele supuse tarifelor. Kernan a subliniat că această modificare va afecta companii chineze precum Temu și Shein, dar ar putea avantaja retailerii de discount pe termen lung, datorită fluxului crescut de clienți.

Rămâne de văzut cum vor reacționa comercianții la costurile mărite și ce parte din aceste costuri vor fi transferate către consumatori. Tarifele ar putea fi de scurtă durată dacă Trump obține concesiile dorite. De exemplu, întârzierea de o lună a tarifelor pentru importurile din Mexic ar putea fi anulată în cazul unui acord negociat.

Între timp, CEO-ul Tractor Supply, Hal Lawton, a declarat că are deja un plan pentru tarifele impuse din 2018. Acest plan prevede ca Tractor Supply, producătorii și clienții săi să absoarbă fiecare aproximativ o treime din costurile majorării tarifare.

Un raport al Coresight Research indică faptul că retaileri precum Lowe’s, TJX Cos., Walmart și Wayfair se așteaptă la creșteri de prețuri în cazul implementării tarifelor. În plus, comercianții sau brandurile care se bazează mai puțin pe importuri, cum ar fi Williams-Sonoma, ar putea câștiga un avantaj competitiv, deoarece produsele lor „ar fi mai bine poziționate pe piața internă a SUA”. În contrast, retaileri din sectoare precum electronicele și jucăriile ar putea pierde cotă de piață în fața altor competitori, deoarece aceste industrii depind puternic de importuri.

Pe lângă impactul asupra modei și încălțămintei, tarifele sunt așteptate să crească și costurile în alte sectoare, inclusiv logistica și produsele din hârtie și ambalaje, care sunt foarte solicitate în comerțul electronic. Aceasta ar putea forța companiile să caute surse alternative de aprovizionare, deși capacitatea furnizorilor de a prelua noua cerere ar putea reprezenta o provocare.

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.