G4Media.ro

Trump scuteşte pentru o lună producătorii auto de tarifele vamale impuse Canadei…

Sursa foto: Facebook/ Justin Trudeau

Trump scuteşte pentru o lună producătorii auto de tarifele vamale impuse Canadei şi Mexicului / Canada se bazează pe Statele Unite pentru 75% din exporturile sale şi o treime din toate importurile / Trudeau și Trump au avut miercuri o discuție telefonică

Preşedintele Donald Trump va scuti producătorii de automobile de tarifele sale punitive de 25% pentru Canada şi Mexic, timp de o lună, dacă respectă acordul de liber schimb existent, a declarat miercuri Casa Albă. Anunţul a venit la o zi după o convorbire telefonică a preşedintelui cu directorii executivi ai companiilor americane Ford, GM şi Stellantis. De asemenea, şeful Casei Albe a avut miercuri o convorbire telefonică de aproape 50 de minute cu premierul canadian Justin Trudeau, relatează News.ro, care citează Reuters.

Casa Albă a mai spus miercuri că preşedintele Donald Trump este deschis să-i fie propuse şi alte produse care ar trebui să fie exceptate de la tarifele care au intrat în vigoare marţi.

Trump a precizat însă că nu renunţă la războiul său comercial cu Canada şi Mexic, în timp ce face presiuni asupra celor două ţări pentru a descuraja contrabanda cu fentanil.

Miercuri, după o convorbire telefonică cu prim-ministrul Canadei, Justin Trudeau, Donald Trump a declarat că nu este convins că situaţia s-a îmbunătăţit. „El a spus că situaţia s-a îmbunătăţit, dar eu i-am spus: ‘Nu suficient de bine’”, a scris Trump pe platforma sa Truth Social. „Apelul s-a încheiat într-o manieră „oarecum” prietenoasă!” – a comunicat şeful Casei Albe.

La rândul său, biroul lui Trudeau a declarat că discuţiile vor continua. O sursă canadiană direct familiarizată cu această convorbire, a declarat că Trump şi Trudeau au vorbit timp de 50 de minute şi au discutat despre contrabanda şi comerţul cu fentanil. Echipe din ambele ţări urmau să continue să poarte discuţii miercuri, a declarat sursa, care nu a oferit detalii. Secretarul american pentru comerţ Howard Lutnick şi vicepreşedintele JD Vance au participat, de asemenea, la convorbire, a precizat sursa canadiană pentru Reuters.

Statisticile oficiale arată că o mică parte din fentanilul din Statele Unite trece graniţa canadiană.

Amânarea cu o lună a aplicării trarifelor anunţată miercuri de Casa Albă a provocat o revenire a acţiunilor din sectorul auto, dar tensiunile comerciale au creat o incertitudine neaşteptată pentru corporaţiile americane şi au afectat încrederea consumatorilor, ducând la o vânzare de acţiuni în ultimele zile.

Acţiunile General Motors au crescut cu 7%, iar ale Ford au câştigat 5,6% miercuri, însă acţiunile ambelor companii sunt încă în scădere pe an.

Tarifele lui Trump aduc dificultăţi extreme pentru producătorii de automobile, care produc vehicule în toate cele trei ţări şi adesea expediază piese peste graniţele Americii de Nord de mai multe ori, pe măsură ce acestea sunt integrate în sisteme şi vehicule finite.

O scutire de o lună pentru autoturismele şi camioanele care respectă normele complexe din Acordul SUA-Mexic-Canada (USMCA), aşa cum a subliniat Trump, ar fi un avantaj pentru Ford, GM şi Stellantis.

De asemenea, Trump ar putea elimina tariful de 10% pentru importurile canadiene de energie, cum ar fi ţiţeiul şi benzina, care respectă regulile USMCA, a declarat o sursă familiarizată cu discuţiile.

Tarifele lui Trump ameninţă să afecteze grav relaţiile dintre cei trei parteneri comerciali. Canada a ripostat cu propriile sale tarife la anumite importuri din SUA, în timp ce Mexicul a promis că va lua măsuri de răspuns.

Taxele ameninţă să deraieze recuperarea economică incipientă a Canadei şi ar putea declanşa o recesiune, deoarece ţara se bazează pe Statele Unite pentru 75% din exporturile sale şi o treime din toate importurile.

Fentanilul este responsabil pentru majoritatea deceselor cauzate de supradoze de droguri în Statele Unite, care au depăşit 100.000 anual în ultimii ani.

Oficialii spun că Canada şi Mexicul sunt canale de transport al drogului şi al precursorilor săi chimici în SUA, în pachete mici care nu sunt adesea inspectate de agenţii vamali.

Datele publice arată însă că doar 0,2% din totalul fentanilului confiscat în SUA provine de la frontiera canadiană, în timp ce marea majoritate provine de la frontiera sudică.

Tensiunile comerciale ar putea, totodată, să afecteze deja Statele Unite. Noi date publicate miercuri au arătat o încetinire a creşterii salariilor, precum şi o creştere mai scăzută a salariilor pentru lucrătorii care îşi schimbă locul de muncă, în timp ce un raport separat al Rezervei Federale a constatat o incertitudine generalizată în rândul companiilor din întreaga ţară cu privire la politicile lui Trump. Raportul „Beige Book” al Fed a arătat că unele întreprinderi nu aşteptau ca tarifele să intre în vigoare pentru a-şi creşte preţurile.

Dolarul a atins miercuri minimele ultimelor trei luni, iar indicii bursieri americani au scăzut constant în această săptămână.

Trump a impus, de asemenea, o taxă suplimentară de 10 % pe bunurile chinezeşti, iar China a răspuns cu tarife suplimentare proprii.

Anunţul lui Trump a venit la o zi după o convorbire telefonică avută cu directorii executivi ai Ford, GM şi Stellantis.

Vehiculele fabricate de cele trei companii respectă normele complexe ale USMCA, care impun un conţinut nord-american de 75% pentru a obţine acces fără taxe vamale pe piaţa americană.

De asemenea, normele impun ca 40% din componenţa unui autoturism să fie fabricat în Statele Unite sau Canada, pe baza unei liste de „piese de bază”, inclusiv motoare, transmisii, panouri de caroserie şi componente ale şasiului. Pragul pentru camionete este de 45%.

Producătorii de automobile şi-au exprimat sprijinul pentru stimularea investiţiilor americane, dar doresc certitudine în ceea ce priveşte politicile tarifare, precum şi normele privind emisiile vehiculelor înainte de a face schimbări radicale, au declarat două surse din industrie.

„Suntem pregătiţi să colaborăm cu administraţia Trump pentru a sprijini continuarea investiţiilor în amprenta noastră de producţie din SUA, dar avem nevoie de timp pentru a face aceste schimbări fără a avea un impact negativ asupra afacerii şi a clienţilor noştri”, a declarat marţi Stellantis dealerilor săi într-un e-mail văzut de Reuters.

De o scutire ar beneficia şi unii producători auto de mărci străine cu amprente mari de producţie în SUA, inclusiv Honda şi Toyota, dar unii concurenţi care nu se conformează ar trebui să plătească tarifele americane integrale de 25%.

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

1 comentariu

  1. Deja SUA au 51 de state?

    …Si urmează Groenlanda ?

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.