Trump vrea să știe de ce mașinile americane nu sunt populare în Germania: „Câte Chevrolet-uri sau Ford-uri vedeți în mijlocul Münchenului?” / Printre motive: străzile înguste și locurile de parcare
Mașinile americane sunt rare în Germania din cauza unei combinații de factori de reglementare, practici și culturali, transmite The New York Times (NYT). Președintele Donald Trump, care și-a exprimat anterior îngrijorarea cu privire la dezechilibrele comerciale dintre SUA și alte state, s-a întrebat de ce se întâmplă acest lucru, în condițiile în care mărcile auto germane au succes în SUA. „Câte Chevrolet-uri sau Ford-uri vedeți în mijlocul Münchenului?”, a întrebat el jurnaliștii.
O provocare majoră este dimensiunea mașinilor „made in SUA”, potrivit analizei NYT. Vehiculele americane, în special camioanele și SUV-urile, sunt adesea prea mari pentru străzile mai înguste și spațiile de parcare mai mici din Europa. De exemplu, o camionetă Ram 1500 este mult mai mare decât locul de parcare standard din Germania, ceea ce îngreunează manevrabilitatea.
Reglementările reprezintă, de asemenea, un obstacol. „Ei (europenii – n.r.) fac imposibilă vânzarea de mașini în Uniunea Europeană”, a declarat Trump recent.
Standardele europene de siguranță și de mediu, cum ar fi cerințele privind semnalele luminoase și obiectivele mai stricte privind emisiile de CO₂, adaugă costuri pentru producătorii auto americani, descurajându-i să intre pe piață. Mulți producători americani, inclusiv General Motors (GM), au avut dificultăți în Europa. GM și-a vândut mărcile europene în 2017 și s-a retras în mare parte, deși încă mai vinde modele precum Corvette. Ford se orientează către producția de vehicule electrice în Germania, dar și-a redus operațiunile.
Preferințele consumatorilor explică în continuare dezechilibrul. Germanii preferă vehiculele mai mici, eficiente din punct de vedere al consumului de combustibil, din cauza costurilor ridicate ale combustibilului comparativ cu SUA și a unei culturi a condusului care prioritizează eficiența motorului în detrimentul unor caracteristici precum suporturile pentru pahare. În timp ce pick-up-urile americane au o nișă de clienți în Germania, tendința dominantă este către mărcile naționale și vehiculele compacte.
În ciuda îngrijorărilor lui Trump, multe mașini germane din SUA sunt construite în fabrici americane, cum ar fi la fabrica BMW din Spartanburg, Carolina de Sud, care a exportat SUV-uri în valoare de 10,1 miliarde de dolari în 2023. Totodată, Modelul Y al Tesla, produs lângă Berlin, este în prezent cel mai bine vândut SUV electric din Germania.
Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:
Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media
Donează suma dorită pentru susținerea proiectului G4Media
CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867
Deschis la Raiffeisen Bank
Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.