G4Media.ro

Tupperware, gigantul recipientelor alimentare intră în faliment /  Criza financiară a început…

Sursa foto: Tupperware

Tupperware, gigantul recipientelor alimentare intră în faliment /  Criza financiară a început din cauza boom-ului livrărilor la domiciliu / În anii 1930, Earl Tupper a inventat primul sigiliu din polietilenă

Au început procedurile de faliment în conformitate cu capitolul 11, legea americană privind falimentul. Tupperware, producătorul american al celebrelor recipiente de plastic pentru alimente luptă pentru supraviețuire. Prețul acțiunilor se prăbușește pe bursă, anunță Corriere della Sera.

„În ultimii câțiva ani, poziția financiară a companiei a fost grav afectată de mediul macroeconomic dificil”, a declarat Laurie Ann Goldman, director general al companiei care a solicitat protecție în temeiul capitolului 11, legea falimentului din SUA.

„Ca urmare, am explorat numeroase opțiuni strategice și am stabilit că aceasta este cea mai bună cale de urmat. Acest proces este conceput pentru a ne oferi o flexibilitate esențială pe măsură ce urmărim alternative strategice pentru a sprijini transformarea noastră într-o companie digitală și avansată din punct de vedere tehnologic, mai bine poziționată pentru a ne servi părțile interesate”, a adăugat Goldman;

În documentele depuse la Tribunalul de Faliment al SUA pentru Districtul Delaware, compania a enumerat între 500 de milioane și 1 miliard de dolari în active estimate și între 1 miliard și 10 miliarde de dolari în datorii estimate, cu între 50.001 și 100.000 de creditori, potrivit Reuters.

Tupperware încerca să revină pe linia de plutire de aproximativ patru ani, după ce a înregistrat scăderi ale vânzărilor timp de șase trimestre consecutive începând cu al treilea trimestru din 2021. Marți, 17 septembrie, pe Wall Street, acțiunile au fost suspendate.

În anii 1930, Earl Tupper a inventat primul sigiliu din polietilenă. În 1946 a avut ideea de a aplica sigiliul pe un castron, ceea ce avea să devină mai târziu „Wonder Bowl”, percepând potențialul pe care produsul l-ar putea avea în conservarea alimentelor: așa s-a născut Tupperware.

Dar punctul de cotitură a venit în 1948, când compania a decis să se bazeze pe Brownie Wise, o gospodină din Florida care a realizat necesitatea de a explica utilizarea și caracteristicile produsului prin demonstrații la domiciliu.

Wise a făcut averea Tupperware prin sistemul „home party”, întâlniri la domiciliu în cadrul cărora vindea celebrele recipiente din plastic altor femei, care deveneau la rândul lor comercianți locali.

În anii următori, Tupperware a început să aibă probleme, iar în 2020 a trebuit să își restructureze pentru prima dată angajamentele financiare. Grupul nu și-a mai publicat conturile din 2022, când vânzările au scăzut la 1,3 miliarde USD, cu 42% mai puțin decât cu cinci ani înainte.

În timpul pandemiei au existat semne de redresare, deoarece mulți oameni s-au trezit închiși în casă și au început să gătească pentru a trece timpul, iar nevoia de a stoca mâncăruri gata preparate a stimulat vânzările de recipiente Tupperware. Dar a fost o redresare de moment.

Odată cu sfârșitul urgenței pandemice, oamenii au început să iasă din nou în oraș, să folosească servicii de livrare și să gătească mai puțin. Vânzările au început apoi să scadă din nou, iar compania nu a reușit să își inoveze modelul de afaceri pentru a ține pasul cu concurența produselor similare, mai ieftine, și cu noile cerințe ale consumatorilor.

În pre-bursa de miercuri, 18 septembrie, Tupperware Brands a scăzut cu 7,5%, după ce compania emblematică de conservare a alimentelor a depus o cerere de protecție împotriva falimentului conform capitolului 1. Pe Wall Street, marți, acțiunea a fost suspendată.

Publicitate electorală

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...