Turism în Creta: criza acută de personal în hoteluri și restaurante. „Nu vin să lucreze în hoteluri nici măcar pentru salarii mai mari”
Lipsa personalului este o durere de cap permanentă pentru antreprenorii din turism în Creta, fiind o problemă care se va agrava pe măsură ce se deschide sezonul estival, un sezon care a început deja dinamic în urmă cu câteva săptămâni, scrie publicația elenă AGONAS KRITIS, citată de Rador.
La începutul lunii mai toate hotelurile vor fi în funcțiune, gradul de ocupare va începe să crească, iar cifrele arată că în Creta numărul locurilor de muncă vacante pentru personalul de toate categoriile ajunge la 4.000.
„Greul abia urmează, în iulie și august și deocamdată căutăm soluții”, a declarat pentru Radio Creta președintele Agenților de Turism din insulă, Michalis Vlatakis.
El a menționat că posibilitatea de a angaja pensionari din industria turismului, care au cunoștințele și experiența necesară, a fost deja propusă ministrului Muncii, dar ministrul nu a răspuns încă.
Se știe că personalul importat din țări terțe s-a încheiat cu un fiasco, deoarece pentru Creta au fost aprobate doar 280 de posturi. Președintele Hotelierilor din Heraklion, Nikos Chalkiadakis, a declarat că îşi continuă eforturile de a aduce muncitori din Bulgaria și România, menționând că din iunie ar urma să sosească cu zboruri charter, în jur de 80.000 până la 100.000 de turiști pe săptămână. „Este imposibil să acoperim toate golurile care există și lipsurile privesc cameriste, ospătari, bucătari, ajutoare de bucătari, grădinari, tehnicieni și multe alte specialități” a subliniat președintele Asociației Panelene a Managerilor de Hoteluri Giorgos Pelekanakis. În final, unele unități mici recurg la soluția cateringului pentru clienții lor, deoarece nu găsesc chefi şi bucătari.
Pelenakis a comentat că deşi salariile pentru muncitorii fără experiență anterioară au crescut și încep de la 1000-1200 de euro pentru ospătari și chelnerițe, interesul localnicilor este foarte limitat. Mai mult, chiar și cei care semnează contracte cu un hotel, le anulează și pleacă cu mare ușurință în altă parte. Prin urmare, managerii sunt într-un proces constant de căutare de personal, cu stresul de a nu şti dacă vor putea satisface nevoile unității de cazare și ale clienților acesteia. (Traducerea: Carolina Ciulu)
Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:
Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media
Donează suma dorită pentru susținerea proiectului G4Media
CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867
Deschis la Raiffeisen Bank