G4Media.ro

Turismul în anul 2020. Provocări majore pentru un proprietar de hotel

Foto: Pexels.com

Turismul în anul 2020. Provocări majore pentru un proprietar de hotel

Cum pot gestiona hotelurile și alte unități de cazare o eventuală redeschidere a sezonului turistic, fie ea în Grecia sau România? Ilias Papageorgiadis, om de afaceri grec, stabilit în România din 2004, arată într-o analiză succintă marile semne de întrebare pentru sectorul turismului după relaxarea măsurilor de izolare în toată Europa.

  • Analiza integrală:

Confruntarea cu decizii grele.
Să spunem că un hotel din Grecia vrea să îșii reia activitatea de la 01 iulie. Proprietarul cumpără materialele necesare (plătește cu bilet la ordin cu întârziere). Angajează personal (câți va găsi pentru un sezon înjumătățit). Semnează / agreează rezervările clienților.

Problema 1:

– Experții propun ca „micul dejun sa fie servit în camera”
= camerele vor fi murdărite, timpul necesar este uriaș, trebuie mult mai mulți angajați ca să livreze mâncarea, să o ia și apoi să facă curățenie la o cameră unde lumea a mâncat

Problema 2:
– Regulile pentru distanțare socială se schimbă / completează mereu
= te poț i trezi cu costuri total diferite decât cele care calculate inițial

Problema 3:
– Redeschiderea economiei poate crea valuri noi de infecție și asta poate să blocheze mai mulți clienți care au rezervat inițial.
Nici nu discutam despre ce se va întâmpla dacă va apăre informația că cineva a fost în avion și s-au îmbolnăvit încă 3 persoane din cauza lui

Problema 4:
– Ce fel de „experiența” turistică poți crea când trebuie să poziționezi mesele la anumite distanțe, într-un spațiu care miroase a clor sau dezinfectant?

Problema 5:
– Afacerea mai este profitabilă cu mai puține mese? (O buna intrebare pentru multe afaceri HoReCa, oriunde în lume)

Problema 6 (Să ajungem si la „inima” subiectului)
– Au venit turiștii, hotelul e plin si unu din ei nu se simte bine. În cazul fericit, în zonă exista un spital bun și aflăm că turistul este pozitiv cu coronavirus.
= Trebuie toți cei din hotel să rămână izolați în carantină pentru 14 zile. A. Cine le plătește cheltuielile? B. Cine plătește costul anulărilor pentru turiștii care ar urma să vină după ei? C. Cine mai vine într-un hotel cu un caz confirmat? D. Câte zile trebuie pentru dezinfectarea spațiului după ce pleacă clienții? E. Și dacă turistul spune că a fost infectat în hotel și intentează un proces? F. Cine îi va opri pe toți turiștii blocați în hotel să posteze pe rețelele sociale mesaje care vor afecta imaginea proprietății?

Problema 7:
– A plecat un turist, se întoarce acasă și acolo se dovedește că este pozitiv cu coronavirus. El spune că a plecat sănătos și a prins virusul „când am fost in hotel” . (Nu cred ca trebuie sa repetam ce urmează)

Întrebarea legitimă este: Merită un hotel să își deschidă porțile anul acesta?

Unele din probleme de mai sus vor fi rezolvate când este vorba despre case / vile sau apartamente individuale. Însă și aici sunt multe întrebări. Pentru un proprietar care folosește Airbnb este suficient să dezinfecteze după ce turiștii pleacă? Poate trebuie să lase totuși 14 zile să treacă între sejururi? Devine rentabilă o astfel de discuție?

Același probleme vor apărea și în Romania, și în Grecia, oriunde în Europa. Nu exista o soluție magică pentru toți. Înainte de toate trebuie sa avem reguli clare și bine gândite. Turiștii trebuie să fiu bine informati și proprietarii de hoteluri trebuie să se gândească foarte bine. Momentan nu prea văd în România discuții despre aceste probleme. Probabil pentru că mulți încă nu au realizat că în unele cazuri o sa fie mai ieftin să ții afacerea ta închisă pentru 1 – 2 ani decât să încerci să dai drum acum.

Drumul spre salvarea afacerilor în 2020 – 2022 nu va trece neapărat prin soluții care au funcționat în trecut. Raman optimist pentru viitor, mai ales pentru România, însă din pacate nu pot / nu intenționez să îmi ascund capul în pământ și să mă prefac că totul va fi bine, fără să schimbăm nimic.

Foto: Pexels.com

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

1 comentariu

  1. Pai daca nu deschide 1-2 ani peste 1-2 ani se va intreba dk nu era mai bine sa deschida cu 1-2 ani înainte. Dar nah, asta e un grec plictisit probabil.
    Dracu, deschizi hotelul, iti faci treaba ca pana acum, cu niste norme de igiena in plus fata de alte norme ce erau până acum si dk ai ghinion sa vina covidu in unitatea ta (chestie la fel de greu de dovedit pe cat ar fi de combătut), dai salariatii in somaj si suspendezi activitatea.