Turiștii români au cheltuit aproape 44 milioane de euro în stațiunile din țară de Revelion. Un român a cheltuit, în medie, 260 de euro
Un număr de peste 170.000 de turiști și-au petrecut Revelionul 2019/2020, cu 2,5% mai mult decât în anul precedent, unde au cheltuit aproape 44 de milioane de euro, în creștere cu 10%, comparativ cu Revelionul 2018/2019, reiese din calculele Federației Patronatelor din Turismul Românesc (FPTR).
În acest an de Revelion, Guvernul a acordat două zile libere personalului bugetar, zilele de 27 decembrie și 3 ianuarie, turiștii români putând să se bucure de un sejur prelungit de 4-5 zile în destinații interne sau externe. Cu toate acestea numărul turiștilor nu a crescut semnificativ comparativ cu anul trecut, însă prezența voucherelor de vacanță a compensat lipsa zăpezii din unele stațiuni din țară.
„România rămâne principala opțiune de vacanță atât a turiștilor români, dar și a unui număr din ce în ce mai mare de turiști străini care au început să ia în calcul țara noastră ca destinație de Revelion. Tarifele de cazare accesibile, mâncarea mai ieftină decât oriunde în destinațiile concurente și distribuirea voucherelor de vacanță au ajutat la majorarea numărului de turiști. Cu toate acestea, vremea caldă, anormală pentru această perioadă, a scăzut cererea pentru destinațiile de schi interne și externe”, a declarat Dragoș Răducan, prim-vicepreședintele FPTR, într-un comunicat transmis presei.
Revelionul în România
Ca în fiecare an, destinațiile cu tradiție au fost cele mai solicitate, înregistrându-se la nivel național o creștere a numărului de turişti cu 2,5% față de anul trecut.
Așa cum era de așteptat, cel mai mare număr de locuri vândute de Revelion s-a înregistrat în turismul rural, 58.500 de turişti petrecându-și noaptea de Revelion la pensiuni, cu 2.6% mai multi faţă de anul trecut. În aceste destinații s-au înregistrat sejururi de până la cinci nopți datorită pachetelor consistente de servicii.
Stațiunile balneare au găzduit de sărbătorile de iarnă peste 25.600 de români, în scădere cu 9.3 %, față de anul trecut. Creșteri s-au înregistrat în zonele montane, unde 49.300 de persoane au optat să-şi petreacă vacanţa de Revelion la munte, cu 32.4% mai mult față de anul trecut, principalele stațiuni montane fiind arhipline in aceasta perioada. Chiar daca drumurile de acces spre statiuni au fost foarte aglomerate, vremea a fost extrem de caldă, nespecifică acestei perioade și în continuare lipsesc posibilitățile de agrement alternativ sporturilor de iarnă, romanii s-au deplasat în număr foarte mare în stațiunile cu tradiție.
Pentru ofertele de Revelion ale hotelurilor din marile oraşe ale României au plătit peste 31.500 de persoane, aproximativ același număr ca și în anul anterior.
Chiar dacă vremea a fost frumoasă, în Delta Dunării și pe litoralul românesc numărul turiștilor a fost destul de scăzut din cauză că numărul locurilor de cazare încălzite a fost restrâns.
În ceea ce priveşte tarifele percepute în perioada Revelionului, se constată că acestea s-au majorat față de 2019 cu o medie de 12%, cu mult sub creșterea elementelor care compun tariful, cum ar fi utilitățile și salariile, care au avut creșteri de până la 25% în anul 2019, diferența fiind compensată prin scăderea TVA-ului, dar mai ales prin scăderea profitului hotelurilor Astfel, românii au cheltuit peste 210.857 milioane de lei pentru achiziţionarea pachetelor de Revelion în ţară, în creștere cu 17.5% față de anul anterior. Ca deobicei cele mai căutate zone au fost Valea Prahovei, Poiana Braşov, Păltiniş, Rânca, Strajă, Călimăneşti, Felix şi zonele tradiţionale rurale Bran-Moieciu, Maramureş, Bucovina.
Revelionul în străinătate
Românii care au ales să își petreacă vacanța de sărbători în străinătate au avut de ales între destinații de schi și sporturi de iarnă, pachete turistice de tip city-break în orașe europene și destinații exotice îndepărtate. Chiar dacă au beneficiat de un număr mare de zile libere, doar 10.870 de turiști români au apelat la agenţiile de turism pentru petrecerea Revelionului în străinătate. Numărul acestora a scăzut cu aproximativ 2% față de anul 2019, aceștia cheltuind aproximativ 6,015 milioane de euro. Cei mai mulți și-au cumpărat pachete pentru destinații de schi și sporturi de iarnă în Austria, Franța, Italia și Bulgaria.
Ca și anul trecut, anul acesta s-a menținut interesul pentru destinații tip city-break, precum și pentru ţările cu clima caldă din zona Orientului Mijlociu, cum ar fi Egipt, Maroc, Istanbul sau Dubai. Printre preferințele românilor s-au aflat și destinațiile exotice, precum Republica Dominicană, Maldive, Singapore, Mauritius și Thailanda.
Turism semi-organizat şi rezervările online
De la an la an românii tind să-și organizeze pe cont propriu vacanțele, folosind sisteme de rezervări online pentru a-și cumpăra servicii turistice. Majoritatea rezervă în special biletul de avion şi cazarea în destinaţii externe, renunţând la serviciile de masă şi agrement, pe care le achiziționează la fața locului.
Aceste date sunt aproximative, au fost obţinute pe baza estimărilor furnizate de membrii FPTR şi a sondajului aplicat unui număr semnificativ de operatori din turism.
sursa foto: Pexels
Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:
Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media
Donează suma dorită pentru susținerea proiectului G4Media
CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867
Deschis la Raiffeisen Bank© 2024 G4Media.ro - Toate drepturile rezervate
Acest site foloseşte cookie-uri.
Website găzduit de Presslabs.
2 comentarii