Twitter admite că algoritmii platformei sale de socializare favorizează postările politicienilor și presei de dreapta
Twitter a recunoscut că algoritmii platformei sale amplifică mai multe tweet-urile de la politicieni de dreapta și organizații media de dreapta, decât postările din surse de stânga, potrivit BBC și The Guardian.
Platforma de socializare a examinat tweet-urile oficialilor aleși din șapte țări – Marea Britanie, SUA, Canada, Franța, Germania, Spania și Japonia. De asemenea, a studiat dacă conținutul politic de la organizațiile media a fost amplificat pe Twitter, concentrându-se în primul rând pe surse de știri din SUA, cum ar fi Fox News, New York Times și BuzzFeed.
Studiul a comparat cronologia „Acasă” a Twitter – modul implicit în care 200 de milioane de utilizatori pot vedea postările celorlalți utilizatori, în care un algoritm adaptează ceea ce vede fiecare persoană – cu cronologia tradițională în care cele mai recente tweet-uri sunt clasate pe primul loc.
Cercetarea a constatat că în șase din șapte țări, în afară de Germania, tweet-urile politicienilor de dreapta au primit mai multă amplificare de la algoritm decât cele care aparțineau politicienilor de stânga; organizațiile de știri de dreapta erau mai amplificate decât cele de stânga și, în general, tweet-urile politicienilor au fost mai mult amplificate de o cronologie algoritmică decât de cronologia clasică, a celor mai recente postări.
Potrivit unui document de cercetare de 27 de pagini, Twitter a găsit o „diferență semnificativă statistic care favorizează dreapta politică” în toate țările, cu excepția Germaniei. Conform cercetării, o valoare de 0% însemna că tweet-urile au ajuns la același număr de utilizatori pe cronologia adaptată algoritmului ca și pe omologul său cronologic, în timp ce o valoare de 100% înseamnă că tweet-urile au atins o acoperire dublă. Pe această bază, cea mai puternică discrepanță între dreapta și stânga a fost în Canada (liberalii 43%; conservatorii 167%), urmată de Marea Britanie (laburiştii 112%; conservatorii 176%). Chiar și excluzând înalți oficiali guvernamentali, rezultatele au fost similare, se arată în document.
Twitter a spus că nu este clar de ce cronologia de pe ecranul „acasă” a produs aceste rezultate și a indicat că ar putea avea nevoie acum să-și schimbe algoritmul. O postare pe blog a lui Rumman Chowdhury, directorul de inginerie software al Twitter, și Luca Belli, cercetător Twitter, au spus că descoperirile ar putea fi „problematice” și că trebuie făcute mai multe studii.
„Amplificarea algoritmică este problematică dacă există un tratament preferențial în funcție de modul în care este construit algoritmul față de interacțiunile pe care oamenii le au cu acesta. Este necesară o analiză suplimentară a cauzei principale pentru a determina ce modificări, dacă există, sunt necesare pentru a reduce impactul negativ al algoritmului nostru de cronologie de pe ecranul «acasă»”, se spune în postare.
Twitter a declarat că își va pune cercetarea la dispoziția persoanelor din afară, cum ar fi cadrele universitare, și se pregătește să permită terților să aibă acces mai larg la datele sale, într-o mișcare care ar putea pune și mai multă presiune asupra Facebook pentru a face același lucru. Facebook este îndemnat de politicienii de pe ambele maluri ale Atlanticului să-și distribuie cercetările către terți, după ce zeci de mii de documente interne – care includeau dezvăluiri că compania știa că aplicația sa de Instagram dăunează sănătății mintale a adolescenților – au fost divulgate de fosta directoare Facebook, Frances Haugen.
Studiul Twitter a comparat cele două moduri în care un utilizator își poate vizualiza cronologia: primul folosește un algoritm pentru a oferi o vizualizare personalizată a tweet-urilor de care utilizatorul ar putea fi interesat în funcție de conturile cu care interacționează majoritatea și de alți factori; celălalt este cronologia mai tradițională în care utilizatorul citește cele mai recente postări în ordine cronologică inversă.
Studiul a comparat cele două tipuri de cronologie, luând în considerare dacă unii politicieni, partide politice sau știri au fost mai amplificate decât altele. Studiul a analizat milioane de tweet-uri de la oficiali, alese între 1 aprilie și 15 august 2020, și sute de milioane de tweet-uri de la organizații media, în mare parte din SUA, în aceeași perioadă.
Twitter a spus că își va pune cercetarea la dispoziția terților, dar a spus că preocupările legate de confidențialitate au împiedicat compania să pună la dispoziție „datele brute”. Postarea spunea:
„Putem pune la dispoziție seturi de date agregate pentru cercetătorii terți care doresc să reproducă principalele noastre constatări și să ne valideze metodologia, la cerere”, se arată în postarea Twitter.
Twitter a adăugat că se pregătește să pună la dispoziția surselor externe datele interne în mod regulat. Compania a declarat că echipa sa de etică, transparență și responsabilitate în domeniul învățării automate a algoritmilor își finalizează planurile într-un mod care să protejeze confidențialitatea utilizatorilor.
Sursa foto: Unsplash/ Brett Jordan
Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:
Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media
Donează suma dorită pentru susținerea proiectului G4Media
CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867
Deschis la Raiffeisen Bank
20 comentarii