G4Media.ro

UBER susține că va continua să funcționeze în Cluj după decizia instanței:…

Foto: Inquam Photo / Octav Ganea

UBER susține că va continua să funcționeze în Cluj după decizia instanței: ”Am schimbat modul în care operăm”

UBER România arată într-un comunicat de presă că decizia Curții de Apel Cluj de interzicere a aplicației în oraș este ”dezamăgitoare”, dar susține că ”aplicația poate continua să funcționeze”. UBER susține că și-a schimbat modul de operare, lucrând doar cu ”operatori de transport autorizați”.

Reamintim că instanța clujeană a decis joi, printr-o sentință definitivă, să interzică unele servicii UBER în Cluj pe motiv că acestea reprezintă ”concurență neloială” față de firmele locale de taximetrie. Principala problemă identificată de instanță a fost faptul că șoferii UBER nu dețin licențe locale de transport, așa cum au firmele de taximetrie.

„Decizia este dezamăgitoare, însă dorim să-i asigurăm pe pasagerii și pe șoferii parteneri care se bazează pe Uber în Cluj că aplicația poate continua să funcționeze. Între timp, am schimbat modul în care operăm, iar în prezent lucrăm doar cu operatori de transport autorizați. Multe țări din UE au reglementat serviciile de ridesharing precum Uber, oferind astfel mai multe opțiuni de mobilitate cetățenilor lor. Avem încredere că România se va alătura în curând acestui trend”, au declarat oficialii Uber România, citați într-un comunicat de presă.

Minuta sentinței, prezentată de Știri de Cluj, arată că instanța ”Dispune încetarea şi interzicerea practicilor de concurenţă neloială desfăşurate de pârâta S.C. U.S.R. S.R.L. constând în furnizarea de servicii de suport referitoare la verificarea documentaţiei prezentate de furnizori şi a stării autovehiculului, precum şi în sesiuni de informare a furnizorilor care doresc să utilizeze aplicaţia UBER, toate în legătură cu furnizarea de servicii de transport pe raza Municipiului Cluj Napoca”.

Practic, decizia interzice serviciul de recrutare și instruire a șoferilor.

Foto: Protest anti-UBER (InquamPhotos / Octav Ganea)

Publicitate electorală

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

21 comentarii

  1. Nimic, in toata polemica asta, despre dreptul clientului la un serviciu cinstit, transparent si curat.
    In afara de birocratia careia trebuie sa-i faca fata taximetristii, birocratie peste care se trece cu metode specifice romanesti, deci pana la urma este vaicareala de spectacol, taximetristii nu au niciun fel de obligatii efective. Clientul de taxi nu are niciun fel de protectie impotriva abuzurilor, de orice fel: incarcarea notei de plata este pe primul plan. Lipsa de control efectiv, stabilirea arbitrara a traseului, incasare arbitrara sunt la ordinea zilei.
    Aplicatia uber te fereste de toate astea iar tariful este curat – daca tragi linie si socotesti, tariful de baza este mai mic decat la taxi. In plus, ai posibilitatea sa stii dinainte, cu precizie cat te costa. La ore de varf cand tariful uber este mai mare, si tariful taxi se mareste, doar ca nu se afiseaza, ramane la prestator.
    Si, lasati-o mai moale cu taxele platite in afara tarii; taxele platite de taximetristi la buget sunt o gluma. Majoritatea „obligatiilor ” din taximetria reglementata sunt bani negri, pe care bugetul de stat sau local nu-i vede. In schimb taxele de la uber se platesc aproape automat, nu pot fi ascunse sub scaunul soferului fiindca circula numai digital.

    • De pe google…

      „Compania de Taximetrie Speed Taxi SRL, care se ocupă cu activitatea de dispecerat a grupului Speed, a înregistrat în 2016 un profit net de 1,52 milioane lei, la o cifră de afaceri de 7,16 milioane lei, cu 30 de angajaţi, potrivit datelor de pe portalul Finanţelor.

      Speed Taxi SRL, care gestionează activitatea de transport cu taxiuri a Speed, a înregistrat în acelaşi an un profit net de peste 800.000 de lei, la o cifră de afaceri de 12,86 milioane lei, cu un număr mediu de 148 de angajaţi.”

      Ce ziceai de taxe?

    • Total greşit! Aparatele de taxat ale taximetriei clasice, emit obligatoriu „Raportul zilnic”.
      Astfel:
      – şoferii angajați sunt obligați să se prezinte la firmă, la cel mult două zile, pentru predarea acestor „Z-uri”, a căror sumă în bani trebuie să fie planul stabilit de către angajator;
      – şoferii independenți sunt luați în evidența unei contabilități, prezentarea fiind obligatorie o dată la trei luni.

    • Toti transportatorii de orice fel trebuie sa se conformeze legilor din tara unde isi desfasoara activitatea

  2. In principiu uber e un program de contabilitate, nu poti face evaziune fiscala, nu poti sa jupoi lume, nu poti sa vi cu masina murdara si tu imputit si transpirat.De aceea nu trebuie admis Uber pentru ca el e occidentul nociv si ne distruge specificul national aparat de dracnea si fufutele…

    • Ironia sorții! Tocmai PSD…susține tacit activitatea Uber.

  3. Uram judecatorilor cat mai multe experiente placute cu „firmele de taximetrie autorizate”. Adevaratii profesionisti. Sau „welcome to the past”.

    • Hm, citeam zilele trecute că o companie de închiriat trotinete electrice vor intra în România. Ce va face instanta – va interzice transportul cu trotineta că nu ai autorizație? E o decizia aberanta. Taximetria cum în știm noi va dispărea în curând

  4. Eu nu inteleg de ce nu se reglementeaza astfel incat sa poata fi acceptata si solutia UBER. De exemplu, daca se doreste licentiere, se poate oferi posibilitatea licentierii online. Adica, atat UBER cat si oricare alta companie (chiar si din cele existente) sa poata avea un anumit numar de licente predefinite. Apoi daca un sofer vrea sa lucreze la acea companie, acesta sa poata plati o chirie si sa utilizeze o anumita licenta din portofoliul acelei companii pe o perioada de 6 luni, 1 an de zile. De asemenea ar trebui sa aiba aceleasi obligatii….posibilitatea unei aplicatii, utilizarea platii cu cardul, sa aibe o tinuta decenta, sa nu asculte muzica, sa nu raspunda la telefon, sa nu conduca agresiv, sa aiba minimum 2 camere video in masina care sa aiba vedere atat asupra pasagerilor cat si asupra soferului, plus o camera de monitorizare a traficului. Hmm…ar mai fi ceva? Aaa..da…masina sa aiba ITP-ul de doua ori pe an, sa nu fie mai veche de 5 ani…soferul sa fie testat psihologic in fiecare an…
    Adica acum ce vad eu este ca se doreste blocarea solutiilor alternative, in loc sa creeam egalitate pentru viitoarele posibilitati si mai ales oportunitati.

    • Tocmai aia ca nu e egalitate deloc in prezent. Procesul a fost deschis de taximetristi pentru concurenta neloaiala.
      Daca ii ceri unei parti , autorizatii, atestate, Agreere RAR, si celailalte parti nimic atunci putem vorbi de lipsa de corectitudine.
      Da-le sanse egale si atunci clientela va selecta automat partile bune.

      Cerinte UBER:
      -Permis de conducere (obținut de minim 1 an)- serios… te-ai urca cu un sofer aproape incepator in masina?
      -La masina se cere sa aiba 4 usi si RCA. De ce ai vrea tu ITP-ul facut la TAXI de doua ori pe an?

    • @Marius: Ipocrizie fara limte.. Uite dom’le la Uber cum umbla toti soferii incepatori cu masini care nici n-ar trece ITP-ul in timp ce taximetristii adevarati sunt profesonisti unul si unul, cu cele mai curate si sigure masini!
      Realitatea este simpla – cererea pentru servicii de calitate nu este satisfacuta de oferta de taximetre traditionale. Daca era, Uber nu ar fi avut nici o sansa. Deci lasati-o mai moale cu aberatiile astea cu autorizatii, atestate si dispecerate ca pute.. Deja este plin Bucurestiul de fosti taximetristi care au trecut la Uber.

    • Hai că nu-mi vine să cred cum nu vedeți treaba… Păi nici Uber nu vrea să se deschidă piața fiindcă, în momentul ăla, vor fi 1000 alți Uber.
      Uber nu poate funcționa decât în piața asta ilegală, unde companiile ca Uber sunt interzise.

      Fiindcă nu se poate oferi un serviciu de calitatea Uber dacă plătești taxele și mai ales șpăgile pentru licențe. De ce nu apare nicio concurență nicăieri, de ce nu s-ar muta toți șoferii de la Uber la alții care vor comision mai mic?
      Păi fiindcă numai Uber are voie să existe contra legii, alții ajung în pușcărie imediat.
      Tot nu pricep cum nu pricepeți asta.
      (zise unul care doar ce-a comandat un Uber XL în London acum două ore, din Paddington până la consulat)

      Că e o întreagă mafie în taximetrie… Da, dar e altă discuție. Să nu credeți că Uber nu e o mafie. E chiar mai mare decât mafia taximetriei din RO, e across continents, gen Visa, MasterCard, ăștia.

    • Propun sa fie interzise și Gmail și email, de ce dracu să rămână poștașii fara obiectul muncii !?

    • Și să fie 0,90 de bani pe km așa ar vrea toată lumea daca tot se vb cu mașini noi maxim 5 ani

  5. ce ar trebui sa inteleaga toata lumea: hartogaria statului nu rezolva nimic, ba dimpotriva. un plan la gaze facut de inginer cu ochii inchisi pe 2mii de lei la gramada nu face sa curga mai bine gazele ca inainte si nici nu e instalatia mai sigura cand la executie tot un dorel lucreaza, un bmp la curent la poarta tot pe la 2mii de lei cu „sigurante” comtec made in china nu e cine stie ce mare siguranta, un smecheras politic care a luat 50 de licente en gross pe spaga la inceput nu va face niciodata investitii pentru client deoarece clientul este ultima lui prioritate!

  6. Uber ar trebui sa atace serviciul de licențiere in instanță. Licențele de taxi sunt limitate, ceea ce încalcă regula de concurenta

  7. administratiile, parchetele si instantele locale s-au enclavizat, dau decizii definitive pentru a nu mai putea cauta dreptatea la o alta instanta din tara.

  8. Firmele de taxi sun un serviciu in care evaziunea fiscală e la locul ei, furtul și înșelătoria clientului principalul obiectiv, și calitatea transportului in special curățenia lasă de dorit. O alternativa la asta e Uber, Bolt, Clever. Autoritățile desigur că în loc să pună pe primul loc clientul pun patronul de firma de taxi corupt că și funcționarul public care-i aproba actele. Nu mă miră de loc, tara asta e plina de oameni interesați să facă bani in dezinteresul celor mulți și îndobitociți. Așa că mesajul meu e clar: voi slugarnicilor din primării!!!! Din ARR !!! RAR etc!!! Voi care autorizați taxiurile in Cluj sa circule știind ce pericole sunt!!!! Voi din ANAF care închideți ochii la evaziunea fiscală care o fac firmele de taxi!!! Și voi de la poliția rutieră Cluj ai cărei șefi își beau cafeaua cu patronii de la firma de taxi!!!! Sa va fie rușine!!!! Leprelor!!!! Din antentiile și șpăgile care le luați sa va faceți loc de veci!!!! Nu aveți nici demnitate, nici discernământ!!!!!!! D.N.A. Cluj o sa va lumineze cat de curând slugarnicilor!!!!

  9. … si ce sa vezi?… „SURPRIZĂ în cazul UBER! Curtea de Apel Cluj AMÂNĂ bucuria taximetriștilor”.

    http://www.monitorulcj.ro/actualitate/70777-surpriza-in-cazul-uber-curtea-de-apel-cluj-amana-bucuria-taximetristilor#sthash.Iv4zZKje.dpbs

    „Ciudat este faptul că avocatele taximetriștilor, care au experiență în domeniul juridic, nu și-au pus problema că o decizie într-un proces de concurență neloială ar putea fi atacată cu recurs. … Toate hotărârile pronunțate în apel sunt supuse recursului, cu exceptiile prevăzute de Lege”

    Ca la noi, la nime’!

  10. Traiasca Uber! Chiar daca la Cluj găsești taximetristi mai civilizati decat la București, trebuie sa existe concurenta pentru ca asta inseamna progresul. Asta e viitorul!