G4Media.ro

Ucigașii de autostrăzi

Ucigașii de autostrăzi

PSD e la putere de șase ani, cu o întrerupere forțată în 2016. Bilanțul investițiilor e dezastruos. Ultimul exemplu e autostrada Comarnic – Brașov, pe care tocmai au îngropat-o. Se pregătesc să distrugă și investițiile private din Marea Neagră, unde investitorii americani și austrieci sunt la un pas de a fi goniți de tandemul toxic Liviu Dragnea – Iulian Iancu. Niciodată în istoria recentă un partid și guvernul său nu au acționat atât de metodic, precis și profesionist împotriva interesului public. Niciun guvern impus cu forța de KGB/FSB nu ar fi produs atâtea stricăciuni, cum o face guvernul PSD.

România stă să crape sub presiunea traficului rutier. Mii de români mor anual din cauza drumurilor vechi, neadaptate dinamismului unei economii vibrante. Regiunile cele mai sărace pierd investiții din cauza lipsei de infrastructură. O cer cetățenii, o cer firmele românești disperate, o cer investitorii străini, ne-o cere și Comisia Europeană, care ne dă și vagoane de bani numai să construim.

M-am săturat eu de avertismentele lucide lansate de Corina Crețu, comisarul european promovat chiar de PSD. Lunar, Crețu le amintește PSD-iștilor că-și bat joc de banii contribuabililor europeni, că întârzie nepermis proiectele, că le execută prost. Că nu le pasă, pur și simplu, de resursele uriașe pe care le avem (încă) la dispoziție.

Ultimul exemplu e strigător la cer. Au renunțat să mai facă autostrada Comarnic – Brașov în parteneriat cu Banca Mondială. Era un parteneriat în premieră, lansat de guvernul Tudose (al lor, al PSD) și care beneficia de sprijinul logistic și financiar al Băncii Mondiale. Sigur că asta însemna control strict pe calitate și pe finanțare. Asta însemna că gașca de politruci și afaceriști conectați la PSD nu putea fura. Așa că pur și simplu au renunțat la proiect. Și anunță că vor sa-l facă prin parteneriat public-privat (PPP), o procedură care nu a funcționat niciodată în România.

Cine e omul însărcinat să facă autostrada în PPP? Narcis Neaga, care a mai omorât de trei ori proiectul. Neaga, întruchiparea incompetenței și a delăsării, omul care a girat dezastrul infrastructurii rutiere. El e garanția că România rămâne încremenită în proiect, cu o rețea de drumuri care ne transformă în rușinea Europei.

Aceeași poveste și cu Sibiu – Pitești. PSD și-a bătut joc de alocările bugetare necesare. Mai mult: a ales soluția riscantă pentru secțiunile montane, a căror proiectare și construcție se va baza pe o documentație învechită, contestată puternic de consultantul oficial al Comisiei Europene.

De autostrada A8 Târgu Mureș – Iași nici nu avem ce să discutăm. Autostrada de care Moldova are nevoie ca de aer pentru a nu se sufoca în subdezvoltare e pur și simplu ignorată de PSD-iști. Dragnea & co nu i-au lăsat nici măcar să protesteze la Guvern pe moldovenii veniți de la sute de kilometri să-și pledeze cauza în public. Cinism nemăsurat.

Exemplele sunt cu duiumul. Multe le puteți vedea aici, în secțiunea unde HotNews.ro monitorizează marile proiecte de infrastructură. De fapt, e o monitorizare a marilor eșecuri. La fel cum eșec e și alocarea bugetară pentru investiții, tot mai mică de la an la an și tot mai direcționată către baronii locali, să aibă din ce să fure și să dea înapoi la partid.

Ultima investiție pe care se pregătește PSD să o ucidă e una strategică în energie: exploatarea gazelor din Marea Neagră. Din februarie, Iulian Iancu (răsfățatul rușilor) și Liviu Dragnea (mai nou, critic acerb al aliaților din UE și NATO) țin la sertar un proiect de lege esențial pentru demararea investițiilor din Marea Neagră. E proiectul care reglementează aspectele tehnice și unele aspecte financiare ale investițiilor de miliarde de dolari din Marea Neagră.

Dincolo de iritarea investitorilor americani și austrieci (ExxonMobil, Carlyle, OMV), iritarea publicului e îndreptățită: de ce nu pune PSD în dezbatere proiectul, astfel încât, prin dialog parlamentar, România să aibă cea mai bună lege offshore? Ce ascunde PSD? Ce agendă ascunsă au Iancu și Dragnea de-și permit să pericliteze cele mai mari investiții americane în România care ar putea contribui la dezvoltare?

Marea Neagră arată, de fapt, ipocrizia maximă a lui Dragnea și a PSD. Urlă din toți rărunchii că vor investiții americane în România, dar când investitorii vin, PSD își bate joc de ei. Și nu doar de ei: amânarea ori blocarea investițiilor înseamnă șansa pierdută pentru România de a beneficia de resursele sale.

Că guvernarea PSD-Dragnea e toxică nu mai e un secret. Dar ultimele semnale, distrugerea marilor investiții în infrastructura rutieră și energetică, arată un partid care pune în pericol însuși statul român.

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

19 comentarii

  1. De autostrazi le pasa lor?sa-si scape pielea livache asta-i prioritatea nr 1

  2. Suntem prea prosti sa votam.

  3. chestia cu infrastructura catastrofală este că orașele din vest au un fel de noroc geografic: pur și simplu apropierea de Ungaria, care e plină de autostrăzi, anulează dezavantajul infrastructurii catastrofale a României. De aceea Cluj, Oradea, Arad, Timișoara se dezvoltă la o viteză mult mai mare decât restul țării, de aceea a ajuns Clujul să fie mai sus decât București la mulți indicatori, oricât s-ar da bucureștenii cu curul de pământ. Nu pentru că am fi mai deștepți sau mai harnici, ci pur și simplu facem 2 ore până la autostrada europeană, de unde facem încă 2 ore până la Budapesta. Până la București facem 8 ore. Acum 2 ani făceam 6. București e prea departe ca să ne intereseze (și oricum Budapesta este o metropolă infinit mai faină decât București la absolut orice)

  4. PRIN TOT CEEA CE FACE GRUPUL INFRACTIONAL ORGANIZAT PSD-ALDE PUNE ROMANIA LA PICIOARELE LUI PUTIN. VOM AVEA AUTOSTRAZI CAND INALTA TRADARE SI SUBMINAREA ECONOMIEI NATIONALE SE VA PEDEPSI PRIN PEDEAPSA CAPITALA. OAMENII FSB/SVR/ GRU – Tariceanu/ Voiculescu/ Dragnea/Iancu SUNT CEI CARE NE VOR AFARA DIN UE SI NATO PT CA PUTIN SA FIE STAPAN PESTE GUBERNIA ROMANIA IAR SLUGILE LUI SA POATA FURA LA NESFARSIT. Ceea ce uita aceste cozi de topor ale Rusiei este ca rabdarea ROMANILOR este aproape de final.” SA NU DEA DUMNEZEU CEL SFANT SA VREM NOI SANGE NU PAMANT”. GU.NOAIE FSB/SVR/GRU VA TRAITI ULTIMILE SAPTAMANI IN LIBERTATE! NOI STRADA VA VOM ZDROBI PT TOTDEAUNA! VOM MURI SI VOM FI LIBERI, TA.RATURI BOLSEVICE!

  5. PSD-i pedeapsă mare,
    Boală fără de scăpare!

  6. Bechtel? EADS?

    • Bechtel – țeapa noului mileniu, dată de psd României, https://imgur.com/a/sVvxqtl

    • Americanii au luat banii și n-au făcut nimic.

    • Ghici ghicitoare: De ce Bechtel a facut in Croatia autostrada prin munti mai ieftin, mai repede?
      Intrebare ajutatoare: cine a negociat pretul din partea Romana.
      Si mai e de notat: atat cat a executat Bechtel si s-a platit conform contractului pentru executie (restul platilor au fost penalizari) este executat la meserie. A nu se compara, de exemplu, cu tronsnul care s-a dus la vale dupa ce s-a taiat panglica (s-o fi daramat de la surle si trambite precum zidurile ierihonului, mai stii?).

  7. corect. infrastructura de transport transportul public sunt la pamant .se fura de se rupe.de interesul public lise rupe.

  8. PRIN TOT CEEA CE FACE GRUPUL INFRACTIONAL ORGANIZAT PSD-ALDE PUNE ROMANIA LA PICIOARELE LUI PUTIN. VOM AVEA AUTOSTRAZI CAND INALTA TRADARE SI SUBMINAREA ECONOMIEI NATIONALE SE VOR PEDEPSI PRIN PEDEAPSA CAPITALA. OAMENII FSB/SVR/ GRU – Tariceanu/ Voiculescu/ Dragnea/Iancu SUNT CEI CARE NE VOR AFARA DIN UE SI NATO PT CA PUTIN SA FIE STAPAN PESTE GUBERNIA ROMANIA IAR SLUGILE LUI SA POATA FURA LA NESFARSIT. Ceea ce uita aceste cozi de topor ale Rusiei este ca rabdarea ROMANILOR este aproape de final.” SA NU DEA DUMNEZEU CEL SFANT SA VREM NOI SANGE NU PAMANT”. GU.NOAIE FSB/SVR/GRU VA TRAITI ULTIMILE SAPTAMANI IN LIBERTATE! NOI STRADA VA VOM ZDROBI PT TOTDEAUNA! VOM MURI SI VOM FI LIBERI, TA.RATURI BOLSEVICE!

  9. Mda, incepe sa miroasa a paruiala. Partidul Sub Dezvoltarii, cunoscut si sub numele de Partidul Las Fierbinti devine pe zi ce trece dusmanul declarat al intereselor nationale ale Romaniei.

    • A fost de la bun început numai că nu mulți au băgat de seamă, iar cei care au băgat de seamă au predicat în pustiu.

  10. Sincer, dupa cum s-a mai scris, autostrada Comarnic-Brasov nu e pe niciun culoar european. A fost pusa pe tapet in timpul guvernarii Ponta pentru ca ar fi fost singura care nu s-ar fi facut cu bani europeni si existau sperante ca se pot trage comisioane serioase.
    Anularea proiectului e de fapt o veste buna (desi a mai fost anulat o data in 2015).

    Vezi si: http://www.contributors.ro/economie/a3-comarnic-%e2%80%93-bra%c8%99ov-autostrada-care-nu-ne-trebuie/

  11. Nu avem autostrăzi suficiente făcute de Băsescu şi Boc ? Hai că ăştia de la PSD sunt hoți şi mincinoşi dar ceilalți , cinstiții , ce rahat au făcut ?

    • Dar cine-a zis ceva de cinstea Basescului? Problema e că PSD, poate că nu sinteti conștient de asta, a „păstorit” România 22 de ani din cei 28 trecuți din ’89.

  12. Urmeaza o saptamana tare. Distractie in fiecare zi.

  13. PSDul aduce prosperitate. sa castigi 7.800 euro net pe luna ca si consilier intr-o banca de stat cu rezultate foarte slabe nu e de lepadat,
    Ce iti mai trebuie autostrada cand cu un astfel de venit lunar iei un avion cu 200 de euro si de distrezi de minune oriunde pe glob.

    http://monetariastatului.ro/wp-content/uploads/2011/05/bulata-1.pdf

    PS dar cum g4media ca si hotnews ia bani de Oana Nuta sefa de PR de la Eximbank nu veti publica comentariul

  14. Din cite știu eu psd a fost la putere și în 2016 (a avut oameni în guvern și majoritate în parlament), a fost doar o manevră preelectorala această pseudo-retragere.