G4Media.ro

UE anulează marca „TurkAegean”, folosită de Turcia pentru promovarea turismului / Grecia…

Sursa foto: captură video

UE anulează marca „TurkAegean”, folosită de Turcia pentru promovarea turismului / Grecia susține că marca reflectă ambiții geopolitice

Oficiul pentru Proprietate Intelectuală al UE, EUIPO, a anulat o marcă comercială „TurkAegean” care fusese înregistrată de Organizația Turistică Turcă pentru a fi utilizată în UE începând cu 16 decembrie 2021, scrie Kathimerini.

Decizia marchează o victorie semnificativă, venită la începutul anului 2025, pentru Grecia, atât la nivel economic, cât și diplomatic.

În ultimii doi ani, Grecia a întocmit un dosar detaliat pentru a susține că marca „TurkAegean” reflectă ambiții geopolitice.

Pe baza deciziei EUIPO, luată joi, marca a fost anulată pentru șase utilizări specifice – publicitate, mass-media, servicii de transport, educație, hoteluri și restaurante și servicii juridice – pentru care a fost înregistrată de organizația turcă de turism.

Autoritățile turce au acum la dispoziție două luni pentru a contesta decizia EUIPO și patru luni pentru a prezenta în scris motivele contestației.

Comentând decizia, ministrul grec al dezvoltării, Takis Theodorikakos, a menționat: „Grecia, sub conducerea lui Kyriakos Mitsotakis, este puternică pe scena internațională, apărându-și interesele naționale cu determinare și eficacitate, inclusiv în sfera comercială. Ne afirmăm drepturile cu toată forța și prin toate mijloacele legale”.

La câteva zile după adoptarea mărcii, The Guardian scria că eforturile Turciei de a atrage turiștii cu o campanie de promovare „TurkAegean” – pe fundalul siturilor istorice grecești și al sunetului bouzouki – au stârnit furie și jenă la Atena.

Cu țărmurile sale vestice care se întind de-a lungul Mării Egee, Turcia susținea atunci că a sosit momentul să nu mai asocieze regiunea exclusiv cu Grecia.

Cu numele său grecesc antic derivat din Aegeus, tatăl regelui mitic Tezeu care a fondat Atena, moștenirea elenă a Mării Egee a fost rareori contestată – chiar dacă cei doi rivali NATO s-au certat mult timp pe probleme de suveranitate teritorială în mare.

Pe măsură ce pretențiile Turciei se înmulțesc în regiune, cel mai înalt oficial european al Greciei, vicepreședintele Comisiei Europene, Margaritis Schinas, a cerut revizuirea deciziei. Într-o scrisoare tranșantă adresată lui Thierry Breton, omologul său responsabil cu piețele interne, Schinas a reproșat organismului UE că nu a făcut publică în mod corespunzător cererea Ankarei de a utiliza termenul în campania turistică.

Sloganul TurkAegean, predominant în publicitatea a ceea ce Turcia a denumit, de asemenea, „coasta fericirii”, a provocat și mai mult furia grecilor.

„Marea Egee turcească este una dintre cele mai rafinate regiuni pe care Türkiye le are de oferit”, a declarat atunci ministrul culturii și turismului, Mehmet Nuri Ersoy, pentru Financial Times, referindu-se la o zonă cu ruine care includ Troia antică și orașul port Efes, considerat cândva de greci drept cel mai important centru comercial din Marea Mediterană.

„Se mândrește cu linii de coastă învăluite în ape albastre limpezi, numeroase situri istorice care datează din secolul al II-lea î.Hr. și plaje idilice pentru a absorbi soarele strălucitor.”

Susținătorii apropierii subliniază ceea ce TurkAegean face evident: de la coasta spectaculoasă la muzică și mâncare, cele două țări au mai multe în comun decât ar vrea să creadă.

Dar campania apărea, de asemenea, pe fondul tensiunilor în creștere dintre dușmanii istorici cu privire la pretențiile lor opuse în Marea Egee, explorarea minerală în estul Mediteranei și Ciprul divizat de război.

 

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.