G4Media.ro

UE cere Google, Facebook, Twitter şi Mozilla să facă mai mult pentru…

Sursa: Hellomediaonline.com

UE cere Google, Facebook, Twitter şi Mozilla să facă mai mult pentru combaterea fake news/ Facebook anunță noi instrumente care să ajute la prevenirea amestecului în viitoarele alegeri europene

Google, Facebook, Twitter şi Mozilla trebuie să facă mai mult pentru a combate dezinformarea online, în ciuda „unelor progrese” făcute în punerea în aplicare a codului de conduită împotriva ştirilor false semnat în octombrie 2018 în perspectiva alegerilor pentru reînnoirea Parlamentului European, transmite Rainews citat de Rador.

Aceasta este poziţia Comisiei Europene, după ce cei patru giganţi ai internetului și asociația care reprezintă industria de publicitate a prezentat primul raport privind punerea în aplicare a codului de conduită pentru combaterea dezinformării. ”Au existat unele progrese, în special în eliminarea conturilor false şi limitarea vizibilităţii site-urilor care promovează dezinformarea”, a specificat Comisia.

„Cu toate acestea, e necesară o acţiune mai amplă pentru a asigura transparenţa publicităţii politice chiar de la începutul campaniei pentru alegerile europene în toate statele membre, pentru a permite accesul corespunzător la datele platformelor în scopuri de cercetare şi pentru asigurarea unei coordonări corespunzătoare între platforme şi statele membre”, a explicat executivul UE. „Trebuie să mergem mai departe şi mai repede înainte de luna mai. Nu vrem să ne trezim a doua zi după alegeri şi să ne dăm seama că ar fi trebuit să facem mai mult”, a declarat comisarul pentru siguranţei al Uniunii, Julian King.

Concret, raportul publicat de Comisie subliniază că Facebook a luat şi ia măsuri pentru punerea în aplicare a tuturor angajamentelor cuprinse în codul de conduită, dar că acum trebuie să clarifice şi mai mult felul în care reţeaua socială le va permite utilizatorilor să folosesc instrumente anti-fake news şi să dezvolte cooperarea cu fact- checkers.

Google – spune raportul -a făcut progrese în îmbunătăţirea şi evaluarea inserţiilor publicitare şi în ceea ce priveşte transparenţa politicii de publicitate, însă instrumentele aflate la dispoziţia utilizatorilor împotriva ştirilor false sunt disponibile doar într-un număr limitat de state membre.

Twitter-continuă raportul -a acordat prioritate acţiunilor împotriva actorilor ”malefici” cerând închiderea conturilor false sau suspectate că ar fi false, însă trebuie să furnizeze mai multe informaţii despre felul în care intenţionează să acţioneze. În cele din urmă, potrivit raportului, Mozilla va lansa o versiune actualizată a site-ului său, care blochează urmărirea site-urilor vizitate, însă platforma trebuie să ofere mai multe informaţii despre acest instrument şi felul în care acesta poate poate evita campaniile de dezinformare.

Facebook anunţă „noi instrumente” de luptă contra ingerinţelor în vederea alegerilor europene

Facebook a anunţat lansarea de „noi instrumente” pentru a lupta contra ingerinţelor cu ocazia alegerilor europene. Reţeaua socială răspunde astfel apelului la mobilizare împotriva dezinformării lansat de Comisia Europeană, transmite France24.ro citată de Rador.

Sub tirul criticilor pentru că nu a ştiut să-şi protejeze utilizatorii în scopuri electorale, Facebook vrea să facă lucrurile mai bine. Reţeaua de socializare a anunţat, pe 29 ianuarie, la Bruxelles, lansarea, la sfârşitul lui martie, a unor „noi instrumente” de luptă împotriva îngerinţelor cu ocazia alegerilor europene de la sfârşitul lui mai 2019, încercând să răspundă temerilor exprimate de Comisia Europeană.

Nick Clegg, director mondial pentru afaceri publice al gigantului american, a promis lansarea „la sfârşitul lui martie, de noi instrumente care să ajute la prevenirea amestecului în viitoarele alegeri şi să facă publicitatea politică pe Facebook mai transparentă”.
Fostul vicepremier britanic răspunde astfel apelului la mobilizare contra dezinformării, lansat la începutul lui decembrie de Comisia Europeană.

Printre giganţii internetului, Facebook este în mod deosebit sub presiune, fiind ţintit de critici vii pentru că nu a putut să detecteze campanii de manipulare a electoratului american cu ocazia prezidenţialelor din 2016, atribuite Rusiei.

Cazul Cambridge Analytica, recentul scandal de exploatare a datelor de utilizatori de Facebook fără ştirea lor în scopuri politice, i-a pătat de asemenea reputaţia.

În faţa jurnaliştilor, la Bruxelles, Nick Clegg a explicat că toţi cei care vor dori să facă campanie şi să posteze publicitate pe Facebook vor trebui să aibă aprobare din partea grupului.

„Vom afişa o clauză de lipsă de răspundere (cu menţiunea) ‘plătit de’ pe aceste publicităţi”, a adăugat el.

„Toate anunţurile politice vor fi păstrate într-o bibliotecă ce va putea fi consultată de public o perioadă de maxim şapte ani”, a precizat directorul pentru afaceri publice al Facebook.

Pentru a coordona „această muncă vitală”, el a anunţat „crearea unui centru de operaţiuni axat pe integritatea alegerilor, cu sediul la Dublin, în această prmăvară”.

„Sunt mulţumită să aflu că Facebook e pe cale să lanseze noi instrumente şi se angajează în protejarea vieţii private, dar mi-ar plăcea mai puţină retorică sau scuze şi mai multe acţiuni concrete, în special când este vorba de dezinformare şi de protejarea alegerilor de manipulări”, a reacţionat comisarul european pentru justiţie, Vera Jourova.

Nick Clegg, care a lucrat la Comisia Europeană şi a fost în trecut eurodeputat, a declarat ca Facebook încurajează de acum guvernele din UE pentru o mai bună reglementare a internetului.

(Surse: Rainews, France24)

Articol publicat în cadrul unui proiect comun G4Media.ro – IPP#StopDezinformare

Publicitate electorală

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează