UE va cere platformelor de socializare, inclusiv Facebook, X și TikTok, să identifice conținutul generat de inteligența artificială pentru a proteja de dezinformare viitoarele alegeri europene
Marile platforme tehnologice, inclusiv TikTok, X și Facebook, vor trebui în curând să identifice conținutul generat de inteligența artificială pentru a proteja viitoarele alegeri europene de dezinformare, relatează Politico.
„Știm că această perioadă electorală care se deschide în Uniunea Europeană va fi vizată fie prin atacuri hibride, fie prin interferențe străine de tot felul. Nu putem avea măsuri pe jumătate pregătite”, a declarat miercuri, la Strasbourg, comisarul pentru piața internă, Thierry Breton.
Breton nu a precizat când anume companiile vor fi obligate să eticheteze conținutul manipulator, în conformitate cu legea UE privind moderarea conținutului, Legea serviciilor digitale (DSA). Breton supraveghează ramura Comisiei care aplică DSA pe cele mai mari platforme europene de socializare și video, inclusiv Facebook, Instagram și YouTube.
În campanii din întreaga lume au apărut deja deepfakes ușor de realizat. Un deepfake audio care se dădea drept președintele american Joe Biden a stârnit multe îngrijorări din partea politicienilor într-un an cu un număr record de alegeri.
Europenii vor vota în iunie pentru un nou Parlament la nivelul întregului bloc, în timp ce americanii se vor îndrepta spre urne pentru a alege un nou președinte în noiembrie.
Confruntate cu o presiune din ce în ce mai mare, unele companii, printre care OpenAI, producătorul ChatGPT, au declarat că vor începe să marcheze imaginile false. Meta a declarat marți că va începe să eticheteze imaginile generate de AI pe Instagram, Facebook și Threads în „lunile următoare”.
Mulți din Europa speră că DSA va garanta că marile companii de social media vor fi mai mult responsabilizate pentru modul în care protejează alegerile de dezinformare.
Platformele online foarte mari trebuie să ia măsuri pentru a limita riscurile sistemice definite în sens larg, inclusiv potențialele efecte negative asupra proceselor electorale. De asemenea, acestea trebuie să se asigure că platformele lor nu sunt exploatate de campanii de manipulare coordonate, cum ar fi fabricile de roboți care amplifică dezinformarea.
De asemenea, Breton a declarat că, până în martie, Comisia va emite directive pentru platformele online foarte mari cu privire la măsurile pe care trebuie să le ia pentru a contracara dezinformarea electorală. „Vom descrie în mod specific ce va trebui să facă platforma pentru a se asigura că sunt în conformitate cu ASD atunci când vine vorba de [integritatea] alegerilor”, a spus el.
El a adăugat că platformele vor trebui să instituie un „mecanism de reacție rapidă pentru orice tip de incident” și că va fi efectuat un exercițiu de simulare pentru a se asigura că aceste sisteme funcționează.
Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:
Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media
Donează suma dorită pentru susținerea proiectului G4Media
CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867
Deschis la Raiffeisen Bank
1 comentariu