G4Media.ro

UE introduce limite pentru emisiile de particule cauzate de uzura frânelor şi…

Sursa foto: Pixabay

UE introduce limite pentru emisiile de particule cauzate de uzura frânelor şi anvelopelor / Poluarea aerului duce la peste 300.000 de decese premature pe an, în Uniunea Europeană

Negociatorii de la Parlamentul European şi statele membre UE au ajuns luni la un acord privind noile limite referitoare la emisiile autovehiculelor, autobuzelor şi altor vehicule, denumite „Euro 7”, şi, pentru prima dată, se introduc limite pentru emisiile de particule cauzate de uzura frânelor şi anvelopelor, transmite Agerpres, care citează DPA.

Începând din 1992, Uniunea Europeană a înăsprit progresiv limitele referitoare la emisiile vehiculelor, pentru a reduce substanţele dăunătoare pentru mediu şi sănătate. Însă, ca urmare a presiunilor exercitate în special de Franţa şi Italia, noile limite sunt mai puţin ambiţioase comparativ cu propunerea formulată de Comisia Europeană în 2022, în ideea de a păstra competitivitatea industriei auto şi cele 14 milioane de locuri de muncă din UE.

De asemenea, industria auto a atras atenţia asupra impactului unor norme prea severe asupra locurilor de muncă, precum şi asupra preţului automobilelor, care sunt din ce în ce mai puţin accesibile pentru clasa mijlocie.

Standardele pentru emisiile vehiculelor nu acoperă doar gazele de eşapament, cum ar fi oxizii de azot (NOx), ci şi alte emisii provenite din trafic, precum particulele ultrafine cauzate de uzura frânelor şi anvelopelor. Astfel, vehiculele electrice şi cele alimentate cu hidrogen sunt supuse normelor Euro 7.

Conform Parlamentului European, normele se aplică maşinilor şi camionetelor la 30 de luni după intrarea lor în vigoare, iar pentru autobuze şi camioane la 48 de luni.

Numai în UE, poluarea aerului duce la peste 300.000 de decese premature pe an, conform datelor publicate de Comisia Europeană.

Uniunea Europeană a decis să interzică vânzarea de automobile noi echipate cu motoare pe benzină şi motorină începând din 2035, în beneficiul vehiculelor electrice.

Publicitate electorală

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

2 comentarii

  1. Statele civilizate din Occident nici nu își pot imagina ca în România sursa principală de poluare o reprezintă arderea ilegală a deșeurilor . Pentru ei, din moment ce alte surse de poluare nu mai sunt, a devenit importantă uzura frânelor și anvelopelor. În România, acestea sunt “parfum” pe lângă fumul din arderea anvelopelor!

  2. presiunile nu au fost exercitate numai de italia si franta. a fost un grup de state care si-au coordonat pozitia , printre care si romania (plus cehia, slovacia, polonia, ungaria, bulgaria), in general state care au interese in sustinerea industriei auto (mai putin germania). si mai urmeaza (chiar daca formal avand in vedere acordul) votul in consiliul UE si in parlamentul european