G4Media.ro

UE investighează trendul SkinnyTok de pe TikTok, fenomen acuzat că promovează slăbirea…

Sursa foto: Pexels / Ketut Subiyanto

UE investighează trendul SkinnyTok de pe TikTok, fenomen acuzat că promovează slăbirea extremă

Autoritățile de reglementare din UE analizează un val de videoclipuri pe rețelele sociale care promovează slăbirea extremă sub hashtag-ul „SkinnyTok”, pentru a evalua dacă TikTok protejează suficient copiii online, transmite Politico.

În ultimele săptămâni, trendul „SkinnyTok” a inundat TikTok, utilizatorii postând videoclipuri cu sfaturi pentru slăbit și prezentând tinere emaciate care promovează diete extreme. Aceste videoclipuri au acumulat milioane de vizualizări, în timp ce experții medicali avertizează despre o periculoasă revenire a comunităților pro-anorexie apărute online în urmă cu două decenii.

Acest lucru a atras atenția miniștrilor digitali din mai multe țări europene, iar Clara Chappaz din Franța a numit trendul „inacceptabil”.

„Aceste videoclipuri promovează slăbirea extremă. Protejarea minorilor online este una dintre prioritățile mele”, a declarat ministrul într-un videoclip postat pe TikTok vineri.

În urma solicitării lui Chappaz către reglementatorul media francez Arcom de a analiza problema, Arcom a declarat pentru POLITICO că lucrează cu Comisia Europeană pentru a investiga „având în vedere riscul pentru sănătatea publică” pe care îl poate reprezenta acest trend.

Purtătorul de cuvânt al Comisiei, Thomas Regnier, a declarat pentru POLITICO că instituția este „conștientă de problema ridicată” de Franța și este „pregătită să coopereze” cu aceasta.

Comisia a deschis o anchetă privind algoritmul TikTok și modul în care acesta afectează minorii în februarie anul trecut, în baza regulamentului de moderare a conținutului al blocului, Digital Services Act. Ca parte a acestei investigații, Comisia analizează și modul în care algoritmul TikTok promovează conținut legat de tulburări alimentare. Regnier a sugerat că Comisia ar putea lua măsuri suplimentare în cadrul anchetei existente.

Investigația rămâne într-un stadiu incipient, a declarat un oficial francez de reglementare. Discuțiile între Arcom și TikTok sunt în curs de organizare, iar întâlnirile cu echipele de siguranță și încredere ale platformei din Dublin sunt așteptate în curând.

Point de Contact, o organizație recent numită de Arcom ca „trusted flagger” conform Digital Services Act, a confirmat de asemenea că echipele lor analizează problema în coordonare cu autoritățile.

„Dificultatea constă în a dovedi că conținutul este ilegal și că mesajul este direct țintit către minori”, a declarat un purtător de cuvânt Point de Contact pentru POLITICO. „Dar este cert că TikTok nu scanează acest hashtag suficient de repede. Vom vedea cum reacționează.”

TikTok a declarat că nu permite „body shaming” și că platforma limitează „accesul la conținut care prezintă idealuri corporale dăunătoare”. Platforma a adăugat un avertisment la conținut – utilizatorii care caută hashtag-ul „SkinnyTok” văd acum un mesaj generat de platformă care spune „Greutatea ta nu te definește” deasupra sfaturilor pentru dietă.

Acest nou control se adaugă disputei mai ample a TikTok cu Comisia Europeană. Anul trecut, compania a fost forțată să renunțe la lansarea unei noi aplicații, TikTok Lite, în mai multe țări europene, inclusiv Franța și Spania. Aplicația oferea utilizatorilor recompense financiare pentru petrecerea mai multor ore navigând, dar a fost considerată că prezintă un risc ridicat de dependență care ar putea fi dăunător pentru sănătatea mintală.

TikTok a renunțat în cele din urmă la planurile de a lansa serviciul în întreaga UE.

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.