UE respinge prin veto oferta Hyundai Heavy Industries de preluare a Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering, ceea ce ar fi creat cel mai mare constructor de nave din lume
Uniunea Europeană a respins joi prin veto oferta Hyundai Heavy Industries de preluare a Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering, care ar fi creat cel mai mare constructor de nave din lume, din cauza îngrijorărilor că ar afecta concurenţa, transmite Reuters, citată de News.ro.
Hyundai, unul dintre cei mai mari constructori de nave din lume, a anunţat acordul în 2019, parţial pentru a combate supracapacitatea din sector.
Constructorul naval, care a solicitat aprobarea antitrust a UE pentru preluarea Daewoo în noiembrie 2019, a declarat că ar putea contesta interdicţia UE şi a criticat concentrarea autorităţii de reglementare pe cotele de piaţă.
Ministerul sud-coreean al industriei a declarat că regretă decizia UE cu privire la un acord aprobat deja de China, Singapore şi Kazahstan.
Comisia Europeană a declarat că acordul va crea cel mai mare constructor de nave din lume, cu o cotă de piaţă combinată de cel puţin 60%, lăsând puţini furnizori alternativi pentru clienţi.
Autoritatea de aplicare a concurenţei din UE a spus că preluarea ar reduce concurenţa pe piaţa globală pentru construcţia de mari transportatori de gaze lichefiate (GNL). De asemenea, a mai spus că cele două companii nu au făcut o ofertă oficială cu remedii pentru a răspunde problemelor legate de concurenţă.
Potrivit UE, cererea pentru marii transportatori de GNL nu a fost afectată de pandemia de Covid-19, în timp ce perspectivele de viitor ale cererii sunt foarte bune.
Reuters a scris pe 10 decembrie că acordul va fi blocat de Executivul UE.
„Având în vedere că nu au fost depuse remedii, fuziunea ar fi dus la mai puţini furnizori şi la preţuri mai mari pentru navele mari care transportă GNL. Acesta este motivul pentru care am interzis fuziunea”, a declarat şefa antitrust a UE, Margrethe Vestager, într-un comunicat.
Acesta este primul drept de veto utilizat de Comisia europeană pentru o fuziune, după ce a blocat planul Thyssenkrupp şi Tata Steel de a forma o societate mixtă în 2019, din cauza temerilor că acordul ar fi dus la creşterea preţurilor şi ar fi redus concurenţa.
Sursa foto: Consiliul European
Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:
Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media
Donează suma dorită pentru susținerea proiectului G4Media
CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867
Deschis la Raiffeisen Bank
1 comentariu