UE vrea răspunsuri de la TikTok în legătură cu noua aplicație care plătește utilizatorii pentru vizionarea clipurilor
TikTok a primit miercuri după-amiază un termen de 24 de ore pentru a răspunde Comisiei Europene cu privire la o versiune a aplicației care plătește utilizatorii pentru vizionarea videoclipurilor, scrie BBC.
TikTok Lite a fost lansată în Franța și Spania în această săptămână. Comisarul european Thierry Breton a comparat-o cu ideea de țigări „ușoare”, întrebând dacă este „la fel de dependentă și toxică”.
TikTok a precizat într-o declarație că va „răspunde la cererea de informații”. Aceasta spune că nu are în prezent planuri de a lansa aplicația Lite în alte țări din Europa. O versiune redusă a platformei normale, funcția Task & Rewards a Lite plătește utilizatorii cu câțiva eurocenți pe zi pe zi pentru vizionarea de videoclipuri și implicarea în aplicație.
Comisia Europeană a cerut TikTok detalii despre evaluarea riscurilor pe care a efectuat-o înainte de a lansa această funcție.
Preocupările sale se referă la impactul asupra copiilor, la sănătatea mintală și la dependență.
Comisia spune că dorește informații „cu privire la măsurile pe care platforma le-a pus în aplicare pentru a atenua astfel de riscuri sistemice” și a dat ca termen limită data de 26 aprilie.
În cadrul funcției Task & Rewards (Sarcini și recompense), utilizatorii pot câștiga monede pentru „sarcini”, cum ar fi vizionarea, aprecierea sau partajarea videoclipurilor.
Potrivit TikTok, timpul maxim zilnic de ecran eligibil pentru recompense este de o oră, în timp ce utilizatorii nu vor putea câștiga mai mult de aproximativ 1 euro pe zi.
De asemenea, utilizatorii vor trebui să dovedească faptul că au peste 18 ani pentru a câștiga recompense.
Potrivit ziarului francez Le Monde, care a testat funcția, utilizatorii pot câștiga recompense doar pentru videoclipurile sugerate de fluxurile lor algoritmice și nu pentru videoclipurile pe care le caută în mod special.
„Utilizatorii nu au de ales”, afirmă ziarul. „Doar vizionarea conținutului propus de aplicație este recompensată”.
De asemenea, raportul a comparat funcția cu un joc video, „care își copleșește jucătorii cu recompense în funcție de activitatea lor pentru a-i face să revină”.
Programul de recompense este o „abordare complet diferită” în urmărirea obiectivului social media de a menține oamenii implicați, potrivitdDr. Sarah Hodge, un psiholog de la Bath Spa University.
„O fac mult mai explicit și îi recompensează pe oameni… mult mai deschis”, a declarat pentru BBC dr. Hodge, care este specialist în jocuri și dependență digitală.
Ea a adăugat că recompensele ar putea avea un efect mare, în ciuda faptului că sunt mici din punct de vedere financiar.
„Este foarte motivant și plăcut să primești recompense și cred că acest lucru continuă să ne atragă înapoi”, a spus ea.
Acest lucru poate fi problematic pentru cei care încearcă să își reducă timpul petrecut pe aplicație.
„Dacă [cineva] ar încerca să reducă timpul pe care îl petrece pe ea și există aceste lucruri suplimentare pentru a încerca să îi mențină pe oameni implicați, acest lucru va cauza fricțiuni”, a spus dr. Hodge.
Legea UE privind serviciile digitale, care a intrat în vigoare anul trecut, a oferit blocului mai multă putere pentru a se confrunta cu marile companii de tehnologie. În temeiul acestor noi legi, Comisia a cerut răspunsuri de la TikTok. În februarie, Comisia a inițiat o procedură oficială împotriva companiei de socializare, investigând dacă aceasta a încălcat normele, inclusiv cele privind protecția datelor, protecția copiilor și controlul conținutului dăunător. La momentul respectiv, TikTok a declarat că va coopera cu ancheta și că va continua să colaboreze cu experți în domeniul siguranței online.
Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:
Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media
Donează suma dorită pentru susținerea proiectului G4Media
CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867
Deschis la Raiffeisen Bank