Miliardarul Dan Petrescu a cerut întoarcerea pe aeroport înainte de a se prăbuși / Posibile explicații pentru căderea avionului
Ultimele cuvinte ale pilotului Dan Petrescu înregistrate de turnul de control al Aeroportului Linate din Milano au fost ”Am o mică deviere, cer reîntoarcere la Linate”, anunță Corriere della Sera.
UPDATE ora 16
Personalul din camera de control au realizat destul de rapid că aeronava are probleme deoarece se mișca ”anormal”, spre vest, spre dreapta, în loc să plece spre sud, care era ruta indicată spre Olbia (Sardinia), acolo unde urma să aterizeze.
Atunci când a fost întrebat dacă sunt probleme, pilotul ar fi răspuns că are o mică deviație de la curs. La scurt timp, însă a cerut spațiu aerian liber pentru a reveni pe aeroport. La mai puțin de un minut de la această cerință, avionul a dispărut de pe radare.
Potrivit unor surse citate de agenția italiană de știri ANSA, avionul ar fi trebuit să se ridice la 5 mii de picioare, pe când acesta a rămas la 3.500 – 4.000. Apoi a continuat virarea aparatului, anormal, spre dreapta.
Atunci când decolează de pe Linate, avioanele se îndreaptă spre nord și, apoi, dacă trebuie să se îndrepte spre sud, așa cum era cazul avionului condus de român, inițial virează dreapta pentru o vreme, urmând ca apoi să se îndrepte spre sud. În acest caz, avionul a continuat să se întoarcă spre dreapta.
Articolul inițial:
Ce s-a întâmplat ieri, la 13.07 ,în cazul zborului aparatului Pilatus PC-12, condus de miliardarul român Dan Petrescu? La această întrebare încearcă să răspundă acum anchetatorii, scrie Corriere della Sera, existând câteva posibile piste de plecare în anchetă.
La 13.07 este momentul în care, după trei minute de la decolarea de pe aeroportul din Milano Linate, către Olbia, Sardinia, aparatul de zbor nu numai că începe să se abată de la ruta prestabilită, ci și să trimită parametri anormali celor din turnul de control.
Surse din aeroportul din Milano au reconstruit pentru Corriere, scurtul dialog avut cu pilotul avionului. „De ce ai deviat de la curs, pentru a evita turbulențele?”. Aceasta este întrebarea adresată de operatorul din centrul de control a zonei Linate, care gestionează traficul în cerul nord-vestic al Italiei. „Nu” este singurul cuvânt care vine din partea lui Dan Petrescu.
La câteva secunde după acest răspuns, avionul dispare de pe monitoarele radarului, fără să ceară ajutor, fără să ceară permisiunea de a se întoarce urgent la aeroport.
În acel moment, rapoartele meteo arată că, în zona în care se afla ploua, iar vântul este slab. În următoarele 16 secunde, avionul pierde din altitudine, până când se prăbușește.
Anchetatorii de la Agenția națională pentru siguranța zborului au demarat deja o anchetă și un ajutor substanțial va fi dat de datele din „Lightweight Data Recorder”, cutia neagră a aparatului.
Experții vor trebui, de asemenea, să clarifice ce s-a întâmplat între devierea de la ruta autorizată, scurtul dialog cu turnul de control al pilotului și momentul în care Pilatus începe să piardă altitudine, cu 25-30 de metri pe secundă. Citirea preliminară a pieselor colectate de trei platforme specializate diferite arată cum s-a întâmplat ceva atât de brusc, încât nu i-a dat timp lui Dan Petrescu nici măcar pentru lansarea semnalului SOS.
Avionul cu semne de identificare Yr-Pdv sosise la Milano, din București pe 30 septembrie. Duminică, la 12.52 s-a mutat din parcarea Linate Prime, terminalul pentru zboruri private, pentru a se îndrepta spre pista 36. La 13.04: 08 a decolat în direcția nord, pentru a se întoarce apoi la sud de aeroport, pe ruta de zbor aprobată, spre sudul Italiei.
Odată ajuns deasupra caselor din Metanopoli, un sat din San Donato Milanese, a deviat de la curs și au apărut unele probleme. La 13:07:40 continuă la 293 de kilometri pe oră și 1.631 de metri altitudine, două secunde mai târziu altitudinea scade la 1.615 și viteza sare la aproape 303. Alte două secunde și este mai jos cu 52 de metri.
Cu șapte secunde înainte de ultimul semnal, aeronava înregistrează cea mai mare viteză: 319 kilometri pe oră.
Ce ar fi putut duce la impact? Doi experți consultați de Corriere explică că motorul ar putea fi „blocat”. Dar nu se poate exclude nici o boală a celui de la comanda avionului sau „dezorientarea spațială” a acestuia, odată ajuns în plafonul de nori.
Una dintre întrebări se referă la experiența pilotului și calificările sale în domeniul pilotajului.
Citește și
Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:
Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media
Donează suma dorită pentru susținerea proiectului G4Media
CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867
Deschis la Raiffeisen Bank
9 comentarii