G4Media.ro

ULTIMA ORĂ Analfabetismul funcțional la clasa a II-a este de peste 40%.…

ULTIMA ORĂ Analfabetismul funcțional la clasa a II-a este de peste 40%. Rezultatele Evaluării Naționale 2019 despre care nicio autoritate nu vorbește

Mai puțin de jumătate dintre elevi știu la finalul clasei a II-a, după 3 ani de școală, să scrie un text pornind de la câteva întrebări și sub 60% redactează acel text scriind corect cuvintele, propozițiile și semnele de punctuație. Acestea sunt rezultatele obținute de elevi la Evaluarea Națională la clasa a II-a 2019 și confirmă procentul de analfabetism funcțional de peste 40 arătat de testele PISA 2018. Situația este “gravă”, avertizează departamentul Ministerului Educației care a publicat încă de pe 10 februarie raportul Evaluărilor Naționale de la clasele a II-a, a IV-a și a VI-a 2019, dar în acest răstimp Ministerul Educației nu a revenit nici măcar cu un comunicat pentru a explica rezultatele testării pe care o organizează anual și care este un puternic predictor pentru performanțele școlare ale acestor copii. 

La Scris, decalajul între rural-urban este de peste 17 puncte procentuale, doar la clasa a II-a.

La Matematică, doar 75,06% dintre elevi reușesc să folosească corect numerele în calculele elementare la finalul clasei a II-a (după 3 ani de școală) și – dintre aceștia – mai puțin de 69% reușesc să facă adunări-scăderi și doar 65% pot să efectueze înmulțiri și împărțiri la finalul clasei a II-a, operații prevăzute de curriculum.

Remarcăm, însă, că specialiștii Ministerului Educației nu menționează nicăieri în raportul de 100 de pagini câți elevi de clasa a II-a au participat la această testare în 2019, pentru a putea vedea dimensiunea reală a eșecului curriculumului sau a aplicării acestuia și pentru a putea calcula ce înseamnă, raportat la numărul integral de copii testați, acest 65% din 75,06% care nu știu înmulțirea și împărțirea la finalul clasei a II-a.

 

 

Publicitate electorală

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

15 comentarii

  1. Nu prea e clar la noi ce riscă cine nu vrea să înveţe, fiindcă se descurcă şi cine n-a învăţat.

    • genial comentariul 🙂

    • Cea mai bună dovadă o fac trolii ”conservați” ai mafiei PRO-PSD-ALDE care vorbesc deși nu știu să scrie și nu înțeleg ce citesc.

    • Din contra, mai putina scoala, mai mult timp de lipit afise pentru partid!
      Apoi „consilier personal” pana iese diploma de absolvire de la fabrica de cartoane si poti incepe datul din coate pentru o functie din care poti fura cat mai mult.

  2. Daca compar titlul cu prima frază a articolului, Titlu:”ULTIMA ORĂ Analfabetismul funcțional la clasa a II-a este de peste 40%.”, prima fraza:”Mai puțin de jumătate dintre elevi știu la finalul clasei a II-a, după 3 ani de școală, să scrie un text pornind de la câteva întrebări și sub 60% redactează acel text scriind corect cuvintele, propozițiile și semnele de punctuație. „, mai ca imi vine sa ii scuz pe copiii din clasa a II-a, nu-i asa, doamna Pantazi?

  3. NU SUNT DE VINA COPIII

  4. Adica, DEZASTRU!!!
    Pai, CINE sa revina cu un Comunicat?!
    Monica Anisie?!
    Sarmana de ea, habar nu are ce cauta acolo, in fruntea MEN?!

  5. 1) Aveam un prof glumet in liceu, care ne-a predat tensiunea superficiala a lichidelor in termeni de nu udă” si „nu nu udă. 🙂
    Este si apucatura asta de a scrie articole in felul acesta un gen de boala, care provine probabil si de la dna Anisie (care preda literatura), care duce la aparitia victimelor scrisului „frumos”, a alaturarii „fericite” de cuvinte si a expresiilor care se retin. Ziaristii sunt si ei printre fanii zulufului lexical, chiar daca duce la scălămbăieli logice.

    2) Dna Pantazi, daca sunteti amabila sa corectati putin textul:
    ” 65% efectuează înmulțiri și împărțiri în concentrul 0-1000 prin adunări, scăderi repetate”

    Adunarea repetata (respectiv scaderea repetata) este doar o METODA de a afla rezultatul unor inmultiri (respectiv impartiri), care uneori functioneaza, dar NU este este inmultirea in sine (care are o cu totul alta definitie, incompatibila cu adunarea repetata). Inmultirea nu este o adunare repetata ( 💡 incercati cu 3×0= sau 5×1= si n-o sa aveti destui termeni pentru adunare, caci trebuie minim 2, conform definitiei adunarii)!

    Deci nu poti sa efectuezi inmultiri prin adunare repetata, pentru ca uneori vei obtine un rezultat corect – ce-i drept – dar din motive gresite! E ca in bancul cu „puricele, atunci cand ii tai picioarele, nu mai aude!” 😆 🙂

  6. Fix cu 40 % trebuie sa scada salariile profesorilor responsabili de aceasta situatie .

    • Nu crezi ca aceeasi masura s-ar cuveni si la personalul medical?

    • Hm, nu stiu daca e asa de simplu.
      Din proprie experienta, urmarind evolutia propriului copil si a colegilor de scoala, pot sa iti spun ca si parintii au aport semnificativ la aceasta situatie.
      Anumite insusiri, printre care rabdarea, bunul simt, perseverenta, politetea, se cultiva inca din primii ani de viata. Si nu cresc prin utilizarea fara dicernamant a tabletei si teledonului, cu se diminueaza!
      Aceste insusiri sunt esentiale pentru a te apleca mai apoi asupra unei foi de hartie cu o problema, asupra unei scheme sau aunui desen, si a-i intelege, sau a incerca mecar sa-i intelegi semnificatia.
      Aceste insusiri sunt esentiale si la adulti. Iar adultii de acasa sunt exemplul cel mai bun pentru copiii pe care ii trimitem la scoala.

  7. „Tara te vrea prost” (Sarmalele reci) este titlul cat se poate de actual. Doar astfel spera PSD sa se eternizeze la guvernare.

  8. Nu m-ai avem istoriea tari ,educatie,sanatate ,justitie,etc sunt cadre care batjocoresc copii si nimeni nu-i sanctioneaza dar le maresc salariile cu copii analfabeti la clasele a doua si in alte clase au confundat institutiile statului cu proprietati private, m-ai in toate institutiile coruptie si incompetenti ,dar Corb la Corb nu isi scoate ochi si de aceea sufera copii poporul tot paduri taiate fabrici vandute ,pamantul ogoarele vandute,etc,etc,etc nimeni nu acopera prejudiciile nimeni nu recupereaza prejudiciile o rusine si o jale totala in ce ni se intampla fara ca cineva sa se sezizeze mai nou se rapesc copii si nimeni nu vede nu aude toti sunt interesati pe furturi si jefuirea tarii cu pile si relatii.

  9. In alte timpuri, in clasa a 2-a se studia cacapodopera „Partidului” de George Lesnea.