G4Media.ro

ULTIMA ORĂ Proiectele de lege ale Educației, publicate de minister în consultare…

Ministerul Educatiei / Foto: edu.ro

ULTIMA ORĂ Proiectele de lege ale Educației, publicate de minister în consultare publică

Cele două proiecte de lege anunțate de Ministerul Educației au fost publicate în consultare publică pe site-ul edu.ro. 

Legile în proiect sunt în consultare până pe 24 august, iar după această etapă vor fi ajustate în funcție de propuneri, aprobate în Guvern și trimise în Parlament pentru a parcurge procesul legislativ. În această perioadă “așteptăm opinii din partea tuturor celor interesați”, spunea în conferință, marți, Sorin Cîmpeanu.

Citește articolul integral pe Edupedu.ro

Publicitate electorală

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

6 comentarii

  1. Din Proiectul de lege pentru invatamantul superior
    „Art. 47
    În situația în care se dovedeşte că actul de studii s-a obţinut prin mijloace frauduloase sau prin
    încălcarea prevederilor Codului de etică şi deontologie profesională, rectorul are obligația de
    a solicita instanței de contencios administrativ anularea acesteia/acestuia.”

    – Rectorul are obligatia, (nu CNADTCU ca pana acum) sa solicite anularea titulului de doctor. Daca nu solicita nu pateste nimic!
    – Instanta poate sa sa refuze solicitarea de anulare a titlului de doctorat urmand aproximativ metoda Ciuca
    Din Art. 73.11
    „Teza de doctorat în format digital devine liber accesibil pe platforma naţională gestionată de UEFISCDI”
    – NU e clar ce inseamna liber accesibil. Accesibil cui?
    In concluzie: Traiasca Romania Impostoare

  2. 1. Acum nu mai da Academia romana comunicat in legatura cu eliminarea probei de limba si literatura romana? Ea poate fi modificata fata de cum e acum, poate fi schimbata lista autorilor, dar sa fie redusa la cateva intrebari e de neinteles. Ca asa va fi, in conditiile in care itemii de limba romana se adauga altora din multe alte discipline. 2. Pentru organizarea admiterii de catre colegiile nationale cine asigura finantarea desfasurarii acesteia? Cum se poate evita suspiciunea de frauda, in conditiile in care cei care concep subiectele vor fi si cei care evalueaza lucrarile si, poate, au meditat elevi care participa la respectiva admitere?

  3. Prea multe comitete și comisii cu rol de supraveghere și control ! Toți membrii acestor condiții, adunați, sunt de trei ori mai mulți decât profesorii care predau la clasa !
    Și prea multi directori, șefi și sefuleti la nivelul unităților de învățământ, care numai ei, sunt inca o data cât numărul de profesori de la clasa !
    Noi speram ca modernizarea să aducă descentralizare și subsidiaritate, când colo sistemul devine din ce in ce mai stufos, mai centralizat și controlat, sugrumând orice inițiativă sau autonomie în predarea la clasa !
    Profesorii sunt și așa pe jumătate funcționari, acum, dar, după cum am citit, vor fi și supravegheați de o armata de inspectori, sancționați la orice abatere și vor fi la cheremul superiorilor.
    La grădiniță, culmea, se introduce un dosar (probabil cu șină) pentru fiecare preșcolar (un alt dosar decât cel existent) în care se vor insera toate diplomele de absolvire a grupelor, care se vor elibera pe baza unui control efectuat de autorități asupra activității gradinitelor, printr-un examen final de absolvire a grupei, concretizat în prestatia copilului la o serbare in fața autorităților de resort ! Daca preșcolarul uita poezia sau plânge, educatorul nu și-a făcut datoria, preșcolarul va fi lăsat repetent și nu i se va elibera necesara diploma !
    Am înțeles că fără diplomă de absolvire a grădiniței copilul nu se va putea înscrie în clasa pregătitoare, rămânând astfel nescolarizat !
    Dosarul cu șină va cuprinde, fiind „portofoliu”, toate lucrările de pe parcursul anului, care sunt dovezi ale activității cadrului didactic.
    Culmea e că acest nou dosar va fi completat pe tot parcursul vieții și, probabil ca, daca nu conține respectivele diplome și desene de la grădiniță, cetățeanul nu va putea urma nicio școală sau nu va putea fi angajat nicăieri !
    Mă întreb unde în lumea asta exista aceste aberații și tâmpenii tipic românești.
    Timpeanu este un incompetent in materie de învățământ și probabil va fi campionul distrugerii, daca mai era nevoie, și a ceea ce a mai rămas viabil din învățământul românesc.
    Ministru al învățământului ar fi trebuit pusă o persoana care are habar de acest domeniu, nu persoane controversate, incompetenți, traseiști și învârtiți politic care spun enormități de cate ori deschid gura și pe care nu-i interesează părerea unor oameni avizați in domeniu, pe care îi ignoră sistematic.
    În ce țară din lumea asta nu contează la Bac limba țării în care trăiești și contează notele de la doua limbi de circulație internațională ?
    În ce țară din lumea asta nu contează nota de la matematica, dar contează nota de la informatica ? Înseamnă că tu, ca ministru, habar nu ai că baza informaticii este matematica și că, daca nu știi matematica, nu vei putea lucra în informatica !
    Toate țările civilizate, țările europene, pun accentul pe competențele matematice ale elevilor, ca fiind baza gândirii și a alfabetizării funcționale, doar in Romania aceasta materie nu contează ! Ne mai mirăm că școala românească produce tâmpiți !

  4. Poate publicati aici cele mai relevante si semnificative propuneri, nu pentru autorii lor ci pentru ele in sine!
    PS Ce inseamna „se dovedeste” din prima postare a lui aciduzzu care ese foarte ok? Unele din stea trebuie sa fie cele remarcate de voi de la G Media pentruca sunteti poate cei mai in masura.

  5. Alta „perla” marca Timpeanu: împarte prin lege cei trei ani de creșă in trei grupe, mica, mijlocie și mare, ceea ce nu exista nicăieri în lume. Împărțirea pe grupe la vârste mici se face in funcție de achizițiile copilului și nu de varsta cronologică.
    Împărțirea se poate face cel mult doar pe vârstele 6 luni – 2 ani și 2-3 ani.
    Este evident că ministrul nu a consultat pe nimeni când a „dat drumul” acestei legi, sau, daca a primit vreo sugestie, a ignorat-o complet

  6. De ce va mirati sau revoltați?! O tara se distruge prin lipsa educației, sănătății si a culturii. Cine i-ar vota, din 4 ani în 4 ani, dacă ai cetățeni inteligenți si bine educați? Numai faptul ca profesorii sunt cei mai prost plătiți din sistemul bugetar, arata ce se vrea cu aceasta țară!!! Stau cu mii și mii de euro pe luna o