G4Media.ro

Un afiș publicitar acoperă în întregime o clădire cu risc seismic I…

FOTO: G4media

Un afiș publicitar acoperă în întregime o clădire cu risc seismic I de pe Calea Victoriei 220. Trecătorii sunt avertizați că există risc de prăbușire/ UPDATE Intermediarul afacerii este o firmă deținută în asociere de un consilier general PNL și condusă de soția șefului Companiei municipale de consolidări seismice, Răzvan Munteanu

UPDATE Afișul aparține companiei de publicitate United Media România, iar contractul a fost intermediat de Universal Solution, firmă la care asociat este consilierul general PNL George Nicolaie, iar Elvira Munteanu, soția șefului Companiei de consolidări seismice din cadrul Primăriei Generale, Răzvan Munteanu, este director general. Întrebat de legalitatea amplasării publicității pe o clădire care înainte de greutatea adăugată de afiș reprezintă pericol de prăbușire, și dacă nu constituie risc de desprindere a afișului, consilierul general PNL George Nicolaie a afirmat că nu știe ce pericol reprezintă mesh-ul, dar că „până la urmă clădirea în sine prezintă un risc, dacă este clasificată în risc I seismic”. Totodată, consilierul PNL mai spune că singurul lucru pe care îl poate face compania sa este să nu mai vândă publicitatea în acel loc, dacă se descoperă că nu a avut aviz sau autorizație de construire, informații vitale pe care susține că nu le-a verificat înainte, nici 3 zile după, când G4media l-a recontactat. Ca și consilier general, el nu vede o incompatibilitate între calitatea sa și funcția din CGMB. United Media România, compania care deține locația și pe care Universal Solution a vândut-o către Heineken, brandul care face reclamă, nu a răspuns întrebărilor noastre.

Rep. – Sunteți asociat în firma Universal Solution, iar aceasta are un mesh pe clădirea din Calea Victoriei 220 cu risc seismic?

Consilier general PNL George Nicolaie: – Sunt, da. Acum eu nu știu dacă chiar agenția, noi intermedidem vânzări, noi nu-l deținem în portofoliu, noi nu avem locații, ci intermediem. Posibil să fie pentru United Media România, chiar nu știu să vă dau detaliu acesta, se prea poate. (la trei zile după discuție, George Nicolaie ne-a confirmat că locația aparține United Media România, dar că încă nu știe dacă amplasarea afișului are avizul Primăriei Capitalei)

Rep. – Atunci, aș vrea să vă pun câteva întrebări de principiu. Unu, dacă nu vi se pare conflict de interese între calitatea de consilier general și cea de asociat la o firmă de publicitate?

Consilier general PNL George Nicolaie:- De ce să fie conflict de interese și asta se poate vedea și în declarația de interes pe care o fac la începutul mandatului și nu sunt singurul în ipostaza asta. Ce pot face eu, ce obligații am, ca și consilier general, este ca în momentul în care în CGMB este un proiect care ar putea genera o posibilă incompatibilitate, sunt obligat, conform Codului administativ, să anunț la începutul ședinței că mă abțin de la vot. Aceasta este procedura.

Rep. – Dar cum vi se pare situația în sine, ca să fie urcat un mesh pe o clădire cu risc seismic în centrul Capitalei, și dacă nu este pericol pentru clădire și oamenii care trec pe acolo?

Consilier general PNL George Nicolaie:– Sincer să vă spun, și o să încerc să fiu cât pot eu de obiectiv, nu este singurul caz, sunt multe mesh-uri în București, și toate în zone centrale. Din punctul meu de vedere nu știu ce pericol reprezintă mesh-ul în sine, până la urmă clădirea în sine prezintă un risc, dacă este clasificată în risc I seismic.

Rep. – Dar este legal să pui publicitate pe o clădire cu risc seismic, ar putea fi emisă autorizație de construire pentru amplasarea mesh-ului?

Consilier general PNL George Nicolaie: – Teoretic și practic ar trebui să existe cel puțin o avizare pentru orice fel de amplasare, fie că este clădire cu risc seismic sau nu.

Rep. – Ca asociat în compania Universal dvs puteți face ceva?

Consilier general PNL George Nicolaie: – Ce ar trebui să fac?

Rep. – Să verificați dacă este legal, dacă este pus fără aviz/autorizație și să cereți să fie dat jos!

Consilier general PNL George Nicolaie: – Nu este treaba mea, ci a organelor de control din cadrul PMB, eu ce pot să fac? Adică ce să fac? Să merg să văd? Este răspunderea companiei care deține locația, există această prevedere în care noi nu ne asumam niciun risc cu privire la legalitatea locației respective, poate fi mesh, panou.

Rep. – Având în vedere că este și numele dvs acolo, veți face vreun demers oficial prin care să le cereți să renunțe la el, este o chestiune politică, de principiu, că nu ar trebui să fie publicitate pe o clădire cu risc seismic.

Consilier general PNL George Nicolaie: – Este un lucru la care sincer vă spun că nu m-am gandit până acum, recunosc, pentru că nu mă ocup direct de activitatea în sine, dar dacă tot mi-ați sugerat dvs o să fac niște demersuri și verificări.

Rep. – O să cereți să fie dat jos?

Consilier general PNL George Nicolaie: – Eu nu înțeleg de ce mă puneți dvs să-l dau jos, eu până la urmă sunt în CGMB, nu este atributul meu. Dacă consideră cineva este un pericol eu pot face o sesizare, eu pot face asta pentru că mi-ați sugerat dvs, dar nu am niciun fel de obligații din partea mea de a constinua eu demersul doar pe principiul că ești consilier general și ar trebui să faci tu asta. Sunt tot felul de consilieri care au tot felul de activități, și nu știu dacă știți dar vă spun că avem o indemnizație infimă față de riscurile și de responsabilitatea ca consilier general, deci noi avem și activități conexe. În primul rând o să verific să văd dacă există un contract, cine este beneficiarul locației, pot afla niște detalii, dar mai mult decât atât ce să le spun, că eu nu vă mai vând locația, de mâine încolo faceți ce vreți cu ea, eu nu o mai iau, nu o mai intermediez.

 

Trei zile mai târziu:

Rep. – Ați verificat dacă este legal afișul de pe Calea Victoriei?

Consilier general PNL George Nicolaie: Le-am semnalat (Universal Solution) să verifice ce este cu această locație, nu am primit încă răspuns, și nici nu i-am presat. Dar să știți că prin tot orașul sunt mai multe lucrări, sunt clădiri iconice cu risc seismic care au publicitate. M-am interesat la Comisia de urbanism înainte, toate plasele fac parte dintr-o măsură de protecție a fațadelor, deci în momentul în care sunt clădiri de acest fel se pun niște plase care pot fi schimbate ușor în mesh-uri pentru că au aceleași caracteristici. Eu am întrebat despre clădirea Ciclop care este retrocedată, și mi s-a spus că face parte din programul de protejare a fațadei fix pentru că există risc să se desprindă elemente de pe fațadă.

 

Știrea inițială

În centrul Bucureștiului, la adresa Calea Victoriei 220, se află o clădire cu bulină roșie cu risc seismic grad I, pe care un publicitar a găsit locul potrivit să amplaseze un mesh de aproximativ 280 mp. Doar structura de prindere a suportului publicitar cântărește câteva sute de kilograme, iar în caz de vânt sau intemperii pune o presiune majoră asupra fațadei, potrivit unor experți contactați de G4Media.

O astfel de greutate, care se adaugă uzurii imobilului, ar putea reprezenta un pericol pentru trecători.

Trecătorii sunt avertizați oficial printr-un panou roșu asupra pericolului de prăbușire. Chiar la parterul clădirii de la adresa Calea Victoriei 220, fostul sediu al Societății Naționale a Sării, acum părăsit, se află panouri cu două informații importante: ”Clădire expertizată tehnic clasa I de risc seismic” și „Ocoliți imobil cu risc seismic I. Pericol de prăbușire”.

Legea 185/2013 interzice amplasarea mijloacelor de publicitate pe clădirile aflate în stare avansată de deteriorare, în situaţia în care afectează structura de rezistenţă. Or, structura de rezistență este deja afectată, iar adăugarea unei alte greutăți reprezintă un risc dublu de siguranță pentru clădire, și, bineînțeles, pentru trecători, câtă vreme Calea Victoriei este loc de promenadă în weekenduri, și pentru mașini, zona fiind intens circulată în cursul săptămânii.

Contactată pentru a prezenta un punct de vedere, dacă a emis autorizație de construire, Primăria Municipiului București nu a răspuns până la publicarea acestui material. G4media a solicitat răspunsuri oficiale și le va publica imediat ce ne vor fi transmise.

Contactați de G4Media, reprezentanți ai Heineken România, beneficiarul reclamei, au declarat că vor reveni cu o decizie în privința păstrării afișului publicitar.

FOTO: G4media
FOTO: G4media

 

FOTO: G4media
Publicitate electorală

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

19 comentarii

  1. pe toti ii doare-n p de cetateni … banii sa vina, indiferent peste ale cui cadavre tre sa calce

  2. Va iubeste fata !

  3. For Sale !

  4. Astept oferte serioase

  5. Scrie asa prost ca te ia capul

  6. Scrie asa plictisitor ca nu termina nimeni de citit articolele

  7. Recrutarea trebuie sa fie mai serioasa, zau

  8. Face intreprinderea de ras

  9. Totul e de vanzare ! Deci astept tel

  10. Ce fata de killer ! Ne omoara cu plictiseala

  11. Ce fata de killer ! Ne omoara cu plictisul

  12. Ma simt flatata ca ma bagati in seama

  13. Ma simt flatata sunt bagata in seama

  14. Ma simt flatata

  15. Rechinii imobiliare sa teaiasca

  16. Atentie ! Cade tencuiala !

  17. Eu vrwau sa fac cultura !

  18. Si sa ma lasati dreacu in pace !

  19. Poate vine banksy sa dea cu sprayul sa il fac momument