
Un brand de haine din Marea Britanie primește 100 de plângeri pe zi că modelele sunt „prea grase”
Șefa brandului online de îmbrăcăminte Snag a declarat pentru BBC că primește peste 100 de plângeri pe zi că modelele din reclamele sale sunt „prea grase”.
Directorul general Brigitte Read spune că modelele care poartă mărimea 4-38 sunt frecvent ținta unor mesaje „pline de ură” cu privire la greutatea lor. Marca a fost citată într-o dezbatere online cu privire la interzicerea reclamelor care prezintă modele „nesănătoase”, după ce o reclamă Next, în care un model apărea „nesănătos de slab”, a fost interzisă.
Autoritatea britanică de supraveghere a publicității a declarat că a interzis reclamele care folosesc modele care par nesănătoase din punctul de vedere al greutății, mai degrabă decât supraponderale, din cauza aspirației societății către „subțirețe”.
Advertising Standards Authority (ASA) a primit 61 de plângeri cu privire la greutatea modelelor în 2024, marea majoritate fiind despre modele care păreau să fie prea slabe.
Dar a avut motive să investigheze doar opt plângeri și niciuna nu se referea la Snag.
Catherine Thom a citit reportajul BBC despre interzicerea reclamei Next și a contactat BBC pentru a spune că i se pare „ipocrit să interzicem reclamele în care modelele par prea slabe pentru că sunt iresponsabile din punct de vedere social, însă atunci când modelele sunt în mod clar obeze, spunem că este vorba de pozitivism corporal”.
Femeia în vârstă de 36 de ani din Edinburgh a fost una dintre persoanele care au contactat BBC cu acest punct de vedere, în timp ce o dezbatere pe Reddit a avut mai mult de 1.000 de comentarii cu multe pe aceeași temă.
Thom spune că a fost „bombardată cu imagini de fete obeze în colanți” după ce a cumpărat de la Snag când era însărcinată.
„Văd colanți Snag plăsmuind aceste persoane morbid obeze peste tot pe social media”, spune ea.
„Cum este permis acest lucru când fotografia modelului Next nu este permisă? Ar trebui să existe corectitudine, nu o pozitivitate corporală corectă din punct de vedere politic. Reclamele care normalizează o greutate nesănătoasă, fie ea obeză sau sever subponderală, sunt la fel de dăunătoare.”
Dar fondatoarea Snag, Read, spune: „Rușinarea persoanelor grase nu le ajută să slăbească și, de fapt, afectează cu adevărat sănătatea mintală și, prin urmare, sănătatea lor fizică”.
Ea crede că ideea de a interzice reclamele care prezintă modele cu corpuri mai mari este un simptom al „fobiei de grăsime” a societății.
Din cei 100 de angajați ai săi, 12 sunt dedicați „doar eliminării comentariilor negative și încurajării celor care promovează pozitivitatea corporală”.
„Persoanele grase există, sunt la fel de valide ca și persoanele slabe, cumpără haine și trebuie să vadă cum arată pe oameni care arată ca ei”, spune ea.
„Nu ești mai puțin valoros cu cât ești mai mare. Modelele de toate mărimile, formele, etniile și abilitățile sunt valide și ar trebui să fie reprezentate.” Sophie Scott este o proprietară de salon în vârstă de 27 de ani din Lossiemouth, Scoția, care a fost model pentru Snag și a primit comentarii pozitive și negative despre greutatea ei pe rețelele de socializare.
„Mi se spune fie „ești atât de frumoasă”, fie „trebuie să slăbești”. Când am început să fiu model aveam mărimea 30. După ce am slăbit de atunci, încă mai primesc comentarii pline de ură pentru că nu va fi niciodată suficient pentru unii oameni.”
Sophie este obișnuită cu comentariile online care îi spun că este „nesănătoasă”, dar spune: „Forma fizică nu se măsoară după cum arăți. Ei fac presupuneri, nu mă cunosc pe mine sau nivelul meu de activitate. Oamenii spun ‘glorifici obezitatea’, dar nu cred că cineva se uită la mine și spune ‘vreau să arăt așa’. Poate că unii oameni se uită la mine și spun ‘are un tip de corp similar cu al meu.
Când primesc un mesaj de la cineva care îmi spune ‘avem aceeași mărime și m-ai inspirat să port ceea ce vreau’, se îndepărtează de fiecare comentariu de ură pe care îl primesc. Dacă am ajutat o persoană să-și accepte corpul, atunci comentariile pline de ură nu mă deranjează cu adevărat.”
Jurnalista de modă Victoria Moss crede că dezbaterea „deprimantă” arată că societatea nu este obișnuită să vadă corpuri mai mari în campaniile publicitare.
„Ar fi destul de greu să găsiți modele plus-size autentice pe site-urile comercianților cu amănuntul, deoarece chiar și o mărime medie este de 10/12, iar plus este de 14/16, ceea ce este de fapt în jurul mărimii medii pentru o femeie din Marea Britanie”, spune ea.
„Problema cu reclamele care prezintă modele foarte mici sau foarte mari este contextul și provocarea. Știm că persoanele cu tulburări de alimentație caută imagini cu persoane foarte slabe ca „inspirație”. Dar dacă cineva vede o imagine a unei persoane mai mari nu va merge să cumpere 10 McDonald’s pentru a încerca să se îngrașe.”
Jess Tye de la ASA a declarat pentru BBC că organismul de supraveghere primește aproximativ 35.000 de plângeri pe an cu privire la toate reclamele, iar în 2024 a primit 61 de plângeri cu privire la 52 de reclame legate de greutatea modelului.
Ea spune că o reclamă va fi investigată dacă ar putea fi considerată ca încurajând oamenii să aspire la o greutate corporală nesănătoasă. Anunțurile care promovează pur și simplu încrederea în sine și care folosesc un model relevant pentru gama de mărimi a produsului nu vor fi investigate.
„Este vorba de contextul societal mai larg. Știm că, în prezent, în Regatul Unit, societatea tinde să privească slăbiciunea ca pe o aspirație, ceea ce nu se întâmplă în cazul excesului de greutate.”
Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:
Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media
Donează suma dorită pentru susținerea proiectului G4Media
CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867
Deschis la Raiffeisen BankCitește și...
Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.