G4Media.ro

Un ciot din A3 intră în construcție la patru ani de la…

Un ciot din A3 intră în construcție la patru ani de la lansarea licitației: sectorul Râșnov – Cristian va fi gata într-un an și jumătate

Compania de Administrare a Infrastructurii anunță că luni, în prezența ministrului Transporturilor Răzvan Cuc, au început lucrările de construcţie a tronsonului Râşnov – Cristian, parte din Autostrada Bucureşti – Braşov (A3). Pasionații de infrastructură anunțau, însă, de la finalul săptămânii trecute pe forumuri că drumarul își face organizarea de șantier, face decopertări și creează drumurile tehnologice și depozitele de materiale.

Acest segment va avea o lungime de 10 kilometri, din care 6,3 kilometri în regim de autostradă și 3,7 kilometri la profil de drum naţional cu 4 benzi.

Constructorul, asocierea SC Alpenside SRL – SC Specialist Consulting SRL, și-a asumat realizarea acestui proiect într-un an și jumătate, pentru 118 milioane de lei fără TVA. Orice problemă va apărea la acest segment de autostradă în termen de 4 ani de la finalizarea lucrărilor va fi remediată de constructor pe banii săi.

“Tehnic, ciotul face parte din Autostrada A3 Ploiești-Brașov, dar este capătul de nord al acesteia, se află 100% în câmpie și ajută punctual șoferii care tranzitează zona de sud-vest a Zonei Metropolitane Brașov. Nu influențează sub nicio formă traficul infernal de pe Valea Prahovei”, spun cei de la Asociația Pro Infrastructura, care le atrag atenția șoferilor că în ciuda deschiderii noului șantier nu prea au motive de bucurie.

“Implementarea noii investiții este un exemplu clasic de neputință și tergiversări: licitație lansată în iulie 2015, contract semnat abia în octombrie 2017 (cu Alpenside, adică Straco în alte haine), ordinul de începere fiind dat în aprilie 2018. Sunt 4 ani (!!!) de chin pentru câțiva kilometri de drum la câmpie. Proiectarea a avut termen scriptic de 6 luni de zile, iar execuția efectivă ar trebui să dureze un an și jumătate. Dar stați! Deocamdată avem autorizație de construire emisă pentru aproximativ 60% din lucrări. Așadar, suntem deja în întârziere, iar șantierul este în continuare blocat de birocrație (exproprieri, relocări utilități) și incompetență!”, adaugă API într-o postare pe Facebook.

Separat de acest contract, guvernul, prin Comisia Națională de Strategie și Prognoză (CNSP), încearcă să construiască restul autostrăzii Ploiești-Brașov prin parteneriat public privat (PPP).

În acest moment, în cursă a rămas, însă, doar asocierea formată din companiile China Communications Construction Company Ltd (China) și Makyol Insaat Sanayi Turizm (Turcia). Mai multe depre acest proiect puteți citi aici.

Foto: Traseul ciotului de autostradă (Sursa: Asociația Pro Infrastructură)

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

1 comentariu

  1. Un drum de 10 kilometri pe camp = 1.5 ani! Incredibil!