Un curriculum “de secol 21”. Rețeta galeză pentru reforma predării, așa încât la elevi să ajungă “lucrurile care contează”
Țara Galilor este în curs de adoptare a unui nou curriculum pentru învățământul preuniversitar, bazat pe un filon central pe care fiecare școală construiește după propriile nevoi. Acesta are drept scop să contribuie la un plan mai amplu de reformă masivă a învățământului. Organizația pentru Cooperare și Dezvoltare în Europa (OECD), care a oferit consultanță guvernului galez în elaborarea reformei, apreciază că proiectul, dacă va reuși, va rezona cu ceea ce s-a întâmplat în locuri precum Estonia, Finlanda sau alte țări și teritorii care s-au aflat în vârful clasamentului PISA 2018, în care Țara Galilor a avut un scor sub medie. De ce are nevoie Țara Galilor de reformă și ce spune planul acestei națiuni?
- OECD notează, separat, că guvernul galez și-a actualizat strategia de implementare a noului curriculum sub impactul pandemiei, folosind investițiile și măsurile de sprijin pentru școli, luate în actuala stare de criză – de la tehnologie și conectivitatea școlilor, la resursele pentru profesori – pentru a finaliza introducerea noului curriculum în septembrie 2022.
Referința PISA: Deși mult peste România, galezii nu stăteau deloc bine
OECD îl descrie într-un amplu raport dat recent publicității, pe marginea discuțiilor avute cu autoritățile de la Cardiff. În document, actualul sistem de învățământ și curriculumul folosit sunt descrise drept depășite și incapabile să garanteze o calitate a experienței de învățare în linie cu nevoile actuale și de viitor, ale studenților și ale pieței muncii.
- Comparativ cu România (428 de puncte), scorul este, totuși, mult mai mare.
Citește articolul complet pe EduPedu.ro
Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:
Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media
Donează suma dorită pentru susținerea proiectului G4Media
CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867
Deschis la Raiffeisen Bank