G4Media.ro

Un deputat PNL susține că România merită ridicarea vizelor SUA și intrarea…

Sursa foto: https://www.schengenvisainfo.com/

Un deputat PNL susține că România merită ridicarea vizelor SUA și intrarea în Schengen pentru că ”a demonstrat că este un partener responsabil și loial”

Deputatul liberal de Timiş Marilen Pirtea transmite, luni, că România merită ridicarea vizelor SUA şi includerea în spaţiul Schengen, având în vedere că a demonstrat că este un partener responsabil şi loial.

Marilen Pirtea arată, luni, într-un comunicat de presă, că ”România este complet angajată în efortul internaţional”, astfel că este avantajată pentru obţinerea deciziilor de liberalizare a regimului vizelor pentru SUA, dar şi pentru aderarea la spaţiul Schengen.

”Aceste zile de război nedorit aduc o clarificare politică importantă pe scena internaţională, prin modul în care ţările şi guvernele reacţionează faţă de agresiunea nedreaptă a armatei ruse în Ucraina. Alianţele NATO şi UE sunt în primul rând parteneriate politice internaţionale, construite pentru a afirma o politică internaţională comună, prin care statele membre îşi apără libertatea şi democraţia. Faptul că România este complet angajată în efortul internaţional declanşat de UE, în cooperare cu NATO, pentru apărarea valorilor lumii libere, în contextul unui conflict armat criminal dus de armata Rusiei împotriva naţiunii ucrainene, avantajează România pentru obţinerea deciziilor de liberalizare a regimului vizelor pentru SUA, dar şi pentru aderarea la spaţiul Schengen”, subliniază deputatul liberal Marilen Pirtea.

Parlamentarul arată că problema vizelor este strict legată de legislaţia SUA.

”Problema vizelor pentru români este legată de legislaţia strictă a Statelor Unite, ce cuprinde parametri exacţi pentru accesul în programul Visa Waiver, cât şi de unele probleme structurale, România acţionând pentru a demonstra progresele aşteptate, în privinţa statului de drept şi a respingerii crimei organizate şi traficului de persoane. Totuşi, cel mai important criteriu este cel al pragului limită pentru respingerea cererilor de vize, ştacheta fiind fixată la cel mult 3 procente, în prezent cererile din România situându-se acum la cca. 10 procente. Totuşi, acum este momentul unei negocieri tranşante pentru obţinerea liberalizării regimului vizelor, având în vedere că din cadrul UE doar România, Bulgaria şi Cipru nu fac parte din programul Visa Waiver – un program prin care cetăţenii ţărilor asociate pot intra fără viză pentru o perioadă de 90 de zile pe teritoriul SUA – în timp ce, dintre ţările membre NATO, doar România, Bulgaria şi Turcia nu fac parte din acest program”, arată deputatul liberal.

Pirtea consideră că, în ceea ce priveşte aderarea la spaţiul Schengen, este evident că ”asistăm la un blocaj strict politic, care se poate rezolva în contextul noilor provocări de securitate”.

”În privinţa aderării României la Schengen, este evident, de mai mult timp, că asistăm la un blocaj strict politic, care se poate rezolva în contextul noilor provocări de securitate şi al realinierilor şi regrupărilor politice din aceste zile. Guvernul României a respectat grila tehnică de aderare, criteriile tehnice fiind îndeplinite, în acord cu mecanismele specifice spaţiului Schengen. Opoziţia politică de până acum poate fi depăşită prin apelul la parteneriatul nostru special cu Franţa, care deţine Preşedinţia Consiliului Uniunii Europene, dar şi prin deschiderea Germaniei, într-un orizont mai larg al ţărilor membre UE care se solidarizează în aceste zile şi mai mult, pentru un viitor comun liber şi prosper”, mai arată Marilen Pirtea.

sursa: News.ro, sursa foto: schengenvisainfo.com

Publicitate electorală

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

24 comentarii

  1. Repede la profitat, niciun fel de demnitate. Și apoi, ar rămâne tara aproape goala, numai bugetari, pensionari și oligarhia locala.

    • Da, la profitat. Nu trebuie ratata nici o oportunitate mai ales ca Romania si-a platit de mult biletul Visa Waiver si Schengen. Daca zelensky urla dupa avioane fara bani santajand grosolan EU, atunci si noi sa iesim in fata. E ok.

  2. Țările care s-au tot opus primirii României în Schengen aveau comerț bun cu Rusia, așa că o cerere tocmai acum ar putea fi pentru unii enervantă.

  3. Ce sa ne bage in Schengen, ca inca suntem foarte corupti. Vine putin la iohannis cu suficiente parale si trece cu jumatate de armata prin Romania.

  4. Vai, ce noutate ne spune Pirtea Voinicul 🤭😁

  5. O sa ne dea o mare M*** ca pana acum . Maghiarii intra fara vize si nici macar nu au baze militare sau soldati SUA in tara.Asa e cand te faci capra in fata tuturor.
    Ah da,si sunt platit de Rusia BTW,m-au deconspirat iubitorii de black lives matter ce urmeaza sa ma deconspire

    • Nu stiu ce sunteti, dar clar bateti campii. Criteriile pentru vize sunt foarte clare si valabile pentru toata lumea. La fel de clar e ca nu le indeplinim. Nu conteaza cine are sau nu baze militare, ce e asa de greu de inteles. Nu e pentru ca strainii ne vor raul si ne discrimineaza, cum vor sa transmita anumite manifestari de fals exceptionalism romanesc generat de complexul de inferioritate pe care il resimt unii.

  6. Ce-i cu tupeul asta, noi suntem buni doar la servit intereselor altora, interesele noastre nu trebuie sa existe, asta ar insemna ca sa nu mai fim sclavi si nu se poate.

    • Aoleu,cum indraznesti sa spui adevarul ? :)) Urmeaza sa vina baietii sa te acuze ca iei ruble :))

    • Asa e. Parteneri militari directi SUA din anii 90 – suntem un fel de Laos pentru ei. E ca si cu examenul de Bacalaureat de la noi: daca nu-l iei esti zero, daca-l iei nu te ajuta. Asa si aici: daca nu ajuti SUA ramani in limbo-ul est european, daca ajuti din toti rarunchii nu inseamna nimic. Uitati-va acuma la anunutl cum ca asteapta 5 mil de ucrainiei in Vest. Intrebati disapora noastra din Vest, cei care sunt in patura de mijloc: au plecat din Romania ca aici n-au avut pile si s-au saturat de clientelism, au ajuns acolo si au vazut ca toate programele de „integrare” sunt tintite spre arabi, etc…Sut in fund aici sut in fund acolo. Pun pariu ca milioanele de ucrainiei vor fi tratati 1:1 nu ca noi.

  7. Parlamentaru USL vrea sa invadeze USA cu cersetori , prostituate , traficanti de carne vie , hoti , visati sa vi se ridice viza …. nu am vazut pe tot globul ungurii , cehi , polonezi cersetori ….si in africa sunt cersetori rumani si bulgari

  8. Parlamentaru USL vrea sa invadeze USA cu cersetori , prostituate , traficanti de carne vie , hoti , visati sa vi se ridice viza …. nu am vazut pe tot globul ungurii , cehi , polonezi cersetori ….si in africa sunt cersetori rumani si bulgari

  9. Interesele noastre? Sa spunem bogdaproste dacă NATO ar interveni în ajutorul nostru! Uitați-vă la Ucraina, a fost la fel de corupta ca România, la fel de săracă și dezechilibrata în sistem! Doar ca ei sunt mai patrioti. Noi, tremuram de frica în case.

  10. Voi nu sunteți plătiți în ruble, sunteți plătiți în muye

  11. Păi se zice că nu suntem în Schengen pt ca:
    1. suntem prea penetrati pe la frontiera de N-E de catre traficantii de tigari, iar la S de catre de „carne vie” si „prafuri albe”;
    2. Nu am permis „penetrarea” ( privatizarea ) portului Constanta de catre frumo(asele)-sii investitori din Tarile de jOS …
    3. vize pt SUA, nu vom avea prea curând pen’ că nu suntem integrați in U…ngaria !

    • Ce de troli!
      E cu viza si pentru restul – doar ca viza e 100% online.
      Zici ca nu stim ce vrem.

      Vrem ONLINE, decît!

  12. Nu poti baga o tara in spaţiul Schengen atat timp cat ai coruptie endemica in tara respectiva, ba mai mult, in care functioneaza un sistem de justitie paralel ce blocheaza orice ancheta a politicienilor si a celor ce fura din banul public.
    Va mai amintiti cazul cand toti vamesii de la un punct de frontiera au fost arestati si apoi li s-a scapat urma cu ajutorul judecatorilor corupti?
    Acest caz nu este singular. Vamesi prinsi cu bani ascunsi in cusca cainelui?
    MCV are un rost, iar daca Romania vrea in Europa atunci trebuie sa-si rezolve problemele.

  13. O tara care sta capra la toti strainii de 32 de ani nu e respectata de nimemi, e spoleita si atat.

    • recititi discursul lui A Nastase din ziua cand parlamentul Romaniei a votat pentru permiterea zborurilor americane peste Romania

      Domnilor preşedinţi,

      Stimaţi colegi,

      Domnilor miniştri,

      Dacă în cazul ordonanţelor de urgenţă Guvernul ne obligă să discutăm hotărârile respective la o distanţă foarte mare în timp faţă de decizia luată în timp real, în acest caz Executivul ne cere să luăm o decizie înainte ca lucrurile să impună un răspuns din partea Parlamentului.

      S-a vorbit despre faptul că operaţiunile acestea în sprijinul păcii vor consta în bombardamente aeriene. Nu ştiu în ce măsură bombardamentele aeriene au caracter umanitar, poate eu nu am cunoştinţe suficiente juridice şi politice pentru a înţelege acest lucru. Dar este foarte clar că, aşa cum este formulată hotărârea, ea va umple de ridicol Parlamentul României. Vreau să vă spun, stimaţi colegi, că în Dreptul internaţional actual singurul organism care poate aproba operaţiunile militare de genul celor care au fost discutate până acum este Consiliul de Securitate. Rezoluţia Consiliului de Securitate 1199 spune o mulţime de alte lucruri, dar nu spune absolut nimic în legătură cu o astfel de operaţiune.

      Domnul ministru Pleşu ne-a amintit faptul că trebuie să respectăm Carta Naţiunilor Unite şi sunt absolut de acord cu acest lucru. Dar ar trebui să vedem împreună din nou aceste texte şi, în primul rând, să vedem Capitolul VII din Cartă: felul în care sunt abilitate acţiunile militare şi în ce măsură ele pot fi realizate prin organizaţii regionale. Capitolul VIII din Cartă, chiar acolo unde Carta se referă la acordurile regionale, în mod categoric la art. 53, aceste organizaţii trebuie să aibă aprobarea Consiliului de Securitate pentru o intervenţie care poate să fie mandatată, inclusiv în baza capitolului VII, acolo unde la art. 48 se pot stabili măsuri, aşa cum s-a făcut în cazul crizei din Golf – intervenţia unei forţe multinaţionale a fost abilitată de Consiliul de Securitate.

      Acesta este ultimul capitol al intervenţiei mele şi să mă iertaţi că am vorbit mai mult decât era necesar la acest articol, există o chestiune de principiu:noi nu suntem aici chemaţi să ne pronunţăm pro Miloşevici sau pro N.A.T.O. Noi trebuie să vedem care sunt interesele României, aşa cum vin ele din trecut şi cum sunt proiectate în viitor.

      Nu ştiu dacă România, cu sprijinul a 90 şi ceva de elicoptere ar putea să renunţe la pavăza pe care a avut-o din totdeauna, anume, aceea a principiilor de Drept internaţional, a normelor de Drept internaţional. Şi aici este o chestiune de esenţă: deci noi participăm, de fapt, la acest poligon de încercare în care se construiesc vectorii cu care vom fi loviţi în viitor. Pentru că, de fapt, această discuţie, nu ştiu dacă se va întâmpla bombardamentul respectiv şi operaţiunea militară, dar ea va fi prima operaţiune de acest gen, făcută în interes umanitar.

      De aceea, problema este dacă noi renunţăm la ceea ce înseamnă de fapt principiile Dreptului internaţional în acest moment, inclusiv faptul pe care eu vi l-am prezentat, că operaţiuni de intervenţie militară nu pot fi în nici un caz decise de către N.A.T.O., nu pot fi realizate decât sub mandatul Consiliului de Securitate.

      Sigur, nu este vorba aici de a critica N.A.T.O. Nu suntem membri ai N.A.T.O., poate dacă am fi fost am fi ştiut mai multe şi am fi putut să decidem altfel. Dar, iată, noi am făcut o mulţime de cadouri, am făcut cadou Tratatul cu Ucraina şi nu am intrat în primul val, facem acum din nou cadouri cedând în ceea ce priveşte apărarea unor principii. Ce vom câştiga? Să ne spună domnul Preşedinte Constantinescu sau domnul ministru Pleşu, domnul ministru Babiuc, poate sunt nişte promisiuni pe care noi nu le cunoaştem. S-a promis că vom intra în N.A.T.O. anul viitor, în al doilea val? Există un anumit câştig pentru ca noi să ne punem problema de a renunţa la principiile noastre?

      Si bine inteles ca nu am intrat in NATO nici in valul 2…

  14. Propun USR formularea unei legi anticorupție în termenii ,, atentat la siguranța națională ” . Numai prin noi înșine ne putem salva, atât economic cât și militar.

  15. Nu considera absolut nimeni „loiala” Romania sau romanii. Nimeni, absolut nimeni nu uita ca parintii si bunicii nostri, au reusit imensa si unica pe glob tradare: si-au tradat abii aliati pe decursul aceluias razboi, batandu-se pe rand, cu ambele parti.

    Ca noi, romanii, ne facem ca am uitat tradarile succesive din cel de-al 2lea razboi mondial, este una. Insa absolut nici o cancelarie nu a uitat asta 🙁

  16. Neam de tradatori, nu de slugi. Tradatorii nu sunt de incredere, slugile da.

  17. Cat timp vom fi conduși de guvernele corupte PSD-PNL și cât timp 95% din magistrații noștri sunt la fel de corupti, nu meritam nimic