
Un elev de clasa a IV-a a obținut în instanță mutarea la altă clasă la ora de engleză și încheierea mediei de către un alt profesor. Decizia nu este definitivă
Un elev de clasa a IV-a de la Colegiul Național „Roman Vodă” va urma cursurile de limba engleză la o altă clasă, cu un alt profesor, în urma unei decizii a Judecătoriei Roman din 14 martie 2025. Instanța a admis cererea depusă de părintele copilului, invocând riscul repetării anului și efectele psihologice pe care interacțiunea cu profesorul titular le-ar avea asupra elevului, potrivit motivării instanței consultate de Edupedu.ro pe portalul Rejust.ro. Soluția este provizorie și se aplică până la finalul anului școlar 2024-2025, scrie Edupedu.ro.
- Despre caz a scris și publicația locală Monitorul de Roman.
Conform documentului, elevul a fost victima unui incident în martie 2024, când profesorul de engleză l-ar fi pedepsit să stea în picioare, cu spatele la clasă, pentru o perioadă nedefinită. Potrivit părinților, copilul a leșinat în timpul acestei sancțiuni, iar conducerea școlii ar fi minimalizat incidentul, susținând că băiatul doar s-a împiedicat.
- Practic, instanța a obligat școala să mute elevul pentru ora de engleză la altă clasă, chiar dacă școala a invocat pe parcursul procesului că legea 198/2023 și cifra de școlarizare nu prevăd posibilitatea de transfer.
- La fel, instanța a obligat, cel puțin în acest stadiu al procesului, că profesorul de la clasa paralelă încheie media pe acest an școlar la engleză, ceea ce legislația actuală din educație nu permite de regulă.
Potrivit motivării instanței de pe rejust.ro, un raport de expertiză psihologică solicitat de Parchetul de pe lângă Judecătoria Roman arată că minorul suferă de o angoasă puternică și manifestă frică intensă la întâlnirea cu profesorul, iar menținerea acestei stări poate duce la tulburări afective severe, precum depresie sau simptome psihosomatice. În ciuda acestor concluzii, școala a refuzat organizarea unor ore separate sau transferul la altă clasă, invocând lipsa temeiului legal și imposibilitatea modificării orarului și încadrărilor aprobate.
Instanța a considerat că refuzul școlii de a permite accesul la educație într-un mediu sigur echivalează cu încălcarea interesului superior al copilului. Judecătorul a stabilit că există o aparență de drept, o urgență reală și un pericol iminent de afectare a dezvoltării elevului, astfel că a dispus ca acesta să participe la orele de engleză alături de o clasă paralelă și să fie evaluat de profesorul respectivei clase.
Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:
Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media
Donează suma dorită pentru susținerea proiectului G4Media
CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867
Deschis la Raiffeisen BankCitește și...
© 2025 G4Media.ro - Toate drepturile rezervate
Acest site foloseşte cookie-uri.
Website găzduit de Presslabs.
3 comentarii