Un expert în domeniul transporturilor din New York își propune să rezolve problema traficului aglomerat din București
Un expert în transporturi din New York vrea să-și ajute România natală, încercând să dea o soluție pentru problema traficului congestionat din București. Michael Horodniceanu, inginer româno-american, va lucra cu noul primar al capitalei, Nicușor Dan.
Bucureștiul este unul dintre cele mai aglomerate orașe din Europa, după Kiev, Istanbul și Moscova, conform indicelui de trafic TomTom. Acest indice a arătat că timpul pierdut în trafic în București se ridică la 227 de ore pe an, echivalentul a 28 de zile de muncă.
„Această implicare este una emoțională pentru mine”, a spus profesorul Horodniceanu pentru Euronews. „Bucureștiul este orașul meu natal și aș dori să-mi folosesc expertiza pro bono pentru a îmbunătăți orașul și a-l face mai locuibil.”
Profesorul Horodniceanu a părăsit România la 16 ani și s-a mutat mai întâi în Israel și apoi în Statele Unite, unde a fondat o companie axată pe furnizarea de soluții de gestionare a traficului și a parcărilor în New York.
„Problema în București este că toată lumea pornește cu mașina spre centrul orașului”, a adăugat el. „Imaginați-vă cât s-ar diminua traficul dacă oamenii ar folosi mai mult transportul public. Obiectivul este de a face transportul public atrăgător pentru oameni.”
Profesorul Horodniceanu, care predă la Școala de Inginerie a Universității din New York, consideră că orașul ar trebui să se concentreze mai mult pe pietoni și mai puțin pe mașini. Bucureștiul ar trebui să dezvolte mai multe piste pentru biciclete și parcări care să le permită celor care se îndreaptă spre centrul orașului să își lase vehiculele acolo și să folosească transportul public, a spus el.
Expertul în transporturi a spus că orașul nu a fost construit pentru un număr atât de mare de mașini și că trebuie să se bazeze mai mult pe transportul public, biciclete și mersul pe jos.
Profesorul Horodniceanu, care a lucrat ca şi comisar de circulație în New York, a coordonat proiecte majore de infrastructură rutieră și subterană în valoare de zeci de miliarde de euro pentru cel mai mare oraș din SUA, din 1986 până în 1990.
El îi va oferi gratuit servicii de consultanță lui Dan și a spus că a luat legătura cu noul primar ales printr-o cunoștință comună.
Bucureștiul este, de asemenea, printre orașele cele mai poluate din Europa, iar traficul este o cauză cheie. Unele cartiere din oraș au înregistrat săptămâna aceasta niveluri de poluare cu peste 350% peste pragul admis.
Asta vine după ce Alianța Europeană de Sănătate Publică a publicat un raport cuantificând valoarea financiară a deceselor premature, a îngrijirilor medicale și a zilelor lucrătoare pierdute în 432 de orașe europene, din cauza poluării. Raportul a arătat că poluarea aerului costă un rezident al unui oraș european aproximativ 1.250 de euro pe an, în timp ce pentru un bucureștean costul este mai mare de 3.000 de euro. Bruxelles-ul are deja în vizor România pentru poluarea aerului. A lansat acțiuni în justiție pentru nivelurile excesive de poluare a aerului în trei orașe: Iași, București și Brașov.
Sursa: Euronews / Autor: Cristian Gherasim
Foto: Mașini blocate în trafic în București. Sursa: INQUAM Photos / Sabin Cirstoveanu
Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:
Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media
Donează suma dorită pentru susținerea proiectului G4Media
CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867
Deschis la Raiffeisen Bank
10 comentarii