Un magazin japonez de lângă Muntele Fuji, celebru pe Instagram, își cere scuze ca răspuns la turismul excesiv
La o săptămână după ce un orășel japonez a anunțat că ia măsuri neortodoxe pentru a preveni turismul excesiv într-un loc popular pentru selfie-uri, o afacere prinsă în mijlocul controversei a venit cu o reacție, relatează CNN.
Lawson’s, unul dintre cele mai mari lanțuri de magazine de proximitate din Japonia, are o locație în micul oraș Fujikawaguchiko. Orașul din prefectura Yamanashi este bine cunoscut în rândul turiștilor datorită poziției sale la începutul unuia dintre cele mai populare trasee de drumeție pe Muntele Fuji – și, acum, pentru priveliștile sale frumoase ale muntelui.
Turiștii au năvălit în Fujikawaguchiko pentru a face o fotografie specifică – o fotografie a Muntelui Fuji din spatele unui magazin Lawson’s, unde eleganța clasică a muntelui contrastează cu afișajul modern de neon al magazinului.
Acest punct de observație pentru fotografii a devenit atât de popular încât Fujikawaguchiko ia acum o măsură drastică – ridicarea unei bariere care să blocheze vederea muntelui pentru a-i descuraja pe cei care doresc să facă poze.
Deși Lawson’s nu a încurajat vizitatorii să facă fotografii ale magazinului său, compania a emis totuși un comunicat care abordează această problemă.
„Ne prezentăm scuzele noastre sincere rezidenților locali, clienților acestor magazine și altor persoane pentru că am incitat la neplăceri și îngrijorare din cauza popularizării sucursalei Lawson Kawaguchiko Station”, se arată în declarație.
Și, în timp ce orașul Fujikawaguchiko construiește deja bariera de 2,5 metri înălțime care va fi ridicată în spatele magazinului, Lawson’s spune că va lua propriile măsuri pentru a preveni un comportament turistic nepotrivit prin montarea de panouri în mai multe limbi care avertizează vizitatorii să nu arunce gunoaie, să blocheze traficul și altele.
În plus, Lawson’s spune că a luat în considerare posibilitatea de a angaja agenți de securitate privați pentru a gestiona magazinul și zona înconjurătoare.
În timp ce simpla fotografiere poate să nu pară o problemă care să schimbe viața, oficialii au declarat recent pentru CNN că creșterea uriașă a numărului de turiști – și a comportamentului lor nepotrivit aferent – a făcut ravagii în micul Fujikawaguchiko.
În timpul sezonului de vârf, este obișnuit ca orașul să aibă de trei ori mai mulți vizitatori decât locuitori.
Mulți dintre fotografii care își instalează echipamentul în fața Lawson’s lasă gunoaie, îi împiedică pe rezidenți să se deplaseze liber și stau pe șosea, ceea ce poate bloca traficul și provoca accidente, a declarat un oficial anonim. Mai mulți proprietari de afaceri din apropierea Lawson’s au mers la consiliul municipal cu plângeri.
Fujikawaguchiko este unul dintre multele locuri din Japonia care se confruntă cu turismul excesiv. Țara s-a redeschis complet după pandemie la sfârșitul anului 2022, ceea ce a dus la un val de călătorii reprogramate și „călătorii de răzbunare”.
Martie 2024 a fost cea mai turistică lună înregistrată de Japonia, țara primind peste trei milioane de călători. Mulți dintre ei s-au îndreptat spre aceleași destinații, aglomerând străzile înguste din Kyoto și potecile de plimbare de pe Muntele Fuji.
Pagubele provocate Muntelui Fuji, numit Fuji-san în japoneză, au fost atât de semnificative încât liderii locali fac presiuni pentru măsuri mai puternice de reglementare a turismului în situl aflat în patrimoniul mondial UNESCO.
Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:
Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media
Donează suma dorită pentru susținerea proiectului G4Media
CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867
Deschis la Raiffeisen Bank