G4Media.ro

Un oficial al Lokheed Martin pune sub semnul întrebării capacitatea operațională a…

f-35 sursa Lockheed Martin

Un oficial al Lokheed Martin pune sub semnul întrebării capacitatea operațională a Germaniei în cadrul NATO după refuzul Berlinului de a se dota cu avioane F-35

Decizia Germaniei de a nu cumpăra avioane de luptă F-35 este un pas înapoi care i-ar putea afecta capacitatea de a opera la acelaşi nivel cu partenerii din NATO, potrivit şefului european al Lockheed Martin, care fabrică aceste aeronave, relatează Financial Times, preluat de News.ro.

Jonathan Hoyle, vicepreşedinte al grupului american din industria apărării, a declarat că decizia Germaniei de a nu cumpăra avioane F-35, ca înlocuitoare pentru flota sa de avioane Tornado, a luat prin surprindere multe guverne.

Ministerul german al Apărării a anunţat la momentul respectiv că a decis să cumpere fie mai multe avioane Eurofighter de la grupul european Airbus, fie avioane F-18 fabricate de Boeing.

În timp ce retorica germană din ultimii trei ani a fost despre creşterea capabilităţilor militare, decizia de a nu lua în considerare achiziţia a avioane F-35 a ridicat semne de întrebare privind continuarea acestei politici şi implicaţiile pentru NATO, a afirmat Hoyle într-un interviu acordat Financial Times, preluat de News.ro.

Acesta a adăugat că, în timpul unei vizite recente la NATO, mai mulţi ambasatori şi-au exprimat dezamăgirea provocată de decizia Germaniei. Aceştia au notat că, în timp ce multe dintre ţări investesc în tehnologie de avioane de generaţia a cincea, optând pentru F-35, Germania, care are cel mai mare buget de apărare, a făcut acest pas înapoi.

”Atunci când colaborăm operaţional, dacă folosim avioane de generaţia a cincea, nu doreşti avioane de generaţia a patra în mijlocul operaţiunilor, pentru că toată lumea vede acest lucru”, a adăugat el.

Decizia germană a fost văzută de mulţi observatori drept un semnal al Berlinului privind angajamentul faţă de viitorul sistem de avioane de luptă franco-germane de generaţie viitoare (FCAS).

Parisul şi-a exprimat anterior îngrijorarea că o comandă germană pentru achiziţia de avioane F-35, considerat cel mai avansat avion de pe o listă scurtă de opţiuni, ar fi făcut redundant proiectul FCAS.

O problemă majoră pentru Germania, potrivit analiştilor, va fi modul în care noua flotă va putea continua să transporte şi să lanseze armamentul nuclear american aflat la Buchel, în vestul ţării, în cazul unui acord al NATO referitor la împărţirea armamentului nuclear.

Orice înlocuitor al avioanelor Tornado va trebui să aibă capabilităţi similare şi să fie certificat în acest sens de către Statele Unite.

Politica germană în domeniu apărării a fost criticată în repetate rânduri de către preşedintele american Donald Trump, care a afirmat că guvernul german nu cheltuieşte suficient.

Vicepreşedintele american Mike Pence a reluat criticile la aniversarea e 70 de ani a NATO din această lună. În pofida regresului legat de avioanele F-35, Hoyle a spus că Lockheed continuă să vadă Germania drept ”o piaţă mare”.

Lockheed este interesat de un număr semnificativ de programe de apărare din Germania, inclusiv de elicoptere de mare capacitate, precum şi de rachete defensive, în care Germania are un rol major.

Europa rămâne o zonă de creştere majoră pentru Lockheed, a adăugat Hoyle, în special în Polonia, care va deveni un centru regional al grupului.

Polonia s-a angajat să cheltuiască anual 2% din PIB în domeniul apărării, în cadrul unui program de modernizare pe termen de 10 ani, prezentat în 2013.

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

14 comentarii

  1. LOL

    „daca nu cumperi de la noi esti prost”

    Tactici super mature de la Lockheed Martin.

  2. Ar trebui sa ne hotaram daca vrem sa fie Germania inarmata. S-ar putea sa inceapa sa le placa. S-ar putea sa nu ne mai placa…

    • Poi la avionale astea prea super hitech telecomanda principala nu e la tine, e la cine le-a construit. Daca azi un amarat de telefon poate fi accesat remote iti dai seama cum o fi la avion.

    • Da, dar daca isi pune neamtu mintea cu remotu’ s-ar putea sa nu mai fie chiar asa.
      Dar, luand lucrurile in serios, punctul de pornire era ca Germania sa-si vada de treaba fara sa mai aiba preocupari militare. Acum ne mananca undeva ca nu-si cheltuie si nemtii banii pe armament?
      Inclin sa cred ca presiunea asta pe nemti are mai mult o componenta economica: lasa sa-si mai cheltuie si nemtii resursele aiurea pe inarmare… dar poti sa stii cu ce frustrari se va trezi generatia urmatoare dupa ce se va elibera de culpa pentru holocaust?
      Poate ca ma insel, dar mi se pare naiv sa crezi ca, daca Germania se va hotara sa creasca consistent cheltuielile militare se va lasa sa ramana dependenta tehnologic de americani.

  3. Vae victis…

  4. Germania trebuiie sa se doteze cu propriile avioane nu sa cumpere de la yankei!
    E cazul sa domine si militar Europa nu numai economic!

  5. Dincolo de cat de mult il imping americanii si de alte considerente politice, F-35 e un avion foarte scump si inca nu prea fiabil. Oricine il cumpara trebuie sa se gandeasca de 2 ori daca e o investitie sau nu. Mai ales dupa toate problemele pe care le-a avut in perioada de dezvoltare si testare, mai ales dupa cel japonez proaspat prabusit.
    Daca ne gandim si la problemele cu ultimul model Boeing, impins pe piata inainte sa fie suficient testat; daca intelegem miza imensa din spatele unui nou avion (ani de cercetare, proiectare si testare, miliarde investite, zeci de mii de locuri de munca raspandite in multe state, interese politice, militare, economice, etc) ne dam seama de ce e un subiect atat de sensibil pt americani, de ajung aproape la santaj ca sa vanda ‘the precioussss’. E greu sa le spui nu.
    E ca si cum cineva iti propune un antivirus foarte scump, nu foarte eficient, dar ‘de firma’ si ‘garantat de Microsoft’. Il iei?

  6. Avionul american este foarte bun pentru americani. Europeenii, produc avioane si este normal ca tarile europeene sa-si echipeze armata cu ele.

    Mai exista tari europeene, care doresc sa cumpere american. Sa le fie de bine si succes.

  7. Atunci sa cumpere S-400 de la rusi si sa iasa din NATO. Un popor duplicitar ca cel german mai rar am vazut.

  8. Germania, face parte din UE. In UE, se fabrica avioane. De mai multe tipuri.
    Este normal, ca o tara facand parte din UE, sa isi echipeze armata, cu avioane produse in UE.
    Insa nimeni nu „obliga” pe nimeni, dovada Romania si Polonia, tari care doresc sa cumpere american. Cu toate ca fac parte din UE.

  9. Nu e nici o paguba pt nemti daca nu cumpara avioane F-35 , au ei si alte optiuni. E o palma data nataraului de Donald T. Eu propun sa nu ingnoram capacitatile nemtilor de mobilizare si tehnologia de care dispune. Super laudatul F-35 a cazut in teste la japonezi, acum nemtii nu mai risca nimic.
    Traiesc de 7 ani in Germania si aud atat la radio cat si TV ca USA se lauda mai mult , in loc sa faca ceva bun durabil si eficient. Asta e parerea nemtilor despre americani ( guralivi, laudarosi, priori,etc).
    Eu inclin sa le dau dreptate.
    Salutare.

  10. Lockheed Martin ramane, alaturi de Northrop Grumman, Raytheon, General Dynamics si Boeing, o corporatie de top privind high-tech ul militar exportat/vandut tarilor membre NATO.
    Everything is money!

    F35 pare sa ramana un avion cu o serie de probleme, fiind sub Su27, spre ex. in ceea ce priveste manevrabilitatatea sa, etc.

    F35 provine dintr-un proiect comun americano-sovietic din anii 90. Decolarea si aterizarea pe verticala a fost inventata de sovietici si primul asemenea avion de lupta a aparut sper sfarsitul anilor 70, numit Yakovlev Yak 141. Cele doua tari au hotarat sa coopereze pt realizarea unui avion avansat de lupta.

    Germania are dreptate! F35 sunt o investitie proasta. Nu degeaba Turcia se orienteaza spre piata de armament ruseasca semnand un acord pt achizitionarea sistemului S400, ei de asemenea refuzand sistemul american ABM.

    Germania nu isi va creste cheltuielile NATO decat pana pe la 1.5% pana prin 2025. Romania, ca tara servila intereselor NATO/SUA se grabeste sa ajunga la 2%. In plus, cumpara tot felul de vehicule blindate in valoare de cca 1 miliard dolari, de tip Piranha 5 de la General Dynamics.

    NATO ramane o alianta desueta! Cele 28/29 de natiuni membre nu fac altceva decat sa se sacrifice pentru interesele americane!

    Dar mai ales, NATO ramane o alianta militara agresiva si periculoasa in urma atacurilor ilegale asupra Libiei, Irak-ului, Siriei…eventual in viitor Iran si Venezuela, Rusia, etc.

    Nu este vorba decat despre profitul corporatiilor de genul celor 5 de mai sus, de incalcarea Cartei ONU si a ilegalitatilor armate comise de NATO, in frunte cu politicienii americani. Iar Romania trimite carne de tun prin alte tari din Orientul Mijlociu. Bravo armatei romane!