G4Media.ro

Un oraș din Cehia lansează corrent, o monedă specială COVID-19, pentru a…

corrent monedă specială Covid Kyjov Cehia

Un oraș din Cehia lansează corrent, o monedă specială COVID-19, pentru a stimula economia locală/ Cum vor putea fi folosiți banii în momentul în care vor fi deschise magazinele și restaurantele

Un oraş ceh, Kyjov (sud-est), urmează să lanseze o monedă specială covid-19 – ”corrent” -, cu scopul stimula economia locală, relatează AFP, citată de News.ro.

”Proiectul provine din necesitatea de a ajuta economia, aflată în lipsă de lichidităţi”, declară economistul Pepe Rafaj, care se află la originea acestei idei de a crea o monedă specială covid-19, în timpul carantinei în care s-a aflat ţara în martie 2020.

Cu ajutorul programului ”corrent” – o împletire a cuvintelor ”coronavirus” şi ”currency” (monedă, în engleză) -, locuitorii din Kijov urmează să primească bani pe care să-i cheltuiască în magazine locale, restaurante sau cinematografe.

În cadrul unui program pilot, 2.000 de voluntari urmează să primească câte 400 de corrents – echivalentul a 400 de coroane cehe (15 euro) – pe care să-i cheltuiască în puncte de vânzare participante la program.

La fiecare cumpărare, clienţii plătesc jumătate din sumă în corrents şi jumătate în coroane.

”Fiecare cetăţean va avea portofelul său electronic. Comerciantul va folosi un site pentru a înscrie codul cetăţeanului şi a deduce suma în corrents”, detaliază Pepe Rafaj.

Obiectivul programului este să-i determine pe oameni să cheltuiască bani şi să crească veniturile comercianţilor locali, iar astfel şi veniturile fiscale ale statului.

Magazinele internaţionale nu sunt vizate în program.

Un donator privat a contribuit la testare cu 800.000 de coroane, însă, potrivit lui Pepe Rafaj, proiectul ar putea să fie finanţat – în viitor – de către stat sau fonduri europene.

Viceprimarul din Kyjov, Daniel Cmelik, a salutat proiectul care, apreciază el, ”ţinteşte întreprinderile locale şi susţine de asemenea antreprenorii şi rezidenţii locali”.

Potrivit lui Pepe Rafaj, lansarea proiectului – prevăzută la 11 ianuarie – este necesar să fie amânată, deoarece majoritatea magazinelor, restaurantelor şi sălilor de cinema s-au închis – a treia oară de la începutul epidemiei Covid-19.

”Am fost nevoiţi să renunțăm la 11 ianuarie. Dar suntem pregătiţi să pornim în două zile de la redeschidere”, dă el asigurări.

Sursa: News.ro

Sursa foto: Město Kyjov/Facebook

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

1 comentariu

  1. Deci pompeaza 60.000 EUR in restaurantele si cinematografele locale. Costul administrativ va fi probabil de min. 10.000 EUR. Preturile vor creste putin pentru ca e mai enervant sa trebuiasca sa faci munca suplimentara la incasarea banilor.
    Au folosit banii donatorului (30.000 EUR) destul de neeficient, in conditiile in care lumea oricum va da navala in locatiile respective. Economisti de carton.