Un proiect de lege prevede ca Chicago, declarat cel mai corupt oraș din SUA, să fie separat de Illinois pentru a forma cel de-al 51-lea stat american
Orașul Chicago ar trebui separat de Illinois pentru a forma cel de-al 51-lea stat american, susține un grup de aleși republicani locali care a demarat o inițiativă legislativă în acest sens. Potrivit declarațiilor făcute de către C.D. Davidsmeyer, unul dintre semnatarii proiectului de lege, ei încearcă astfel transformarea celui de-al treilea mare oraș american în cel de-al 51 stat din SUA, exasperați de influența negativă pe care politicienii din Chicago – declarată recent cea mai coruptă metropolă din Statele Unite – o exercită asupra întregului stat Illinois. Constituția SUA precizează că formarea unui nou stat dintr-o parte a unei stat actual necesită aprobarea atât a Congresului de la Washington, cât și a legislativului local.
Proiectul de lege HR0101 a fost introdus în luna februarie a acestui an de către congresmanul republican Brad Halbrook din legislativul local, care a declarat că susține separarea metropolei de 2.7 milioane de persoane de statul Illinois din cauza unor opinii diferite în ceea ce privește aspecte importante, precum avortul și dreptul de a deține arme de foc. „Valorile noastre familiale tradiționale par a fi atacate din toate părțile,” a afirmat Halbrook pentru publicația The Journal-Register. „Încercăm să dirijăm discuția pentru a face ca oamenii să iasă în față și să spună că valorile noastre nu sunt cele care există aici.”
Inițiativa legislativă susține, printre altele: „Numeroase comitate din părțile sudice și centrale ale statului Illinois aprobă rezoluții pentru a deveni districte sanctuare pentru proprietarii de arme, în timp ce orașul Chicago are unele dintre cele mai stricte legi privind armele de foc din țară.” În opinia lui Halbrook, „când ai un oraș cu o populație mare care pare să controleze ordinea de zi a restului statului, acest lucru generează doar probleme.”
Conform informațiilor relatate de FoxNews, Halbrook a sponsorizat o rezoluție similară anul trecut, care a fost respinsă de Congresul din Illinois. Încercarea din acest an are și mai puține șanse de reușită, deoarece Congresul din statul Illinois este dominat de democrați, în timp ce guvernatorul statului (J.B. Pritzker), precum și liderii Camerei Reprezentanților și Senatului statal sunt toți politicieni democrați din Chicago.
Conștienți că există șanse minime ca legea HR0101 să treacă de Congresul dominat de democrați, politicienii republicani încearcă, prin inițiativa lor, să mențină discuția în spațiul public. Așa cum au afirmat în repetate rânduri în ultimii ani, republicanii sunt exasperați din cauza a ceea ce, spun ei, este influența negativă pe care politicienii din Chicago o au asupra statului Illinois.
„Este mai mult o frustrare față de politicile existente decât credința adevărată că Chicago și Illinois ar fi mai bine ca state separate,” a declarat C.D. Davidsmeyer, congresman republican. „Nu cred că Chicago și statul Illinois ar trebui separate. Relația noastră este reciproc avantajoasă.” Davidsmeyer a spus însă că a co-sponsorizat legislația pentru a declanșa o discuție despre modul în care politica metropolei influențează locuitorii din mediul rural din statul Illinois.
„Realitatea este că orașul Chicago se află în competiție cu New York City, Los Angeles și San Francisco, în timp ce mediul rural este în competiție cu mediul rural din Indiana și cu cel din Missouri,” a afirmat politicianul republican. „Politicile care vin din Chicago fac de fapt ca oportunitatea noastră economică să dispară,” a adăugat el, spunând că oamenii din districtul său și alte districte rurale similare din Illinois simt că vocile lor „nu sunt auzite” din cauza politicienilor din Chicago. (Tensiunea dintre zonele urbane și cele rurale nu este exclusivă pentru statul Illinois, același lucru întâmplându-se și în New York și California, potrivit unui articol publicat anul trecut de către Institutul de Politici Publice Paul Simon de la Universitatea Southern Illinois. În Illinois, diferențele sunt însă mai accentuate).
Davidsmeyer a spus că introducerea rezoluției a stimulat o discuție mai amplă despre cât de mare este influența exercitată de politicienii din Chicago asupra statului Illinois. „Oamenii spun că Chicago este o economie uriașă, că nu puteți supraviețui fără ei, dar cunosc oameni de cealaltă parte care spun că Chicago ne ucide cu politicile lor, trebuie să ne separăm… Sunt unul dintre oamenii de la mijloc care afirmă că trebuie să vedem ambele părți ale problemei,” a declarat republicanul.
Formarea unui nou stat dintr-o parte a unei stat actual necesită aprobarea atât a Congresului de la Washington, cât și a legislativului local, în acest caz, cel din Illinois, potrivit Constituției americane.
Exasperați de corupție
Analiștii cred că șansele inițiativei legislative promovată de republicani sunt minime, chiar dacă justificările lor sunt corecte. Un raport publicat în luna februarie de Universitatea Illinois din Chicago a constatat că Chicago se află și în acest an pe primul lor în clasamentul celor mai corupte orașe mari din America, iar Illinois se clasează pe locul al treilea în topul celor mai corupte state din SUA.
Raportul intitulat „Corupția în Chicago și Illinois” notează că în timp ce în ultimii ani a existat o scădere a condamnărilor federale pentru corupție publică, Chicago se află încă pe primul loc în ceea ce privește acest fenomen.
Studiul a folosit cele mai recente statistici oferite de Secția de Integritate Publică a Departamentului de Justiție (DOJ), care au indicat că în anul 2017 au fost constatate 25 de condamnări de corupție ale unor funcționari publici în districtul Northern Illinois, care include tot orașul Chicago și o treime din nordul statului Illinois. În 2016 au fost 30 de cazuri de corupție publică, cu o medie de 33.6 pe an în ultimii 10 ani.
Începând din 1976, de când DOJ a început să realizeze statistici privind corupția publică, au existat 1.731 de persoane condamnate pentru corupție în zona Chicago. În același timp, au existat 1.534 de persoane condamnate în Los Angeles, 1.327 în New York, 1.165 în Miami și 1.159 în Washington DC.
Statul Illinois a cunoscut o situație negativă similară și în ceea ce privește condamnările pe cap de locuitor în aceeași perioadă de 47 de ani. Districtul Columbia se află pe primul loc cu 1.159 condamnări pentru corupție (17.24 pe cap de locuitor), urmat de Louisiana cu 1.202 de condamnări (2.57 pe cap de locuitor), Illinois cu 2.102 (1.63 pe cap de locuitor), Tennessee cu 1.015 de condamnări (1.54 pe cap de locuitor) și New York cu 2.860 de condamnări (1.44 pe cap de locuitor). În timp ce California, Texas, Florida și New York au înregistrat mai multe condamnări publice de corupție decât Illinois, populațiile lor sunt mai mari decât cea a statului Illinois și, prin urmare, se situează mai jos în clasament în ceea ce privește raportul la numărul de locuitori.
Unul dintre cele mai recente cazuri de corupție din Chicago a fost cel al lui Ed Burke, unul dintre cei mai puternici membri democrați ai Consiliului Local. Politicianul în vârstă de 75 de ani a fost acuzat de extorcare, fiind acuzat că a încercat să obțină bani de la proprietarii unui restaurant de tip fast-food care vroiau un permis de renovare. Potrivit unei plângeri federale, Burke le-ar fi spus acestora că vor primi permisele dacă vor semna în calitate de clienți cu firma sa de avocatură. Dacă va fi condamnat, politicianul democrat riscă o pedeapsă maximă de 20 de ani de închisoare.
Surse: The State Journal-Register, Fox News
Foto: Chicago (Sursa: Flickr – John Picken)
Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:
Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media
Donează suma dorită pentru susținerea proiectului G4Media
CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867
Deschis la Raiffeisen Bank
7 comentarii