Un purtător de cuvânt al TikTok respinge îngrijorările Consiliului Naţional al Audiovizualului cu privire la rolul algoritmilor săi în alegerile din România
Un purtător de cuvânt al platformei digitale TikTok a respins îngrijorările formulate de Consiliul Naţional al Audiovizualului (CNA) cu privire la faptul că algoritmii platformei ‘au fost amplificaţi cu conţinut favorabil unui anumit candidat’ la alegerile prezidenţiale de duminică din România, transmite agenția de știri Reuters, citată de Agerpres.
CNA a solicitat marţi Comisiei Europene să investigheze cu privire la rolul jucat de TikTok în alegeri, având în vedere ceea ce Consiliul a calificat drept ‘suspiciuni de manipulare a opiniei publice’.
‘Algoritmii TikTok, după părerea noastră, este clar că au fost amplificaţi cu conţinut favorabil unui anumit candidat, generând dezechilibru în competiţia electorală şi periclitând pluralismul politic’, a afirmat Valentin-Alexandru Jucan, vicepreşedinte al CNA.
‘Aceste … afirmaţii despre alegerile din România sunt inexacte şi înşelătoare, dat fiind că majoritatea candidaţilor şi-au stabilit o prezenţă pe TikTok şi câştigătorii şi-au făcut campanie şi pe alte platforme digitale în afară de a noastră’, a declarat purtătorul de cuvânt al TikTok, citat de Reuters.
Comisia Europeană nu a răspuns la o solicitare de a comenta, trimisă prin e-mail, adaugă aceeaşi agenţie de presă.
Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:
Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media
Donează suma dorită pentru susținerea proiectului G4Media
CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867
Deschis la Raiffeisen Bank
Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.