Un start-up japonez, ispace, va lansa o nouă misiune fără pilot spre Lună
Reprezentanţii unui start-up aerospaţial japonez, ispace, au declarat joi că au tras învăţămintele de rigoare după o primă tentativă ratată în urmă cu doi ani, înainte să lanseze cea de-a doua sa misiune fără pilot spre Lună, programată pe 15 ianuarie, informează agenția de știri AFP, citată de Agerpres.
În aprilie 2023, primul vehicul spaţial al companiei nipone a efectuat „o asolizare dură” şi irecuperabilă, zădărnicind ambiţiile sale de a deveni prima companie privată din lume care reuşeşte o alunizare.
La ceva timp după aceea, compania Intuitive Machines, cu sediul în oraşul american Houston, a reuşit acea performanţă cu un vehicul fără echipaj, care a asolizat într-un unghi necorespunzător, dar care a putut totuşi să efectueze teste şi să trimită fotografii spre Terra.
Nereuşind să devină un pionier în acest domeniu, ispace doreşte să îşi câştige locul în istoria spaţiului în contextul în care misiunile spre Lună se află în plin avânt, atât în ceea ce priveşte misiunile organizate de guverne, cât şi cele organizate de companii private.
„Noi, cei de la ispace, am fost dezamăgiţi de eşecul Misiunii 1”, a declarat joi fondatorul şi CEO-ul ispace, Takeshi Hakamada, într-o conferinţă de presă.
„Însă tocmai de aceea sperăm să le trimitem un mesaj oamenilor din toată Japonia: este important să te regrupezi, după ce ai suferit un eşec şi după ce ai tras învăţămintele de rigoare (…) Vom face din această Misiune 2 un succes”, a adăugat el.
Noul modul de alunizare, denumit Resilience, va fi lansat de la Centrul Spaţial Kennedy din Florida miercurea viitoare, în acelaşi timp cu un alt modul de alunizare construit de compania americană Firefly Aerospace.
Dacă Resilience va aluniza cu succes, el va elibera apoi din cala sa mai multe minivehicule construite de partenerii comerciali ai companiei ispace.
Modulul de asolizare Blue Ghost dezvoltat de Firefly Aerospace va sosi pe Lună după o călătorie de 45 de zile, urmat de Resilience de la ispace, iar constructorul său japonez speră că acesta va reveni pe Terra între sfârşitul lunii mai şi începutul lunii iunie.
Doar cinci ţări au reuşit până în prezent să plaseze cu succes un vehicul spaţial în urma unei coborâri lente şi controlate pe Lună: fosta U.R.S.S., Statele Unite, China, India şi, mai recent, Japonia.
Numeroase companii concurează între ele pentru a oferi oportunităţi de explorare spaţială care să fie mai ieftine şi mai frecvente decât cele oferite de către guverne.
Space One, un alt start-up japonez, încearcă să devină prima companie privată niponă care plasează un satelit pe orbita terestră, înregistrând însă câteva dificultăţi până în prezent.
De asemenea, Toyota, numărul 1 mondial în sectorul constructorilor de automobile, a anunţat în această săptămână că va investi 7 miliarde de yeni (43 de milioane de euro) în start-upul japonez Interstellar Technologies, specializat în construcţia de rachete.
„Cererea mondială de lansări de mici sateliţi a crescut de aproape 20 de ori, trecând de la 141 de lansări în 2016 la 2.860 de lansări în 2023”, sub impulsul companiilor spaţiale private, al preocupărilor legate de securitatea naţională şi al dezvoltării tehnologice, au declarat reprezentanţii Interstellar Technologies.
Este vorba despre un sector de activitate în care s-a remarcat în special compania americană SpaceX, deţinută de miliardarul Elon Musk.
Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:
Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media
Donează suma dorită pentru susținerea proiectului G4Media
CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867
Deschis la Raiffeisen BankCitește și...
Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.