G4Media.ro

Un tablou descoperit în anii 60, într-o pivniță din sudul Italiei și…

Sursa foto: Captură video / Corriere della Sera

Un tablou descoperit în anii 60, într-o pivniță din sudul Italiei și păstrat de o familie zeci de ani în sufragerie, se dovedește a fi realizat de Picasso / Valoarea lui e estimată la 12 milioane de euro

Mai bine de 60 de ani un negustor de vechituri din orașul italian Pompei nu a știut că are un Picasso în sufragerie și că acesta valoraea aproximativ 12 milioane de euro. Confirmarea a venit în această lună, după ce o echipă de experți a stabilit că pictura este autentică, scrie Corriere della Sera.

Primul care și-a dat seama de valoarea operei a fost fiul bărbatului care a găsit tabloul într-o vilă din Capri. După ani de analize, autentificarea a fost realizată, dar ultimul cuvânt îl au moștenitorii artistului.

Este începutul anilor ’60, când un tânăr negustor de vechituri din Pompei aduce acasă o pânză rulată găsită în pivnița unei vile din Capri. Tabloul înfățișează chipul unei femei.

Soția negustorului de vechituri a fost fascinată de pânză, a înrămat-o și a agățat-o în sufragerie. Pe tablou, în colțul din stânga sus, se vede clar o semnătură: „Picasso”. Pentru cei doi tineri proaspăt căsătoriți din Pompei, acesta nu este un nume care să facă vâlvă, iar tabloul rămâne decorul vieții de zi cu zi a unei familii care se extinde. Astăzi, după ani de investigații, tabloul este atribuit lui Pablo Picasso, unul dintre geniile secolului XX, iar valoarea sa poate ajunge la 12 milioane de euro.

Primul care își dă seama că semnătura de pe tablou ar fi putut aparține cuiva important este fiul cel mare al negustorului de vechituri. În timpul anilor de școală, băiețelul vede în cărți imagini asemănătoare cu tabloul care domină sufrageria de acasă. Începe să aibă fantezii că acel chip neîngrijit ar putea fi o operă de artă neprețuită, cum se vede doar în muzee, și le povestește părinților despre asta, explicându-le chiar cine este Picasso.

Istoria devine o problemă complexă și pentru că o semnătură nu este suficientă pentru a transforma o pânză într-o comoară, experții trebuie lăsați să vorbească.

Familia, în special fiii negustorului de vechituri, care între timp a dispărut, au început în anii 2000 procesul de investigații, analize chimice ale materialelor, comparații cu operele autorului și investigații istoriografice.

Cu trecerea anilor, pe măsură ce pânza a devenit din ce în ce mai importantă, ipoteza că tabloul ar putea fi unul dintre portretele făcute de Pablo Picasso poetei și fotografei franceze Dora Maar, iubita și muza sa, a devenit tot mai valabilă.

 

La recunoașterea autenticității Picasso din Pompei a venit și cea mai recentă analiză efectuată în septembrie la Milano de Cinzia Altieri, grafolog judiciar și grafolog de artă, în care aceasta a ajuns la concluzia că „semnătura pe care Picasso a scris-o pe partea din față a tabloului original Buste de Femme portretul Dorei Maar este autografă și poate fi atribuită mâinii maestrului”.

Acum, Fundația Picasso, condusă de fiii geniului din Malaga, care pusese la îndoială inițial originalitatea operei, dat fiind că în catalogul oficial al pictorului există deja un tablou asemănător celui găsit de negustorul de vechituri la Pompei (Buste de femme Dora Maar), va trebui să se pronunțe încă o dată și cu greu va putea face abstracție de dosarul substanțial care însoțește opera.

Cu această recunoaștere, valoarea Picasso-ului păstrat în casa din Pompei ar ajunge la 12 milioane de euro, o adevărată comoară, care acum nu mai este ascunsă pe un perete.

Publicitate electorală

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...