Una dintre cele mai spectaculoase lucrări din România cu bani europeni. Din culisele investiției de 450 milioane de euro în podul peste Dunăre
Podul peste Dunăre, care va face legătura între zona Galați – Brăila cu Tulcea, este cea mai complexă lucrare de infrastructură realizată la noi în țară în ultimii trei decenii. Nu degeaba i se spune „Golden Gate” de România.
Construcția a marcat numeroase premiere tehnologice, iar la final va fi al treilea pod ca dimensiune din Europa. Ce-i drept, investițiile făcute cu bani europeni (POIM 2014-2020) prin proiectul CNAIR sunt pe măsură – 450 milioane de euro (fără TVA) – fiind incluse atât podul cu o lungime de 2 km și o înălțime de aproape 200 metri, cât și drumurile de legătură cu o lungime de 23 kilometri.
Structura podului, arcuită peste malurile Dunării este, de acum, „parte din peisaj”. Totul este posibil grație banilor europeni din Fondul European de Dezvoltare Regională, fără de care Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) cu greu ar fi găsit resursele pentru a susține o investiție de o asemenea anvergură.
Proiectanții au fost mai mult decât ambițioși când au realizat lucrarea. Podul peste Dunăre a fost proiectat cu o lungime de 1.974 de metri – 1.120 metri – deschiderea centrală, la care se adaugă deschiderile laterale spre cele două maluri ale fluviului, de 489 de metri, respectiv 364 de metri. Suspendat de turnurile cu o înălțime de 192 metri – cele mai înalte construcții civile din România – podul va avea o lățime de 31 metri, prevăzut cu patru benzi de circulație.
Muncitori de peste mări și țări. Constructorii care au câștigat, în 2018, licitația pentru acest proiect – compania italiană Astaldi (actualul WeBuild), respectiv japonezii de la IHI Infrastructure Systems Co.Ltd. – au început lucrul pe șantier în 2019, fiind mobilizată o mică armată de constructori, unii de aici, din România, alții veniți de peste mări și țări pentru a participa la aceste lucrări.
„În perioada construcțiilor au fost serii de ordinul sutelor de oameni, mai ales atunci când s-a lucrat, zi și noapte, în ture. S-a depășit la un moment dat și 600 – 700 de muncitori cu tot cu schimburi! Am avut personal din fel și fel de țări – începând cu Italia, Japonia, Turcia, Sri Lanka, India, chiar și din Bangladesh – dar foarte mulți au fost de aici, chiar din România, muncitori cu experiență care au mai lucrat și la alte proiecte importante.
În momentul de față suntem undeva la vreo 400 – 450 de muncitori – se lucrează atât la pod, dar se accelerează lucrările și la drumurile de acces către pod, astfel încât să respectăm țintele asumate prin proiect. Dar la aceștia se adaugă colegii din partea de administrație, de logistică, de proiectare, există un „angrenaj” complex care susține acest șantier”, ne-a explicat ing.Viorel Eșanu, responsabil cu monitorizarea lucrărilor de construcții.
Deloc de neglijat este rolul pe care și numeroșii furnizorii și subcontractorii l-au jucat în acest proiect. Oțelul folosit de constructori a venit de la Galați, de la combinatul siderurgic, cele 86 de module ce formează tablierul căii de rulare s-au realizat în șantierul naval de la Brăila, materiale de construcții au venit din carierele din Tulcea, plus nenumăratele componente venite de la furnizori din țară și străinătate.
Citește tot articolul pe PressHub.ro
Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:
Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media
Donează suma dorită pentru susținerea proiectului G4Media
CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867
Deschis la Raiffeisen BankCitește și...
© 2024 G4Media.ro - Toate drepturile rezervate
Acest site foloseşte cookie-uri.
Website găzduit de Presslabs.
4 comentarii