G4Media.ro

Ungaria a secretizat proiectul căii ferate Budapesta – Belgrad, pentru care guvernul…

Ungaria a secretizat proiectul căii ferate Budapesta – Belgrad, pentru care guvernul a luat un credit uriaș din China. Traseul servește politicii Beijingului de expansiune în Europa

Parlamentul maghiar a secretizat marți proiectul căii ferate care va lega Budapesta de Belgrad, anunță Reuters. Proiectul este inițiat de China și face parte din strategia sa de a-și mări influența economică și politică în Europa.

Proiectul va fi plătit de Ungaria și Serbia cu bani împrumutați de China.

Parlamentul maghiar a motivat secretizarea proiectului prin nevoia de a păstra confidențialitatea acordului, despre care a spus că a fost cerută de Banca Chineză de Export – Import.

Cele două țări au semnat un acord pe 20 de ani pentru împrumutul de 1,9 miliarde de dolari, cu o dobândă de 2,5%, potrivit Reuters. Guvernul de la Budapesta a alocat deja pentru construirea căii ferate 256 de milioane de dolari din bugetul pe 2020, un buget deja afectat serios de criza provocată de coronavirus.

Calea ferată care va ajuta la transportul mărfurilor chineze în Europa e cel mai scump proiect de infrastructură din Ungaria după construirea reactorului nuclear al centralei de la Paks, făcută împreună cu Rusia.

Foto: Viktor Orban și Xi Jinping / China Plus

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

28 comentarii

  1. Secretizarea contractelor este o banalitate, o masura comuna la care recurg toate guvernele, companiile mici si mari. Nu este nimic rau in asta. Nu putem sa nu remarcam faptul ca in ciuda pandemiei, bugetul tarii vecine dispune de fonduri mari, inclusiv pentru investitii serioase, nefiind atat de grav afectat pe cat se vehiculeaza.

    • Articolul l-ati citit?

      „Cele două țări au semnat un acord pe 20 de ani pentru împrumutul de 1,9 miliarde de dolari”

      Tarile nu au niciun ban, iau bani cu imprumut de la chinezi. Care sunt niste ingeri pe pamant, dau niste bani doar asa, ca sunt ei buni la suflet. Cautati pe net cum a ajuns o tara ca Muntenegru in pragul falimentului, pentru ca nu poate da inapoi banii chinezilor care ii finanteaza si le construiesc o autostrada.

      Iar asta cu securizarea ca masura normala e un mare bullshit. Sunt bani publici, ca imprumutul o sa fie platit din bugetul de stat. Cum e ca statul tau sa faca contracte secrete cu alte tari privind lucrrarile de infrastructura si finantarea, iar tu sa nu ai habar? Va simtiti bine sa va inhamati familia la plata datoriilor pe zeci de ani, dar fara sa aveti habar ce anume a „cumparat” statul tau si in ce conditii?

    • Silicoane.
      Dar cu protocoale secrete în justiție la care justițiabilul și avocatul său să nu aibă acces ce zici ? Cu autostrada neconstruită de prietenii american?Cu avioane second la preț de noi ?Cu licențe
      Microsoft la superpreț etc.

  2. Ungaria a schimbat demult licuriciul si tare ii place

    • as zice mai degraba regimul ungar, se pare ca vrea sa fie dusmanul intregii Europe nu numai a Romaniei, de ce nu daca Rusia si China il multumeste generos ? asa V. Orban ar fi doar un oarecare presedinte gri, insa ca tradator este un presedinte rosu-maro sclipitor in mijlocul Europei care iese in evidenta, doar ca miroase urit

  3. Viktor Orban va conduce Ungaria până la adânci bătrâneți .Ungaria se dezvoltă ,se fac investiții masive cu bani veniți de unde este mai convenabil .România se luptă cu lilieci ,broaște și gândaci ca să nu termine de 20 de ani o autostradă ,care ar avantaja portul Constanța în detrimentul porturilor occidentale .Am fost și suntem conduși de politicieni obedienți față de UE și țările vestice .Cu Orban nu le merge ,omul se bucură de încrederea propriului popor și le dă flit celor câte vor să-i impună altceva .

    • In sfarsit un comentariu excelent la adresa lui Orban

    • ai harta? ia vezi unde e constanta aia a ta ! mai las-o cu prostia asta!

    • Omul e doar un ticalos paranoic care a calarit orice putere din tara, inclusiv cea judecatoreasca. Plus absolut toate institutiile ce ar trebui sa fie independente, gen Curtea Constitutionala, Banca Nationala, Curtea de Conturi, De presa nu mai vorbesc, trusturile au fost cumparate de apropiatii lui Orban sau direct de stat si canta toti, in cor, in oastea lui Orban.

      Toate contractele mari comerciale ale statului sunt facute cu firme controlate de prietenii si colegii de liceu ai lui Orban. Discutam de miliarde de euro, nu de maruntis.

      Ungaria a iesit recent din lista de tari democratice si a intrat in lista de tari autotariste (democratie de forma, se organizeaza alegeri de fatada si castiga mereu acelasi partid, Rusia style). Opozantii sunt amenintati si redusi rapid la tacere.

      Si, finalmente, sa stiti ca si sub Ceausesc se faceau strazi, hidrocentrale, fabrici si uzine. Nu e asa ca va e dor de vremurile alea? Mie, nu. Am trait destul in vremea aia si imi aduc aminte ca imi era frica sa vorbesc deschis si cu rudele apropiate, ca nu stiai cine te toarna si ce o sa patesti dupa aia. Libertatea (de orice fel: de gandire, de asociere, de manifestare, economica, politica, religioasa) e lucrul cel mai bun de care are nevoie o societate. Asta ca sa ii mearga bine, sa se dezvolte si sa iti fie tie bine sa traiesti acolo.

      Ungurii se inseala, asa cum s-au inselat multi in istorie. Li se pare ca e bun targul „paine contra libertate”. Cum zicea cineva, in final nu or sa aiba nici una, nici alta.

      Suprinzator sau nu, romanii au aratat ca au mai multa coloana vertebrala. Cand Dragnea a incercat ceva similar in Romania a fost trimis in lada de gunoi a politicii cu un mare sut in dos.

    • mai bine saraci si curati! ce ne trebuie autostrazi, centrale nucleare, cai ferate, 5 G, daca nu sunt construite de partenerii strategici, ca lor nu trebuie sa platim lucrarile, creditele sunt fara dobanda, nu indatoram generatiile urmatoare. O sa ne muiltumeasca ca nu au autostrazi ca la viteza mica se pot bucura de frumosul peisaj al patriei!

    • ipopescu, ai mers prea departe cu pupat fundul asiaticilor imperialisti, la fel ca si ceilalti trolli sinofili @kinki si metro2033.
      Imprumuturile din China nu au nimic in comun cu imprumuturile din oricare alta sursa capitalista, orice „investitie” din China vine cu un pachet de conditii si se ajunge la santaj economic daca „beneficiarul” indrazneste doar sa afirme in public vreun adevar despre regimul chinez.
      „Investitiile” chineze nu injecteaza bani in economie, asa cum s-ar intampla daca este contractat un imprumut la FMI sau orice banca de dezvoltare. Toti banii creditati de China sunt dati pe contracte cu firme chinezesti care construiesc cu forta de munca chineza sau importa aparate si prefabricate din China. Deci in economie nu ramane aproape nimic, ramane doar acea constructie, in parteneriat public-privat, adica chinezul este proprietar timp de 30 de ani(mai mult sau ai putin) si isi pune management local, timp in care din bugetul tarii sunt platite rate consistente catre China, pentru bani pe care China nu i-a scos niciodata din conturi.
      Sa intri in business cu China inseamna sa te legi la cap fara sa te doara.
      A se vedea cartierele rezidentiale construite in Angola, pe datoria publica, cu forta de munca 100% chineza, intr-o tara unde se moare de foame si forta de munca oricum costa putin. Cam asta face China, statele care ii cad la picoare nu castiga, castiga doar spagarii iar Orban Viktor e de departe unul dintre impostorii spagari unsi de chinezi.
      Ii avem si noi pe Ponta si Dragnea in aceeasi categorie si alte cateva slugi, cum este cea din nuclearelectrica sau directorul Autoritatii reforma feroviara care a dat contractul de 1miliard de euro pentru trenuri.

  4. Nasol , vin chinezii sa se dea cu trenul intre Budapesta si Belgrad

  5. Ungaria are cai ferate, Romania ce freaca?

  6. Caderea va fi cu mult mai dureroasa acum dupa pandemie . Deja se dezice de unele masuri luate si cursa continua .

  7. Silicoane.
    Dar cu protocoale secrete în justiție la care justițiabilul și avocatul său să nu aibă acces ce zici ? Cu autostrada neconstruită de prietenii american?Cu avioane second la preț de noi ?Cu licențe
    Microsoft la superpreț etc.

  8. Secretizarea proiectului e pravăzută pe o perioadă de 10 ani, și a fost motivată și prin expresia ”interes național deosebit de important”( apropape sigur și pentru faptul că unul din executanții maghiari este prietenul din copilarie a lui Orban, un instalator de gaze care ”câștigă” pe linie marile investiții finanțate de stat și a ajuns astfel cel mai bogat om din Ungaria. După unii, tipul e un paravan pentru altcineva). Pe partea sârbă se lucrează deja, construcțiile au termen de finalizare 2025. Parafrazând sintagma ”cal troian”, această linie ferată poate fi numită fără să greșim un ”tren troian”, în care cei din troia sunt chinezi deghizați.

  9. Ungaria investeste in Tinutul Secuiesc cu bani din China? Cine va plati pana la urma imprumuturile ? Ungaria, „natiunea maghiara” din Romania sau statul roman? Cum a ajuns un rahat de tara ca Ungaria, poarta de intrare a Chinei si Rusiei in Europa?

    • cred ca din cauza ca au adoptat ”Hungary first!” !

    • Sincerică
      Rusia este în Europa prin afacerile pe care le face cu Germania iar Moscova este dincoace de Urali de când lumea.Să vezi diferența la recesiunea economică ce vă urma între România și Ungaria ,apoi mai vorbim

  10. Oricum, proiectul este într-adevăr o operație prost deghizată, de acces serios a Chinei în spațiul Schengen ( prin Ungaria ). Lipsa de reacție a Uniunii este cel puțin ciudată, având în vedere că la nivel de declarații nu este de acord cu expansiunea chineză în Uniune.
    Dealtfel, comportamentul expansionist al Chinei nu este o surpriză, toate puterile globale mari au făcut-o pe parcursul istoriei. China are o poziție favorabilă în acest moment, datorită politicii declarate a lui Trump : America first, care a lăsat un spațiu de manevră.
    Este binecunoscută strategia de acces a Chinie în Africa, de exemplu, la fel, prin investiții masive în infrastructură. Un alt proiect, deocamdată cu puține elemente concrete în derulare, este intenția Chinei de a reface întregul ”Drum al mătăsii” , care a fost artera principală a comerțului și descoperirilor geografice a Asiei în Evul Mediu. Nu este de mirare : statele capitaliste au întârziat nepermis de mult să reacționeze la fenomenul de migrație a producției acolo unde forța de muncă este cea mai ieftină, practicată la nivel global, de toate industriile și toate firmele gigant transnaționale. Pentru economia mondială hotărât nu este sănătos, ca încet – încet să nu existe produs, pe care să nu scrie Made in China. Este un risc global.

  11. pt .George
    vad ca esti specialistu’ pe relatia china, ” monica’ e „specialista” pe justitie, munca e impartita si ierarhizata. voi doi si cu” andrei,” se vede, sunteti mai mari in grad, ….aia care coordoneaza comentariile ,sa nu paraseasca lumea firul rosu conducator, sa mearga pe tiparele propagandei, sa nu gandeasca cu capul lor…e mai ceva decat propaganda dinainte de ’89 ! Tineti-o tot asa si o sa beneficiati de frumoase pensii speciale de la o varsta frageda! Si comisia europeana nu o sa ne critice pt asta ,fac pariu!

    • oricum cred ca autostrada Belgrad-Budapesta va fi terminata, spre deosebire de autostrada Transilvania, chinezii au facut si cai ferate in USA acum aproape 100 de ani…

    • ipopescu, propaganda faci tu. Aproape tot ce scrii poate fi catalogat ca dezinformare sau mesaj inselator.
      Eu am postat multe comentarii despre China pentru ca este de departe cea mai mare amenintare la progresul civilizatiei umane in acest secol, in conditiile in care au acaparat unul cate unul, toate segmentele economice care tin de tehnologie si si-au impins concurenta la limita falimentului prin politica de price dumping. Concurenta lor sunt cei care pana acum au inovat.
      China isi atribuie o multime de tehnologii fara ca acestea sa fie dezvoltate de catre ei.
      Tot ce face China este o imitatie, au copiat fara jena tot iar acum pretind ca sunt superiori.
      Incearca inclusiv sa submineze economia SUA folosindu-se de tertipuri invatate chiar de la americani.
      Au copiat pana si avioanele stealth, a se face o comparatie intre f-22 ( caruia i-au fost furate planurile ) si Chengdu j-20. Fiecare model de marketing american se regaseste si la chinezi, la nivel de knockoff.
      China nu a inventat aproape nimic revolutionar in ultimii 50 de ani, tot ce inseamna tehnologie IT a fost dezvoltat de americani,japonezi, englezi,germani si chiar de taiwanezi si a fost transferata tehnica de fabricatie in China.
      Economia Chinei in ultimii ani a fost propulsata de industria alimentata cu electricitate ieftina din carbune. Desi utilizarea carbunelui in lumea civilizata a culminat in prima jumatate a secolului XX, in China a culminat in primul deceniu al secolului XXI iar dupa 2010 au continuat sa instaleze capacitati uriase de centrale pe carbune, prin acelasi program de indatorare numit „Belt and Road Initiative” in tari in curs de dezvoltare precum Pakistan, Bangladesh, Cambodgia si altele.
      Ceea ce face China nu este deloc avansat, inca se foloseste de metode de constrangere a populatiei pentru a-si asigura stabilitate politica. Cele mai mari si numeroase tabere de „reeducare” le detine China unde se practica brainwashing chiar in prezent.
      Nu este o intamplare ca cele mai corupte guverne au devenit aliati ai Chinei, exista beneficii dar nu pentru oamenii de rand sau pentru stat.
      China duce politica de hegemonie si nu ezita sa-si flexeze muschii in fata tarilor din sud-estul Asiei, tari pe care le-a obligat sa ramana sarace prin faptul ca a acaparat inclusiv activitatile economice prin care acestea se puteau dezolta cum ar fi agricultura. De exemplu, China domina piata mondiala a productiei de caviar, usturoi, ghimbir si altele.
      China isi modifica granitele, extinzandu-si marea teritoriala dar si in zone restranse strategice, cum este podisul Doklam, face lobby pentru nerespectarea suveranitatii Taiwanului si face presiuni pentru acapara Hong Kong mai devreme decat are dreptul legal ingnorand manifestarile pro-democratie si independenta.
      China, in ultimii s-a inarmat mai mult decat oricare alta tara.

    • ipopescu
      Nu este rocket science sa torni betoane si asfalt sau sa intinzi sinele de tren pre-asamblate si aduse pe vapor.
      Pentru faptul ca nu se construiesc autostrazi in Romania este vinovat fenomenul coruptiei si risipa banilor publici pe forme de mita electorala atat pentru baroni cat si pentru categorii de cetateni.
      Nu este nevoie sa aducem comunistii sa ne toarne betoane si sa ne faca vasali. Problema poate fi rezolvata daca este adresata corect.

      In alt comentariu cereai sa se mareasca pensiile. Deci vrei si marire de pensii cu 40% si autostrazi, cu economia pe care o avem acum.
      Eu nu cred ca ceea ce scrii sunt opinii, este vorba de dezinformare, mai ales cand mesajul se aliniaza perfect cu manipularile pesediste: anti-Kovesi, anti-Iohannis, pro-dictaturi sau pro-China.

  12. Domnul Tapalaga !!!
    Azi numai doua articole cu unguri !?
    Eu stiu ca puteti mai mult !
    Sunteti media cu cea mai mare propaganda pro ungureasca din tara !, ziua si ungurii !!!
    Doneaza aici ! Sustine o presa libera ! Gretos de tot !

  13. China a ascuns ci contractul cu Bechtel la catre lucra Clotilda.

  14. cand va spun eu ca unguri sunt rai, ia uite ce-au mai facut:

    Hungary passes bill ending legal gender recognition for trans citizens
    Amnesty International say the decision „pushes Hungary back towards the dark ages”….
    Read more pe euronews.

  15. De ce nu trec comentariile?