G4Media.ro

Ungaria, anchetă în privința datoriei pe care Booking.com ar înregistra-o la furnizorii…

Sursa foto: iib.int

Ungaria, anchetă în privința datoriei pe care Booking.com ar înregistra-o la furnizorii ungari de cazare

Autoritatea pentru Concurență Economică (GVH) din Ungaria efectuează o investigație sectoriale accelerată cu privire la datoria în curs pe care ar înregistra-o agenția olandeză de turism Booking.com față de furnizorii ungari de cazare, relatează hirado.hu.

În urma plângerilor furnizorilor maghiari, Booking.com ar fi lansat un serviciu de asistență juridică pentru cei afectați, însă parlamentarul FIDESZ Kristóf Szatmáry a subliniat în cadrul unei comisii de anchetă că „nu este adevărat că furnizorul de servicii de turism Booking.com și-a achitat toate datoriile față de furnizorii de cazare maghiari”.

Comisia condusă de Kristóf Szatmáry investighează ce măsuri se impun pentru a preveni astfel de situații, respectiv ca o „multinațională să acumuleze datorii de câteva miliarde prin abuz de poziție dominantă”.

Potrivit lui Kristóf Szatmáry, nu este adevărat că Booking.com și-a achitat toate datoriile față de furnizorii de cazare unguri, dovedindu-se că nu toate companiile au avut acces la conturile lor de creanță. Cazul nu va fi închis până când toate companiile maghiare nu își vor primi banii, a dat asigurări Kristóf Szatmáry. „Toate modificările de lege care s-au propus vor fi examinate pentru ca astfel de încălcări să nu mai apară. Dacă plățile nu se fac până la începutul săptămânii viitoare, măsurile vor fi continuate, poate că va avea loc o altă ședință a comisiei parlamentare”, a mai adăugat politicianul.

Și președintele GVH, Balázs Csaba Rigó, a informat că pregătirea anchetei sectoriale accelerate este în desfășurare și ar putea începe luna aceasta. Perioada de examinare este de maximum 30 de zile, care poate fi prelungită. Rezultatele anchetei vor include propuneri concrete, a spus el.

GVH analizează posibilele denaturări ale pieței, iar practicile de plată a comisioanelor pot fi, de asemenea, examinate pentru a vedea dacă Booking.com a abuzat de poziția sa dominantă. În cazul anchetei accelerate, GVH  poate face o propunere Guvernului sau furnizorilor de servicii relevanți.

GVH a impus cea mai mare amendă dată vreodată, de 2,5 miliarde HUF, operatorului Booking.com în 2020 și a interzis companiei olandeze să utilizeze metode agresive de vânzare.

Decizia biroului de concurență a fost justificată de faptul că Booking.com s-ar fi angajat în practici comerciale neloiale față de consumatori, inclusiv prin publicitate înșelătoare pentru unele dintre unitățile sale de cazare cu opțiunea de anulare gratuită, precum și prin presiuni agresive, psihologice, de a face o rezervare cât mai curând posibil.

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...